• 25 Ιανουαρίου, 2022

Πως η Τουρκία επιχειρεί να “σπάσει” ακόμα και την σκληρή κυριαρχία των 6 μιλίων- Τι δείχνουν οι τελευταίες Navtex

 Πως η Τουρκία επιχειρεί να “σπάσει” ακόμα και την σκληρή κυριαρχία των 6 μιλίων- Τι δείχνουν οι τελευταίες Navtex

Να επιβάλει το casus belli όχι μόνο στο Αιγαίο αλλά και στην Ανατολική Μεσόγειο θέλει η Άγκυρα και με «εργαλείο» το Oruc Reis και τις τελευταίες NAVTEX επιδιώκει να περιορίσει δια της βίας τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας στα 6 ν.μ. Η αποκάλυψη-ανάλυση του Νίκου Μελέτη στο liberal.gr δείχνει πως η Τουρκία, την ώρα που υποτίθεται πως επιζητεί διάλογο, επιχειρεί να επιβάλλει νέα τετελεσμένα.

Όμως με τις τελευταίες NAVTEX φαίνεται ότι η Τουρκία μπαίνει στον πειρασμό να δοκιμάσει τις ανοχές της Ελλάδας καθώς σύμφωνα με την αντί NAVTEX που εξέδωσαν οι ελληνικές Αρχές παραβιάζεται και περιοχή εντός των 6 ν.μ., κάτι που συνιστά πρωτοφανή πρόκληση καθώς στην ζώνη των 6 ν.μ. η Ελλάδα ασκεί απόλυτη κυριαρχία, όπως ακριβώς στο έδαφος της χώρας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: O Aκάρ προτείνει διάλογο άνευ όρων- Κατηγορεί την Ελλάδα για “παραβιάσεις συμφωνιών” με “όπλο” την έκθεση του SD

Η Ελληνική NAVTEX αναφέρει χαρακτηριστικά:

«ZCZC HA11
211130 UTC NOV 20
IRAKLEIO STATION NAVWARN 711/20

Νοτιοανατολική Κρητική Θάλασσα

1.Μη εξουσιοδοτημένος Σταθμός μετέδωσε την NAVTEX FA64-1460/20 η οποία αναφέρεται σε παράνομη δραστηριότητα σε περιοχή που περιλαμβάνει Ελληνικά Χωρικά Ύδατα , όπου η Ελλάδα έχει αποκλειστική αρμοδιότητα να εκδίδει NAVTEX. Αυτή η περιοχή της NAVTEX επικαλύπτει επίσης και την ελληνική υφαλοκρηπίδα και εμπίπτει εντός της Ελληνικής περιοχής Υπηρεσιών NAVTEX όπου ο Σταθμός NAVTEX του Ηρακλείου έχει την αρμοδιότητα να εκπέμπει NAVTEX.

2.Ολοι οι ναυτιλλόμενοι παρακαλούνται να αγνοήσουν την NAVTEX FA64-1460/20.»

Η Τουρκία έσπευσε να απορρίψει την ελληνική NAVTEX εκδίδοντας νέα στην οποία αναφέρει τα εξής:

«TURNHOS N/W : 1462/20
MEDITERRANEAN SEA

1.Τα με τουρκική σημαία R/V Oruc Reis, Ataman και Cengizhan πραγματοποιούν σεισμικές έρευνες έξω απo τα ελληνικά χωρικά ύδατα και στην τουρκική υφαλοκρηπίδα στο όνομα της Δημοκρατίας της Τουρκίας σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο.

2.Μη εξουσιοδοτημένος Σταθμός έχει μεταδώσει την NAVTEX HA11-711/20 που περιλαμβάνει ανεδαφικούς ισχυρισμούς στην τουρκική περιοχή υπηρεσιών NAVTEX. Ο Σταθμός NAVTEX της Αττάλειας έχει την αρμοδιότητα να μεταδίδει μηνύματα NAVTEX σε αυτή την περιοχή

3.Η NAVTEX του τουρκικού Σταθμού της Αττάλειας FA64-1460/20 είναι έγκυρη και ενεργή. Ο σταθμός της Αττάλειας θα συνεχίσει να εκδίδει NAVTEX για την ασφάλεια των ναυτιλλομένων».

Σύμφωνα με πληροφορίες η Τουρκία επιμένει στην τελευταία και σε άλλη μια τουλάχιστον NAVTEX τις προηγούμενες εβδομάδες, να περιλαμβάνει και σημείο το οποίο βρίσκεται εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων των 6.μ. .

Η Τουρκική πλευρά ισχυρίζεται ότι λαμβάνει υπόψη για την μέτρηση μια μικρή τουρκική βραχονησίδα και επομένως δεν υπάρχει παραβίαση των 6 ν.μ., καθώς το σημείο (με την δική τους μέτρηση) είναι 0,2 ν.μ. έξω από τα ελληνικά χωρικά ύδατα, ενώ αντιθέτως οι ελληνικές Αρχές βλέπουν ότι η συντεταγμένη που προβλέπει η τουρκική NAVTEX αφορά περιοχή εντός της ζώνης των 6 ν.μ. Πάντως στην προηγούμενη NAVTEX το τουρκικό ερευνητικό δεν αποπειράθηκε σύμφωνα με πληροφορίες να κάνει έρευνες σε αυτό το σημείο.

Δεν μπορεί πάντως να αποκλεισθεί το ενδεχόμενο η Άγκυρα να επιδιώξει πριν την εκπνοή της NAVTEX στις 29 Νοεμβρίου (που θα σημάνει όπως φαίνεται την αποχώρηση τουλάχιστον προς το παρόν του Oruc Reis), να δοκιμάσει να προκαλέσει στέλνοντας το πλοίο στο συγκεκριμένο σημείο το οποίο πρακτικά θα παραβιάζει την απόλυτη κόκκινη γραμμή της Ελλάδας, και συγχρόνως θα επιδιώκει να δημιουργήσει σύγχυση στον διεθνή παράγοντα επικαλούμενη την υποτιθέμενη τουρκική βραχονησίδα.

Έτσι θα επιχειρηθεί να εστιασθεί η συζήτηση στο εάν η Τουρκία παραβίασε ή όχι τα χωρικά ύδατα των έξι μιλίων έστω και για εκατό μέτρα και θα υπάρξει αποπροσανατολισμός από την κατ΄ εξακολούθηση πρόκληση της παραβίαση ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων στην υφαλοκρηπίδα της Ανατολικής Μεσογείου.

Πηγή: liberal.gr