• 27 Φεβρουαρίου, 2021

“Αποσύρετε το νομοσχέδιο”: Μετωπική Κεραμέως με τους εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας

 “Αποσύρετε το νομοσχέδιο”: Μετωπική Κεραμέως με τους εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας

Μετά την αρνητική στάση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων στην εμπλοκή της ΕΛ.ΑΣ αναφορικά με την φύλαξη των Πανεπιστημίων, τη σκυτάλη πήραν οι εκπρόσωποι ακαδημαϊκής και εκπαιδευτικής κοινότητας. Να σημειωθεί ότι η συζήτηση στη Βουλή διεξήχθη χωρίς την παρουσία εκπροσώπων των φοιτητών και των συλλόγων γονέων, γεγονός που καυτηρίασαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Ο προεδρεύων της Συνόδου Πρυτάνεων και πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Ζήσης Μαμούρης, ξεκαθάρισε πως τα ζητήματα ανομίας δεν αποτελούν «το σοβαρότερο πρόβλημα των ελληνικών Πανεπιστημίων». Επισήμανε δε ότι η παρουσία της ΕΛ.ΑΣ στους ακαδημαϊκούς χώρους δεν είναι αναγκαία και πως όποιο σώμα φύλαξης ιδρυθεί, θα πρέπει να υπάγεται στη δικαιοδοσία της εκάστοτε συγκλήτου.

Ο Νίκος Παραλυκίδης, πρόεδρος της ΠΟΣΕΕΔΙΠ, ανέφερε πως η κυβέρνηση προσπαθεί να επιβάλλει με ελάχιστη διαβούλευση το ιδεολογικό της πρόταγμα σε συνθήκες αποστασιοποίησης και απομόνωσης της κοινωνίας, ζητώντας παράλληλα την απόσυρση του νομοσχεδίου.

  • «Το κύριο πρόβλημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστεί είναι η έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης και υποστελέχωσης» είπε και συμπλήρωσε πως «η φύλαξη δεν μπορεί να έχει χαρακτήρα αστυνόμευσης και να επιτελείται από ειδικά σώματα ασφαλείας που θα υπάγονται σε εξωπανεπιστημιακούς φορείς. Πιστεύουμε ότι για να βελτιωθεί η σημερινή κατάσταση πλημμελούς φύλαξης από εργολαβικούς υπαλλήλους, απαιτείται η πρόσληψη ικανού αριθμού μόνιμου πανεπιστημιακού προσωπικού. Το προσωπικό αυτό θα πρέπει να λάβει και την απαραίτητη πιστοποιημένη κατάρτιση και η οργάνωση της φύλαξης να γίνει στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου των Πανεπιστημίων, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε ΑΕΙ».

Επιπλέον, εξέφρασε έντονες επιφυλάξεις για την εγκατάσταση συστημάτων καταγραφής, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για επικείμενο περιορισμό σημαντικών ατομικών δικαιωμάτων. Περιέγραψε ως μεθόδευση υπέρ της ιδιωτικής εκπαίδευσης τη θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς με αυτόν τον τρόπο -σύμφωνα με τα λεγόμενά του- δημιουργείται ένα στρώμα εκ προοιμίου αποτυχόντων, γεγονός που θα επιφέρει και το κλείσιμο σχολών. «Η δημόσια παιδεία είναι ο πλούτος των φτωχών και πρέπει να αντιμετωπιστεί ως το βασικό όχημα εξόδου από την κρίση. Η πρόσβαση στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση εξασφαλίζει την ισότητα στις ευκαιρίες, την προοδευτική κοινωνική κινητικότητα και τη διαγενεακή δικαιοσύνη απέναντι στα κλειστά οικονομικά συστήματα και την οικογενειοκρατία. {…} Ας σταματήσουμε να αποδεχόμαστε η συζήτηση να αρχίζει και να τελειώνει σε αιώνιους μαθητές, στη βάση του 3 και σε άσυλα ανομίας» κατέληξε.

Από την πλευρά της, η Νίκη Χρονοπούλου, πρόεδρος της ΟΔΠΤΕ, διατύπωσε την αντίθεση του Κεντρικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας και της μεγάλης πλειοψηφίας των Πρωτοβάθμιων Συλλόγων στο σύνολο των ρυθμίσεων του νομοσχεδίου, ζητώντας κι εκείνη με τη σειρά της την απόσυρση του νομοσχεδίου, καθώς «δεν παίρνει καμία θετική παρέμβαση».

Την επίταση των ανισοτήτων και της ανασφάλειας της μαθητικής κοινότητας μέσω του υπό συζήτηση νομοσχεδίου πρόταξε ο ειδικός γραμματέας της ΟΛΜΕ, Ανδρέας Παπαντωνάκης, κατά την τοποθέτησή του στην Επιτροπή της Βουλής. Παρέθεσε τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας σύμφωνα με την οποία 3 στους 4 μαθητές δήλωσαν πως εμπέδωσαν λίγο ή και καθόλου τη διδακτέα ύλη κατά την περίοδο της τηλεκπαίδευσης, συνδέοντας το εν λόγω πρόβλημα με τη σπουδή της κυβέρνησης για επανενεργοποίηση της τράπεζας θεμάτων αλλά και της βάσης εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Πολλά σχολεία άρχισαν να διδάσκουν εξεταστέα ύλη για τις πανελλαδικές εξετάσεις μόλις πριν λίγες εβδομάδες» υπογράμμισε, προσθέτοντας πως η υποεκπαίδευση δεν θεραπεύεται με κανονιστικά μέτρα. Τόνισε ακόμα ότι οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου θα έχουν ως αποτέλεσμα τη βίαιη μετατόπιση μέσω μίας στρόφιγγας που θα αποκλείσει 1 στους 3 υποψηφίους από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Πηγή: documentonews.gr