• 31 Οκτωβρίου, 2020

Δέκα συν ένα απλά ερωτήματα για τη «λίστα Πέτσα»

 Δέκα συν ένα απλά ερωτήματα για τη «λίστα Πέτσα»


Δόθηκε επιτέλους, έστω και με ένα και βάλε μήνα καθυστέρηση η περιώνυμη «λίστα Πέτσα». Κι ας πούμε ότι δεν έχει «μαγειρευτεί» όπως ισχυρίζονται κάποιοι «κακόβουλοι». Κι ας πούμε ότι ήταν όντως η αρχική λίστα. Ελα όμως που οι απορίες και τα ερωτήματα αυξάνονται αντί να απαντηθούν. Ελα που δημιουργούνται νέα θέματα τα οποία δεν χρειάζεται να είσαι ανακριτής ή εισαγγελέας για να τα θέσεις, αρκεί να είσαι απλό πολίτης.

Του Αντρέα Παναγόπουλου

Ερώτημα 1ο: Υποτίθεται η λίστα καθυστέρησε λίγο (;) διότι έπρεπε να εκκαθαριστούν οι πληρωμές. Ωραιότατα! Πως ακριβώς εκκαθαρίστηκε, για παράδειγμα, η πληρωμή του ανύπαρκτου καναλιού στο Βόλο;


Ερώτημα 2ο: Και οι δύο λίστες αναφέρονται σε ονόματα ΜΜΕ πολλά εξ’ αυτών ανήκουν στον ίδιο όμιλο ή στην ίδια εταιρεία. Γιατί δεν αναφέρονται και τα ΑΦΜ αυτών των επιχειρήσεων κάτι που άλλωστε είναι υποχρεωτικό για οποιονδήποτε λαμβάνει δημόσιο χρήμα;

Ερώτημα 3ο: Θα μας διευκρινίσει κάποιος αν τα ποσά αυτά δόθηκαν ως ενίσχυση των συγκεκριμένων ΜΜΕ ή αν ήταν αμοιβές για την παροχή υπηρεσίας σχετιζόμενης με την πανδημία κοροναϊού;
Ερώτημα 4ο: Αν ισχύει το πρώτο, είναι δηλαδή ενίσχυση για τις δύσκολες ημέρες της πανδημίας και των συνεπειών της, με ποια κριτήρια αποφασίστηκε ότι το τάδε μέσω έχει ανάγκη τόσα και το δείνα λιγότερα ή περισσότερα.
Ερώτημα 5ο: Αν πρόκειται για το δεύτερο, δηλαδή παροχή υπηρεσίας, ποια είναι αυτή η υπηρεσία; Πως περιγράφεται επισήμως αυτό που «αγόρασε» το ελληνικό Δημόσιο;
Ερώτημα 6ο: Πως αποτιμάται το κόστος της υπηρεσίας η οποία παρασχέθηκε από τα ΜΜΕ; Πιο συγκεκριμένα, για τα κανάλια και τα ραδιόφωνα : Πόσες φορές και για πόσο χρόνο κάθε φορά έπαιξαν οι διαφημίσεις; Με τι κόστος ανά ώρα; Για τις εφημερίδες: Πόσες καταχωρήσεις μπήκαν; Σε πόσες σελίδες και στήλες; Πόσα λεφτά ανά στήλη; Για τα site: Πόσα banner μπήκαν και πόσα page views είχαν; κ.ο.κ.
Ερώτημα 7ο: Οι μεγάλες αποκλίσεις στα ποσά δείχνουν και μεγάλες αποκλίσεις στην παροχή των υπηρεσιών από κάθε ΜΜΕ (ή όχι;). Που οφείλονται αυτές;
Ερώτημα 8ο: Αν υπάρχουν αποκλίσεις στην παρεχόμενη υπηρεσία θα υπάρχει και διαφορά στα προϋπολογισθέντα ποσά για κάθε ΜΜΕ σε σχέση με αυτά που τελικά έλαβε. Ποιες είναι αυτές οι διαφορές;
Ερώτημα 9ο: Αφού τα ποσά χρεώθηκαν στο ΥΠΟΙΚ πήρε κάποια χρήματα η εταιρεία που είχε ακουστεί ότι μεσολάβησε; Τι ποσό πήρε; Και με ποια αιτιολογία;
Ερώτημα 10ο: Με βάση τις προκαταβολές που δόθηκαν στην αρχή και τις τιμολογήσεις που έγιναν τότε, η πρώτη λίστα είναι ταυτόσημη με τη δεύτερη και αν όχι, γιατί; Οσοι δεν είναι στη δεύτερη λίστα έχουν επιστρέψει τις προκαταβολές;
Ερώτημα 11ο: Σε πόσους μήνες θα απαντηθούν όλα τα παραπάνω;

Οι απόψεις που δημοσιεύονται στο libre.gr είναι προσωπικές και εκφράζουν μόνο τον συγγραφέα.