Κομφούζιο από τις δηλώσεις Χρυσοχοΐδη – Χαρδαλιά για το 112: Κρατικός μηχανισμός σε ετοιμότητα αλλά.. απίστευτη ταλαιπωρία και Ελλάδα στα δύο – Επίθεση ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ

 Κομφούζιο από τις δηλώσεις Χρυσοχοΐδη – Χαρδαλιά για το 112: Κρατικός μηχανισμός σε ετοιμότητα αλλά.. απίστευτη ταλαιπωρία και Ελλάδα στα δύο – Επίθεση ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ

Στο ίδιο έργο θεατές με το 112, το οποίο αν και πρέπει να λειτουργεί για την ενημέρωση των πολιτών σε έκτακτες καταστάσεις, αυτό δεν συνέβη με την κακοκαιρία “Μήδεια” με αποτέλεσμα την απίστευτη ταλαιπωρία το πρωί των οδηγών με ένα μποτιλιάρισμα χιλιομέτρων στον Κηφισό, μετά το αιφνιδιαστικό κλείσιμο της Εθνικής οδού στο ύψος της γέφυρας Καλυφτάκη. Παράλληλα η αδυναμία αντιμετώπισης των μεγάλων προβλημάτων ειδικά σε κεντρική οδική αρτηρία παρά την έγκαιρη προειδοποίηση για την κακοκαιρία, έχουν προκαλέσει και πολιτικές αντιδράσεις.

Τη σύγχυση με το πώς και σε ποιες περιπτώσεις πρέπει να λειτουργούν οι ειδοποιήσεις στο 112 επιτείνουν και οι δηλώσεις των υπουργών Πολιτικής Προστασίας και Προστασίας του πολίτη κ.κ Χαρδαλιά και Χρυσοχοΐδη, οι οποίες όντας αντιφατικές οδηγούν στο συμπέρασμα ότι μάλλον πρόκειται για πρόβλημα στο συντονισμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κακοκαιρία “Μήδεια”: Μεγάλα προβλήματα – Διακοπές ρεύματος, στα δύο κομμένη η χώρα, γιατί δεν λειτούργησε το 112 για την Εθνική Οδό (Αναλυτικά η εικόνα)

Εξάλλου από το μέγεθος των προβλημάτων που παρουσιάζονται από την κακοκαιρία “Μήδεια” και παρά το γεγονός ότι ο κρατικός μηχανισμός έχει τεθεί σε επιφυλακή εγκαίρως, η εικόνα είναι απογοητευτική. Ειδικά στην Εθνική Οδό η οποία πρέπει πάση θυσία να είναι ανοιχτή, καταγράφεται αδυναμία, με αποτέλεσμα η χώρα να έχει κοπεί στα δύο.

Επιστρέφοντας στη λειτουργία του 112 και στην προβληματική λειτουργία του:

Η απόφαση για διακοπή της κυκλοφορίας στην Καλυφτάκη αποφασίστηκε στις 5.30 το πρωί. Μάλιστα ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης μιλώντας στον ΣΚΑΪ ανέλαβε προσωπικά την ευθύνη της απόφασης επισημαίνοντας:

Η απόφαση ελήφθη γιατί “δεν πρέπει να κινδυνεύσουν ανθρώπινες ζωές. Τα μηχανήματα είναι εκεί αλλά όλα έχουν μια δυνατότητα. Υπάρχει κίνδυνος εγκλωβισμού οχημάτων και άρα για ανθρώπινες ζωές”.

Ως εδώ καλά αλλά λίγο μετά παρενέβη για το θέμα και ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας κ. Νίκος Χαρδλιάς ο οποίος απέστειλε sms στον Νίκο Χατζηνικολάου, κατά τη διάρκεια της ραδιοφωνικής του εκπομπής στον realfm 97,8, διευκρινίζοντας πως “το 112 είναι εργαλείο που ενεργοποιείται όταν κινδυνεύουν ζωές, δεν είναι μέσο ενημέρωσης του γενικού πληθυσμού. Φανταστείτε κάθε φορά που κλείνει ένας δρόμος στη χώρα, να πρεπει να ενεργοποιείται ο μηχανισμός του 112. Η Τροχαία και η Νέα Οδός είχαν την ευθύνη ενημέρωσης βάση και του γενικού σχεδίου “Βορέας”. Και το έκαναν αμέσως, βγάζοντας ανακοινώσεις. Ενώ στις 6:08 έφυγε sms σε όλους τους διαπιστευμένους συντάκτες”.

  • “Είναι η χειρότερη χιονόπτωση της τελευταίας 20ετίας και σαν διάρκεια και σαν όγκος χιονιού. Επιλέξαμε να κλείσουμε στις 5:30 το πρωί συντεταγμένα και οργανωμένα την εθνική οδό γιατί υπήρχε σοβαρότατος κίνδυνος εγκλωβισμών και κυρίως προβλημάτων στις εξόδους προς τα δευτερεύοντα δίκτυα, που κάποια ήταν και παραμένουν κλειστά. Η κατάσταση παραμένει και αξιολογείται κάθε μία ώρα” συμπλήρωσε ο κ. Χαρδαλιάς.

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ:

Τα ερωτήματα προφανή: Από τη μία πλευρά ο μεν κύριος Χρυσοχοΐδης μιλά για τον κίνδυνο ανθρώπινων ζωών για να αιτιολογήσει την απόφαση διακοπής της κυκλοφορίας από την άλλη ο κ. Χαρδαλιάς για να αιτιολογήσει ότι δεν εστάλη ειδοποίηση στο 112 επικαλείται ακριβώς ο αντίθετο επιχείρημα. Ότι δηλ. το 112 ενεργοποιείται μόνο σε περίπτωση κινδύνου ανθρώπινων ζωών. Επίσης ένα άλλο θέμα είναι και η καθυστέρηση της αποστολής sms προς τους αρμόδιους συντάκτες καθώς όπως φαίνεται εστάλη με περισσότερο από μισή ώρα καθυστέρηση.

  • Επιπλέον σε δηλώσεις του επίσης στον realfm ο περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης εκτίμησε ότι ο κ. Χρυσοχοΐδης πήρε αυτή την απόφαση διότι τα συνεργεία εκχιονισμού της “Νέας Οδού” δεν ήταν σε ετοιμότητα. Το ερώτημα εύλογο: Πώς ενώ υπήρχε η προειδοποίηση από την ΕΜΥ, ειδικό σημείωμα Καλλιάνου προς το Μέγαρο Μαξίμου και διαρκείς συσκέψεις στη ΓΓΠΠ, δεν υπήρχε ετοιμότητα για να κρατηθεί ανοιχτή η Εθνική οδός.

Πολιτικές αντιδράσεις

Το ζήτημα έχει λάβει και πολιτικές προεκτάσεις με ανακοινώσεις των κομμάτων. Ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει για λόγο για «επιτελική ανικανότητα» της κυβέρνησης σχετικά με τους χειρισμούς της απέναντι στην κακοκαιρία.

Σε ανακοίνωσή του, αναφέρει:

  • «Εδώ και δέκα μέρες το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη διαφήμιζε πόσο καλά προετοιμασμένο ήταν για το επερχόμενο κύμα κακοκαιρίας». Όμως, «μετά από δέκα μέρες “συσκέψεων”, αυτό που κατάφερε με τα πρώτα χιόνια ήταν να αφήσει ολόκληρα νησιά χωρίς ρεύμα μέσα στον παγετό και εν τέλει να κόψει την Ελλάδα στα δύο με τη μόνη λύση που γνωρίζει διά πάσα νόσο: Απαγόρευση κυκλοφορίας. Η επιτελική ανικανότητα στα καλύτερά της».

Αλλά και το ΚΙΝΑΛ ασκεί έντονη κριτική στην κυβέρνηση.

Σε ανακοίνωση του Τομέα Πολιτικής Προστασίας, κατακρίνεται η απόφαση του υπουργού Δημόσιας Τάξης να κλείσει την κεντρική συγκοινωνιακή αρτηρία της χώρας, την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας, με αιτιολογία την αποφυγή πιθανών ατυχημάτων. Όπως αναφέρει ο Τομέας Πολιτικής Προστασίας του Κινήματος Αλλαγής αυτή η απόφαση προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση και ταλαιπωρία σε χιλιάδες οδηγούς, οι οποίοι δεν είχαν πληροφορηθεί τίποτα σχετικό.

Υποστηρίζει ακόμη ότι στα σχέδια που συζητήθηκαν στις αλλεπάλληλες συσκέψεις δεν περιλαμβανόταν το κλείσιμο της εθνικής οδού.

Σύμφωνα με το Κίνημα Αλλαγής για ακόμη μια φορά η κυβέρνηση είναι απαράσκευη μπροστά στα καιρικά φαινόμενα. Ακόμη μια φορά αποκαλύπτεται η αδυναμία της να έχει μια σταθερή πολιτική για την αντιμετώπιση των καταστροφών.

Καλεί, τέλος, την κυβέρνηση να ζητήσει τουλάχιστον μια συγνώμη από τους πολίτες που δεν μπορούν να πάνε στις δουλειές τους, εξαιτίας μιας απόφασης που λήφθηκε «έτσι χωρίς πρόγραμμα».

Από την πλευρά του πάντως ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Χρήστος Ταραντίλης είπε πώς «ο κρατικός μηχανισμός βρίσκεται σε πλήρη κινητοποίηση για την αποτροπή και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργούνται από την κακοκαιρία» και πρόσθεσε ότι “πραγματοποιούνται αλλεπάλληλες συσκέψεις και αναπτύσσονται όλες αυτές οι αναγκαίες πρωτοβουλίες σε συνεργασία με τις περιφέρειες και τους δήμους”.

Δεν είναι η πρώτη φορά με το 112

Το ζήτημα με τις ειδοποιήσεις στο 112 έχει μακρά και ολέθρια ιστορία. Ξεκινά το 2010 περνά μέσα από γραφειοκρατικές συμπληγάδες μοιραίες καθυστερήσεις, και σπατάλες δημόσιου χρήματος ενώ κατά τη διάρκεια της καταστροφικής πυρκαγιάς στο Μάτι με τους 102 νεκρούς η ΝΔ, τότε αξιωματική αντιπολίτευση, είχε εξαπολύσει μύδρους για τη μη λειτουργία του η οποία θα έσωζε ζωές.

Παρά ταύτα και μετά την ενεργοποίηση του στις αρχές του 2020 τα προβλήματα συνεχίστηκαν με επίσης μοιραία αποτελέσματα.

Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι από τις φονικές πλημμύρες του Αυγούστου στην Εύβοια, κατά τις οποίες καταγράφηκαν οκτώ νεκροί, σημαντικές ζημιές σε 2.500 σπίτια και εκτεταμένες καταστροφές σε επιχειρήσεις και καλλιέργειες.

Και τότε η Πολιτική Προστασία δέχτηκε έντονες επικρίσεις για τη μη ενεργοποίηση του αριθμού εκτάκτου ανάγκης «112».

Στην ΕΕ το 112 ξεκίνησε να λειτουργεί το 1991 και από το 1998 η Κομισιόν υποχρεώνει τα κράτη-μέλη της να παρέχουν κλήση του «112» από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο και από τηλεφωνικό θάλαμο χωρίς τηλεφωνική χρέωση. Οι Ευρωπαίοι πολίτες από οποιοδήποτε χώρα της ευρύτερης Ευρώπης καλούν τον πανευρωπαϊκό αριθμό «112» προκειμένου να εξυπηρετηθούν από τις αρμόδιες τοπικές αρχές για να ζητήσουν βοήθεια.

Για τα GSM δίκτυα κινητής τηλεφωνίας ο αριθμός «112» είναι κοινός σε όλες τις χώρες της υφηλίου. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο Υπουργών ανακήρυξαν την 11η Φεβρουαρίου ως «Ευρωπαϊκή Ημέρα του 112», καθώς ο αριθμός 112 σχηματίζεται από τη συγκεκριμένη ημερομηνία (11/2).

Λίγο μετά την ευρωπαϊκή μέρα, και μετά από 30 χρόνια λειτουργίας στην ΕΕ, εμείς στην Ελλάδα ακόμη… ψαχνόμαστε.

Σχετικά Άρθρα