• 20 Απριλίου, 2021

Φίλης: Σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς δεν υπάρχουν

 Φίλης: Σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς δεν υπάρχουν

Τα προβλήματα της εκπαίδευσης συνολικά, αλλά και ειδικότερα στην περιοχή της Δυτικής Αττικής, ανέδειξε με την τοποθέτησή του ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, κατά τη διάρκεια της συζήτησης επίκαιρης επερώτησης 53 βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με θέμα: «Η πανδημία επέφερε περαιτέρω υποβάθμιση της Δυτικής Αττικής».

Ο κ. Φίλης αναφέρθηκε αρχικά στο Δαμάσι της Ελασσόνας, όπου σημειώθηκε μεγάλος σεισμός, και στην αυτοθυσία εκπαιδευτικού που κατόρθωσε να προστατεύσει τους μαθητές σχολείου. 

«Είδαμε πώς οι εκπαιδευτικοί με ψυχραιμία πέτυχαν να προστατεύσουν τα δεκάδες παιδιά του σχολείου στη διάρκεια του σεισμού», τόνισε και προσέθεσε ότι «είναι άλλη μία ένδειξη ότι ο εκπαιδευτικός δίνει τον καλύτερο εαυτό του και πετυχαίνει αποτέλεσμα, όχι μόνο στα τυπικά του καθήκοντα μες την τάξη, αλλά και στο απροσδόκητο, εκεί που χρειάζονται άλλου τύπου εφόδια και χαρίσματα».

«Και τι συναντά από την πλευρά της κυβέρνησης ο ίδιος αυτός δημόσιος λειτουργός, εν μέσω πανδημίας;», ρώτησε ο βουλευτής, απευθυνόμενος στα κυβερνητικά έδρανα: «Τα σχολεία ανοιγοκλείνουν, χωρίς κανένα ουσιαστικό πρόσθετο μέτρο· οι εκπαιδευτικοί δεν είχαν προτεραιότητα στον εμβολιασμό· και τώρα αντιμετωπίζουν μια ψευδώνυμη αξιολόγηση, εκδικητική και όχι υποβοηθητική του έργου τους».

Κρανιδιώτης στο libre: Με ποιούς όρους θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε με τη Ν.Δ- Μόνο ο πρωθυπουργός μπορούσε να επιβάλει την επιλογή Λιγνάδη

«Μην παραπλανούν κανέναν μ’ αυτά που λένε, ότι δήθεν »οι εκπαιδευτικοί δεν θέλουν να αξιολογηθούν επειδή φοβούνται», τόνισε: «Χωρίς τις κατάλληλες συνθήκες και προϋποθέσεις, χωρίς διαρκή μετεκπαίδευση και επιμόρφωση, έχοντας βγει από τις σχολές πριν από 20 και 30 χρόνια, χωρίς στο μεταξύ να έχουν επιμορφωθεί ούτε μια φορά για τις τρέχουσες εκπαιδευτικές αντιλήψεις (όχι με δική τους ευθύνη!), καλώς αντιδρούν με συντριπτικό ποσοστό στα σχέδια της κυβέρνησης, όπως έκαναν με τις (εξίσου) ψευδώνυμες εκλογές για Υπηρεσιακά Συμβούλια».

Ο κ. Φίλης επιτέθηκε προσωπικά κατά της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, λέγοντας ότι πρώτη φορά βλέπει κανείς «τόσο ανάλγητη πολιτική ηγεσία στο Υπουργείο Παιδείας. Ας το έχουν υπόψη, όμως, χωρίς εκπαιδευτικούς – ή με τους εκπαιδευτικούς να αισθάνονται ότι είναι θύματα εκδικητικής πολιτικής – σχολεία δεν υπάρχουν. Χωρίς την κυρία Κεραμέως, μπορούν να υπάρξουν καλύτερα σχολεία».

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε και στα πανεπιστήμια, λέγοντας ότι είναι κλειστά εδώ κι ένα χρόνο και το Υπουργείο «δεν έχει πάρει κανένα μέτρο για τη λειτουργία τους». Ιδιαίτερα οι φοιτητές σχολών με κλινικές, εργαστήρια, πρακτικές ασκήσεις, δήλωσε ο κ. Φίλης, «βρίσκονται σε δεινή θέση», ενώ υπενθύμισε ότι χθες οι πρυτάνεις «απαίτησαν: »πάρτε επιτέλους μέτρα για την επαναλειτουργία»». Και κατέληξε ότι υποβαθίζονται οι σπουδές των φοιτητών.

Μίλησε, επίσης, για την Τράπεζα Θεμάτων, επισημαίνοντας ότι «η κυβέρνηση επιμένει, παρά τις εκκλήσεις των συλλογικών οργάνων των εκπαιδευτικών, να εφαρμόσει την Τράπεζα Θεμάτων από την Α’ Λυκείου σε τέτοιες συνθήκες» και χαρακτηρίζοντάς την ως «απολύτως παράλογη επιλογή», που πρέπει να την πάρουν πίσω.

Τέλος, αναφερόμενος στη Δυτική Αττική – που αποτελούσε το επίκεντρο της επερώτησης – ο κ. Φίλης έκανε λόγο για «ακόμα πιο έντονες ταξικές αντιθέσεις στην εκπαίδευση».

Ειδικότερα,  όπως είπε: «Κόπηκαν τα γεύματα στους αδύναμους οικονομικά μαθητές, δεκάδες τα ακατάλληλα κτίρια, ακόμα και κτίρια που έχουν πληγεί από σεισμό και παραμένουν κλειστά εδώ και χρόνια, οι σχολικές βιβλιοθήκες έμειναν στάσιμες μετά την ώθηση που έλαβαν από τη δική μας κυβέρνηση, τα voucher δεν έχουν ακόμα μοιραστεί, τα μισά παιδιά στη Δυτική Αττική συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση με κινητό τηλέφωνο, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής έχει αφεθεί στην τύχη του για ιδεολογικούς λόγους».