Σχολεία/Bullying: Τα νέα αυστηρά μέτρα και οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης-Πότε μπαίνουν σε ισχύ

 Σχολεία/Bullying: Τα νέα αυστηρά μέτρα και οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης-Πότε μπαίνουν σε ισχύ

Τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης προκάλεσαν οι ανακοινώσεις του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, των μέτρων που εντάσσονται στα σχολεία με σκοπό την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού (κοινώς bullying). “Με αποβολές, ποινολόγιο, πλατφόρμες και επικοινωνιακά μέτρα απαντά ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο κοινωνικό κι ευαίσθητο ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού, που εντείνεται συνεχώς”, τονίζει το τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση δεν περίμενε ούτε τις προτάσεις της Εθνικής Επιτροπής για θέματα σχολικής βίας, την οποία μάλιστα η ίδια συγκρότησε.

«Δυστυχώς η “αριστεία” και η αδιαφορία τους θολώνει την πραγματική εικόνα, πετώντας τη μπάλα στην εξέδρα» τονίζει χαρακτηριστικά το τμήμα Παιδείας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνηση «προκρίνει την αυστηροποίηση των ποινών ως λύση με μία τιμωρητική διάθεση, αγνοώντας τις πραγματικές αιτίες του προβλήματος».

Παράλληλα, τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατηγορεί την κυβέρνηση της ΝΔ ότι «συνεχίζει την απαξίωση του παιδαγωγικού και διδακτικού ρόλου του σχολείου, καθιστά τους εκπαιδευτικούς σε ρόλο αστυφύλακα και τους γονείς απολογούμενους και αβοήθητους. Κλείνει τα μάτια στις κοινωνικές, εργασιακές και οικονομικές πιέσεις που δημιουργούν ασφυκτικές συνθήκες στις οικογένειες, ενώ αδιαφορεί για την ενίσχυση ενός σύγχρονου σχολείου, ασφαλούς, ελεύθερου και δημιουργικού, στελεχωμένο με επαγγελματίες όλων των απαραίτητων κλάδων».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:

«Η κυβέρνηση πρωτοτύπησε και πάλι. Χωρίς καν να αναμένει τις προτάσεις της Εθνικής Επιτροπής την οποία η ίδια συγκρότησε για τα θέματα σχολικής βίας και η οποία αποτελείται από καθηγητές πανεπιστημίων, ανακοίνωσε τις προτάσεις της.

Με αποβολές, ποινολόγιο, πλατφόρμες κι επικοινωνιακά μέτρα απαντά ο Κ. Μητσοτάκης στο κοινωνικό κι ευαίσθητο ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού, που εντείνεται συνεχώς. Δυστυχώς η «Αριστεία» και η αδιαφορία τους θολώνει την πραγματική εικόνα, πετώντας τη μπάλα στην εξέδρα.

Προκρίνει την αυστηροποίηση των ποινών ως λύση με μία τιμωρητική διάθεση, αγνοώντας τις πραγματικές αιτίες του προβλήματος. Περισσότερες και μεγαλύτερες ποινές για μαθητές και μαθήτριες, ευθύνες στους γονείς και εκπαιδευτικούς, και αλλαγή, ουσιαστικά των σχολικών κανονισμών.

Συνεχίζει την απαξίωση του παιδαγωγικού και διδακτικού ρόλου του σχολείου, καθιστά τους εκπαιδευτικούς σε ρόλο αστυφύλακα και τους γονείς απολογούμενους κι αβοήθητους. Κλείνει τα μάτια στις κοινωνικές, εργασιακές και οικονομικές πιέσεις που δημιουργούν ασφυκτικές συνθήκες στις οικογένειες, ενώ αδιαφορεί για την ενίσχυση ενός σύγχρονου σχολείου, ασφαλούς, ελεύθερου και δημιουργικού, στελεχωμένο με επαγγελματίες όλων των απαραίτητων κλάδων.

Απέναντι σε όποια μορφή έκφρασης βίας, αλλά και στις αιτίες που τη δημιουργούν, απαντάμε με γνώση, αξιοποίηση σύγχρονων επιστημονικών μεθόδων κι εργαλείων για τη στήριξη μαθητών, μαθητριών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών.

Η προώθηση και η εφαρμογή μίας αυταρχικής αγωγής δημιουργεί ανθρώπους αυταρχικούς, με τάσεις επιθετικότητας, επιβολή και υποβολής, ανθρώπους που διαθέτουν εξουσιαστική συμπεριφορά, γιατί αυτό διδάχτηκαν να εφαρμόζουν και να χρησιμοποιούν στις σχέσεις τους με την κοινωνία αλλά και με τους συνανθρώπους τους.

Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ προτείνει τα εξής:

  1. Άμεσος προγραμματισμός για την πρώτη εβδομάδα μετά τις διακοπές του Πάσχα, όπου σε όλα τα σχολεία θα συζητηθεί οργανωμένα το πρόβλημα της βίας. Η αναγνώριση και συζήτηση του προβλήματος με οργανωμένο τρόπο στα σχολεία είναι μία από τις βασικές προϋποθέσεις για την επίλυση του. Υπάρχει μεγάλη εμπειρία από την οργάνωση των θεματικών εβδομάδων που είχε νομοθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
  2. Άμεση επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με ουσιαστικές επιμορφώσεις και όχι κάποιες γραφειοκρατικού τύπου ενημερώσεις. Οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που αντιμετωπίζουν καθημερινά εκατοντάδες τέτοια ζητήματα και πρέπει να τους εμπιστευτούμε, αλλά και να τους βοηθήσουμε ώστε να συνεχίσουν να επιτελούν το κοινωνικό τους λειτούργημα.
  3. Αναγνώριση του κομβικού ρόλου των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του κάθε σχολείου. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και το Υπουργείο πρέπει να πάρουν όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες για την ενεργοποίηση των Συλλόγων και την παροχή πολύπλευρης βοήθειας σε αυτούς.

Το πρόβλημα της βίας δεν θα λυθεί με αυταρχισμό, αλλά με διάλογο με τη σχολική κοινότητα και αξιοποίηση όλης της σύγχρονης παιδαγωγικής σκέψης».

ΠΑΣΟΚ: Η κυβέρνηση τρέχει πίσω από τα προβλήματα, λόγω έλλειψης σχεδιασμού και πρόληψης

«Στο ίδιο έργο θεατές» μάς καθιστούν οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για το bullying και τη σχολική βία, σχολιάζει ο Στέφανος Παραστατίδης, υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής.

Σημειώνει ότι η αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας είναι μία εξαιρετικά σύνθετη υπόθεση, «καθώς οι άμεσα και έμμεσα συμμετέχοντες έχουν τη δική τους υποκειμενική γωνία καταγραφής, επεξεργασίας και αντιμετώπισης του φαινομένου».

Και εξηγεί πως «κάποιοι γονείς θυτών δυσκολεύονται να δουν αντικειμενικά την ευθύνη των παιδιών τους, μερικοί μάλιστα παίρνουν το μέρος των παιδιών τους. Κάποιοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν τη μέγιστη αυστηροποίηση των ποινών για μία πιο ελεγχόμενη τάξη. Κάποια σχολεία δεν είναι αμερόληπτα, συνήθως υποβαθμίζουν το πρόβλημα ώστε να μην μειωθεί το κύρος του σχολείου. Κάποια θύματα αρνούνται τα γεγονότα, διότι φοβούνται αντίποινα και συνήθως μοιράζονται τα βιώματά τους µε τους στενότερους φίλους τους – µόνο λίγοι από αυτούς τα μοιράζονται µε τους γονείς. Κάποιοι παρευρισκόμενοι παρακολουθούν χωρίς να παρεμβαίνουν γιατί φοβούνται αντίποινα. Ακόμη και ως αυτόπτες μάρτυρες, δείχνουν απρόθυμοι να αποκαλύψουν τα πραγματικά γεγονότα».

Ο κ. Παραστατίδης αναφέρει χαρακτηριστικά πως «δυστυχώς και οι νέες ανακοινώσεις της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του πολυσύνθετου αυτού φαινομένου, μάς καθιστούν στο ίδιο έργο θεατές», τονίζοντας ότι «η κυβέρνηση τρέχει πίσω από τα κοινωνικά προβλήματα, όταν πια έχουν καταστεί ανεξέλεγκτα λόγω της έλλειψης οποιουδήποτε σχεδιασμού πρόληψης και αντιμετώπισης των αιτιών που τα προκαλούν».

«Και τότε προσφεύγει εσπευσμένα στην επικοινωνιακή διαχείριση με φιέστες και ανακαλεί από το παρελθόν συντηρητικές ιδεοληπτικές επιλογές τιμωρητικού χαρακτήρα και αυστηροποίησης ποινολογίου», υπογραμμίζει, κάνοντας λόγο για «μέτρα που σήμερα μπορεί να φαίνονται αναγκαία, αλλά ούτε αναπόφευκτα είναι, ούτε μακροπρόθεσμη και βιώσιμη λύση συνιστούν».

«Για αυτό και η δυστοπική πραγματικότητα φαινομένων βίας και παραβατικότητας, που δεν περιορίζεται στο χώρο της εκπαίδευσης αλλά εγγράφεται στο κοινωνικό σώμα, δεν φαίνεται να αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά από τα μέχρι τώρα κυβερνητικά μέτρα», καταλήγει ο αρμόδιος τομεάρχης του ΠΑΣΟΚ.

Σημειώνει, μάλιστα, πως «ένα χρόνο μετά από την ψήφιση του νόμου για τη σχολική βία με τον ψευδεπίγραφο τίτλο ‘Ζούμε Αρμονικά Μαζί Σπάμε τη Σιωπή’, η κατάσταση αντί να βελτιωθεί επιδεινώθηκε».

Και καταλήγει πως «η οριστική λύση πρέπει να αναζητηθεί σε ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, με ουμανιστικό αξιακό φορτίο, ένα σχολείο που δεν παρέχει απλά γνώση αλλά μορφώνει, διαπαιδαγωγεί, κοινωνικοποιεί. Μέσα από ένα τέτοιο σχεδιασμό, το σχολείο μπορεί και πρέπει να γίνει ο πυρήνας ανάπτυξης δράσεων και πρωτοβουλιών, σεβασμού στις ανθρώπινες αξίες και στη διαφορετικότητα, κέντρο καλλιέργειας της κουλτούρας της αποδοχής και της συνεργασίας».

Νέα Αριστερά: Καμία ηλεκτρονική πλατφόρμα και καμία άνωθεν επιστημονική επιτροπή δεν θα λύσουν το πρόβλημα

Τέσσερα «άμεσα μέτρα» για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού και της βίας των εφήβων προτείνει η κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Αριστεράς, με αφορμή τις σημερινές ανακοινώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκου Πιερρακάκη.

Συγκεκριμένα η Νέα Αριστερά προτείνει «την Ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας για την αναγνώριση και την πρόληψη της βίας», τη «θέσπιση υποχρεωτικού και οριζόντιου μαθήματος συμπεριληπτικής σεξουαλικής εκπαίδευσης και μαθημάτων ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών», την «επαναφορά σχετικών μαθημάτων που η κυβέρνηση της ΝΔ κατήργησε αλλά βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν βαθιά τις έννοιες της βίας, της δημοκρατίας και των κοινωνικών λειτουργιών, όπως η Κοινωνιολογία» και -πάνω από όλα, όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, «η ενίσχυση των ψυχοκοινωνικών υπηρεσιών στήριξης για όλα τα παιδιά, όσα δέχονται αλλά και όσα ασκούν βία. Υπηρεσίες που πρέπει να είναι σε σταθερή και άμεση σύνδεση με το σχολείο και όχι να ενεργοποιούνται ετεροχρονισμένα ως εξωτερικές επιτροπές».

Όσον αφορά τις σχετικές ανακοινώσεις των Κυριάκου Μητσοτάκη και Κυριάκου Πιερρακάκη για το ίδια θέματα, η Νέα Αριστερά τονίζει πως «αποδεικνύουν για μια ακόμη φορά τις βαθιά συντηρητικές αντιλήψεις της κυβέρνησης μπροστά σε ένα υπαρκτό και οξύ κοινωνικό πρόβλημα».

Κατά την ίδια, «πίσω από τον εκσυγχρονισμό των ψηφιακών και διαδικτυακών εργαλείων, οι κ.κ. Μητσοτάκης και Πιερρακάκης επικαλούνται κυρίως την «ατομική ευθύνη», την αυστηροποίηση των τιμωριών για τους μαθητές που ασκούν βία ή εκφοβισμό, την επαναφορά της πενθήμερης αποβολής και την «εύκολη» αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος».

Η Νέα Αριστερά προσθέτει πως «είναι ωστόσο επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι μια τέτοια λογική οδηγεί αναπόφευκτα στην ανακύκλωση της βίας», υπογραμμίζοντας ότι «δεν είναι τυχαίο που αυτά τα μέτρα επιλέγει μια κυβέρνηση που πριν από λίγους μήνες κατέβασε τον ποινικό καταλογισμό στα 10 έτη και της οποίας οι νέοι ποινικοί κώδικες θα οδηγούν με μεγαλύτερη ευκολία ακόμη και ανήλικους στα σωφρονιστικά καταστήματα».

Ακολούθως προσθέτει ότι «καμία ηλεκτρονική πλατφόρμα και καμία άνωθεν επιστημονική επιτροπή δεν θα λύσουν το πρόβλημα αν δεν υπάρχει σαφής τεκμηρίωση και θέσεις, αν η πολιτεία δεν εστιάσει στην ενδυνάμωση των μαθητών/τριών μέσα στο σχολείο, στην υποστήριξη των οικογενειών και των εκπαιδευτικών, σε κοινωνικές πολιτικές που θα αμβλύνουν τις ανισότητες».

Καταληκτικά η κοινοβουλευτική ομάδα υποστηρίζει ότι «οι συντηρητικές δυνάμεις μιλούν για επικίνδυνους και έφηβους «δράστες», μετατρέποντας ένα σύνθετο κοινωνικό φαινόμενο σε υπόθεση ατομικής ευθύνης τιμωρώντας το με αυστηροποίηση ποινών ενώ την ίδια στιγμή εγκαταλείπουν τα θύματα. Εμείς μιλάμε για αλλαγή πολιτικών με συγκεκριμένες προτάσεις».

ΚΚΕ: Έχουμε βαρεθεί να μετράμε καμπάνιες και επιτροπές

«Έχουμε βαρεθεί να μετράμε καμπάνιες, φιέστες και συγκρότηση ειδικών επιτροπών για την καταπολέμηση του bullying. Η κυβέρνηση της ΝΔ μάλιστα συγκρότησε το 2019 Διακομματική Επιτροπή η οποία δεν συνεδρίασε ποτέ!

Για το “θεαθήναι” είναι οι κινήσεις της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού, ενώ επιδιώκουν να περάσουν και αντιδραστικά μέτρα με αφορμή ένα υπαρκτό και οξυμένο πρόβλημα. Φτάνουν, μάλιστα, στο σημείο να ταυτίζουν μορφές της συλλογικής πάλης των μαθητών -με το πρόσχημα της παρεμπόδισης μαθήματος- με την ενδοσχολική βία για να φέρουν από την πίσω πόρτα ακόμη μεγαλύτερη καταστολή.

Φυσικά, είναι η κυβέρνηση και η πολιτική της ΕΕ που κυριολεκτικά παρεμποδίζουν το μάθημα, αφού εκπαιδευτικοί λείπουν ακόμα από τις τάξεις, σχολεία πλημμυρίζουν, πέφτουν σοβάδες στα κεφάλια των μαθητών και τα σχολεία κρίνονται ακατάλληλα.

Η μόνη αποτελεσματική, πραγματική και γνήσια αντιμετώπιση του bullying μπορεί να έρθει απ’ τη νεολαία και όλο τον λαό στον καθημερινό αγώνα για τις ανάγκες τους στη μόρφωση, στη δουλειά, τον αθλητισμό, την ψυχαγωγία. Κάνοντας καθημερινά πράξη την αλληλεγγύη, το σύνθημα «ένας για όλους και όλοι για έναν» και απομονώνοντας πρακτικές, που γεννιούνται κι αναπτύσσονται στο έδαφος του ατομισμού, του ανταγωνισμού και όλων των σάπιων αξιών αυτού του συστήματος.

Όλα τα άλλα είναι «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε»… αναφέρει το ΚΚΕ σε σχετική ανακοίνωσή του.

Μητσοτάκης: Να σπάσουμε τη σιωπή για το bullying – Τα νέα μέτρα που εξαγγέλθηκαν

Η εθνική στρατηγική και η εκστρατεία ενημέρωσης για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και του bullying παρουσιάστηκε στο 3ο Γυμνάσιο Πολίχνης, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, με την κλιμάκωση των ποινών να φτάνει έως και την οριστική αποβολή του μαθητή από το σχολείο.

Στην ίδια εκδήλωση ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης παρουσίασε την εθνική καμπάνια για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, αλλά και την πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr στην οποία θα μπορούν οι μαθητές και οι γονείς τους, να υποβάλλουν αναφορές για περιστατικά τα οποία τους απασχολούν.

Μεταξύ των παρεμβάσεων στις οποίες προχωρά το υπουργείο Παιδείας για την αντιμετώπιση του φαινομένου που γνωρίζει έξαρση είναι η διαχείριση σε δύο επίπεδα.

Σε πρώτο βαθμό θα ασχολείται το σχολείο και αν το περιστατικό αξιολογηθεί ως πολύ σοβαρό, τότε θα το διαχειρίζεται η διεύθυνση εκπαίδευσης: μια τετραμελής επιτροπή η οποία θα αποτελείται από ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό και δύο εκπαιδευτικούς.

“Όταν είδα το βίντεο μου ήρθαν αναμνήσεις” είπε ο πρωθυπουργός στην τοποθέτησή του.

Και πρόσθεσε:

“Και μένα μου πετούσαν την τσάντα από το παράθυρο και αυτό ήταν μια αστεία διαδικασία για τους καλούς μαθητές και όλοι το αντιμετωπίζαμε ως χαβαλέ. Ήμουν πολύ αγαπητός μαθητής και πρόεδρος της μαθητικής κοινότητας αλλά τότε σε αυτά τα φαινόμενα δεν δίναμε μεγάλη σημασία. Ήταν σαν μέρος της μαθητικής ζωής. Μπορεί εμένα να μην με επηρέασε αλλά υπήρχαν συμμαθητές μας που υπέφεραν και τώρα δεν θέλουνε να λένε τίποτα για το σχολείο και δεν θέλουν καμία συμμετοχή στον σύλλογο αποφοίτων. Αυτά είναι τραύματα που μπορεί να μείνουν και να αφήσουν κατάλοιπα. Τώρα ξέρουμε περισσότερα όπως π.χ. το πόσο κακό κάνει το κάπνισμα”.

Η τοποθέτηση του πρωθυπουργού στη συζήτηση με μαθητές:

“Τα περιστατικά είναι περισσότερα γιατί δηλώνονται περισσότερα και αυτό συμβαίνει και με τα περιστατικά βίας κατά των γυναικών. Αυτό που έχει σημασία είναι το πώς να το διαχειριστούμε. Σας καλώ να σπάσουμε τη σιωπή και αυτό δεν αφορά μόνο τα θύματα αλλά και τους παρατηρητές. Δεν είναι μαγκιά να σπας τον άλλο στο ξύλο ή να τον λοιδωρείς για τις επιλογές που κάνει. Αν ο θύτης νιώσει αποκομμένος αυτό είναι το πρώτο βήμα. Αν βρούμε έναν τρόπο να απομονώσουμε αυτές τις συμπεριφορές και να πουμε ότι υπάρχουν κανόνες και όρια τα οποία οταν ξεπερνιώνται υπάρχουν συνέπειες.

Είναι ένα πρόβλημα που απασχολεί γονείς, συλλόγους εκπαιδευτικών, εκκλησία. Το πρώτο σημαντικό βήμα είναι κάποιος να μπορεί να μιλήσει. Δεν είναι εύκολο να μιλήσει κανείς για τον θύτη. Δεν είναι εύκολα αποδεκτό να μιλήσει κανείς για τον θύτη αλλά είναι απαραίτητο. Η πλατφόρμα μας δίνει τη δυνατότητα να αναγνωρίσουμε το περιστατικό. Μας δίνει τη δυνατότητα της ανωνυμίας της καταγγελίας αλλά και της αξιοποίησης εργαλείων που έχουμε στη διάθεσή μας. Η αποτελεσματικότητα θα κριθεί από την αποτελεσματική διαχείριση των καταγγελιών που θα γίνουν. Τα πρωτόκολλα είναι διαδικασίες που μας προτείνουν οι ειδικοί για να τα διαχειριστούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο

Τώρα όμως μας προβληματίζει όχι μόνο ο αριθμός των περιστατικών αλλά η ένταση της βίας με την οποία γίνονται προπηλακισμοί που δεν είναι μόνο σωματικοί αλλά μπορεί να είναι διαδικτυακοί και ψυχολογικοί. Και τελικά πίσω από το bullying κρύβεται η μη ανοχή στη διαφορετικότητα.

Θέλω να μοιραστώ μαζί σας ότι τα φαινόμενα bullying υπήρχαν και στη δική μας εποχή. Τότε ήταν περίπου αποδεκτά, μέρος ας πούμε της εφηβείας και δεν μας προβλημάτιζε το τραύμα που μπορεί να αφήσει σε κάποιο παιδί. Χαίρομαι ιδιαίτερα που μας δίνεται η ευκαιρία να παρουσιάσουμε την καμπάνια αυτή από την Πολίχνη παρουσία μαθητών και καθηγητή.”

Αυστηροποιείται το πλαίσιο συνεπειών για το bullying

  • Επανέρχεται η πενθήμερη αποβολή, καθώς αυτή τη στιγμή η υψηλότερη ποινή είναι η διήμερη αποβολή.
  • Επανέρχεται και ο διαχωρισμός των απουσιών σε αδικαιολόγητες και δικαιολογημένες 40 – 75.
  • Στις περιπτώσεις μαθητών, οι οποίοι έχουν προκαλέσει υλικές ζημιές στο σχολείο τότε οι γονείς θα επιβαρύνονται οικονομικά για την κάλυψη του κόστους της επιδιόρθωσης.

Επίσης θα ψηφιοποιηθεί το απουσιολόγιο, το βιβλίο ύλης και οι βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών, έτσι ώστε να μπορούν οι γονείς να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει στο σχολείο.

Η χρήση κινητών τηλεφώνων στο σχολείο παραμένει απαγορευτική και επιπλέον, σύμφωνα με τις πληροφορίες, όσοι μαθητές χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα για να εκθέσουν συμμαθητές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα έρχονται αντιμέτωποι με την αυστηρότερη ποινή που είναι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Πιερρακάκης: Το απόστημα πρέπει να σπάσει

Βρισκόμαστε σήμερα εδώ για να συζητήσουμε για ένα εθνικό πρόβλημα και γι’ αυτό οι λύσεις τους πρέπει να είναι συλλογικές, είπε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος σημείωσε ότι η πολιτική δεν είναι μόνο μια πλατφόρμα αλλά απαιτεί αλλαγή κουλτούρας.

Ειδικά, δε, για το σποτ που παρουσιάστηκε είπε ότι έπρεπε να είναι σκληρό στο πλαίσιο του συμβολαίου αλήθειας που ζήτησε ο πρωθυπουργός. «Αυτό είναι το απόστημα που πρέπει να σπάσουμε» συμπλήρωσε.

Πρώτο βήμα η καμπάνια ενημέρωσης που σαν στόχο δεν έχει μόνο να παρουσιάσει ένα βίντεο αλλά σας καλούμε όλους και όλες να μιλήσετε, να πείτε τη σκέψη σας, να ενοχοποιήσουμε τη βία στα σχολεία και πρέπει αυτό να το κάνουμε για τα παιδιά μας.

Παρουσιάζοντας την πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr είπε ότι, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει συστήματα αποτύπωσης, συστήματα διαχείρισης. Είναι μια πλατφόρμα καταγγελιών και από γονείς και από μαθητές με τους κωδικούς στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, περιλαμβάνει περιγραφές του είδους της κακοποίησης, αν είναι σωματική, διαδικτυακή, ψυχολογική κ.α.

Μετά την υποβολή της αναφοράς υπάρχει παρακολούθηση του πόσο γρήγορα διαχειρίζεται κανείς το περιστατικό, πρόσθεσε ο υπουργός Παιδείας.

Καταρχήν τη διαχείριση την αναλαμβάνει το σχολείο αλλά ανάλογα τη σοβαρότητα υπάρχει μια 4μελη επιτροπή ειδικών στη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενώ υπάρχει επιτροπή ειδικών και στο υπουργείο Παιδείας, συμπλήρωσε ο κ. Πιερρακάκης.

Στο πλαίσιο αυτό προανήγγειλε την ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση σε αριθμό ψυχολόγων που ήδη έχουν αυξηθεί από τους 2.000 στους 4.000 ενώ περιέγραψε την επιμόρφωση που θα ακολουθήσει τους επόμενους μήνες στους εκπαιδευτικούς.

Πρέπει να καλλιεργήσουμε μια κουλτούρα κοινωνικού συμβολαίου, αποδοχής και σεβασμού της κουλτούρας γι αυτό από τον Σεπτέμβριο εντάσσουμε δράσεις Ενεργού Πολίτη από τα Νηπιαγωγεία μέχρι την πρώτη Λυκείου, είπε ακόμα ο υπουργός Παιδείας. Ο στόχος, όπως είπε, αυτό να γίνεται μια ώρα την εβδομάδα καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Νέοι σχολικοί κανονισμοί από τον Σεπτέμβριο

Παρουσιάζοντας την πρωτοβουλία για τους νέους σχολικούς κανονισμούς λειτουργίας ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι θα τεθεί πλήρως σε εφαρμογή τον Σεπτέμβριο και μάλιστα θα πρέπει να υπογραφεί από τους γονείς των μαθητών.

Όπως είπε:

  • Ψηφιοποιείται το θέμα των απουσιών: Βλέπουμε ότι έχουν αυξηθεί πολύ. Θα διατεθεί εφαρμογή e-parents στους γονείς όπου θα μπορούν να βλέπουν σε άμεση ψηφιακή ενημέρωση η πορεία του μαθητή, οι απουσίες κ.α. μέσω των δεδομένων που καταχωρούνται στο myschool
  • Θα απαγορεύεται η διαγραφή απουσιών στο τέλος της χρονιάς με ρητές εξαιρέσεις όπως οι ιατρικοί λόγοι. Το μέτρο θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο
  • Οι 114 απουσίες δεν θα είναι αδικαιολόγητες. Έως 2 ημέρες θα μπορούν να δικαιολογούν οι γονείς, για περισσότερες απαιτείται ιατρική γνωμάτευση
  • Θα υπάρχει η δυνατότητα επιστροφής της 5ημερης αποβολής. Θα μπορεί ο σύλλογος διδασκόντων να προχωρεί πιο εύκολα σε αλλαγή τμήματος και θα περιοριστεί η γραφειοκρατία για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
  • Αν κάποιος κάνει φθορά, ηθελημένο βανδαλισμό. Το κόστος της θα βεβαιώνεται στην οικογένεια του δράστη.

Ειδικά για τη χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι η χρήση του πάει μαζί με τα πιο βαριά περιστατικά bullying. Γι αυτό ορίζονται συνέπειες όπως ότι ο σύλλογος μπορεί να επιβάλει 5ημερη αποβολή για αποτύπωση περιστατικού σχολικής βίας. Αν υπάρξει διαρροή προσωπικών δεδομένων για προσωπικές στιγμές παιδιών στο διαδίκτυο τότε θα υπάρχει ακαριαία αλλάγη σχολικού περιβάλλοντος.

Πώς μπορούν να υποβάλλουν καταγγελίες γονείς και μαθητές

Διευκρινίσεις σε βασικά ερωτήματα αναφορικά με τη λειτουργία της νέας πλατφόρμας υποβολής καταγγελιών περιστατικών ενδοσχολικής βίας, stop-bullying.gov.gr, που έκανε «πρεμιέρα» σήμερα, Τρίτη (9/4) δίνει το υπουργείο Παιδείας. 

Ερωτήσεις για γονείς/ασκούντες την επιμέλεια μαθητή/μαθήτριας:

  • Πώς μπορώ να υποβάλω μια επώνυμη αναφορά περιστατικού ενδοσχολικής βίας / εκφοβισμού για το παιδί μου;

Για να υποβάλετε μια επώνυμη αναφορά περιστατικού ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού για το παιδί σας, πρέπει να συνδεθείτε στη σελίδα υποβολή αναφορών με τους κωδικούς Taxis που διαθέτετε.

Με την επιτυχή είσοδό σας στο σύστημα πιστοποίησης χρηστών της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. θα ανακτηθούν τα εξής προσωπικά στοιχεία σας: α) Όνομα, β) Επώνυμο και γ) Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.).

Τα στοιχεία αυτά δεν είναι επεξεργάσιμα από την πλευρά σας. Μπορείτε να καταχωρήσετε επιπλέον τα στοιχεία επικοινωνίας σας, όπως διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή/και αριθμός τηλεφώνου.

Με τα στοιχεία αυτά θα δημιουργηθεί ο προσωπικός λογαριασμό σας στην παρούσα πλατφόρμα.

Σας ενημερώνουμε επίσης ότι το Όνομα, το Επώνυμο και τα στοιχεία επικοινωνίας σας καθίστανται διαθέσιμα μέσω της πλατφόρμας στη σχολική μονάδα που θα αναφέρετε στην αναφορά σας.

  • Ποιες πληροφορίες διατηρούνται στο πλατφόρμα αναφορών περιστατικών ενσδοσχολικής βίας και εκφοβισμού;

Στην πλατφόρμα διατηρούνται τα εξής προσωπικά στοιχεία που ανακτώνται από το TAXISnet: α) Όνομα, β) Επώνυμο και γ) Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.). Τα στοιχεία αυτά δεν είναι επεξεργάσιμα από την πλευρά σας. Μπορείτε να καταχωρήσετε επιπλέον τα στοιχεία επικοινωνίας σας, όπως διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή/και αριθμός τηλεφώνου. Με τα στοιχεία αυτά θα δημιουργηθεί ο προσωπικός λογαριασμό σας στην παρούσα πλατφόρμα. Το Όνομα, το Επώνυμο και τα στοιχεία επικοινωνίας σας καθίστανται διαθέσιμα μέσω της πλατφόρμας στη σχολική μονάδα που θα αναφέρετε στην αναφορά σας.

Πέραν των προσωπικών στοιχείων, τα καταχωριζόμενα στην πλατφόρμα δεδομένα είναι:

  1. Οι απαντήσεις στο ειδικό ερωτηματολόγιο (φόρμα) αναφοράς συμβάντος ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού,
  2. Οι απαντήσεις που καταχωρίζει η σχολική μονάδα κατά τον χειρισμό της αναφοράς συμβάντος,
  3. Ο Μοναδικός Αριθμός Υποβολής της αναφοράς,
  4. Ο Μοναδικός Αριθμός Υποβολής προηγούμενης αναφοράς εφόσον καταχωρηθεί από τον χρήστη,
  5. Ο αριθμός μητρώου της μονάδας, όπου συνέβη το περιστατικό,
  6. Η κατάσταση, στην οποία βρίσκεται η αναφορά,
  7. Τα αρχεία που έχουν επισυναφθεί, και
  8. Οι ενέργειες που έχουν λάβει χώρα από τη σχολική μονάδα κατά τον χειρισμό της αναφοράς.

Όλα τα καταχωριζόμενα στην πλατφόρμα στοιχεία και δεδομένα δεν είναι προσβάσιμα σε τρίτους και τηρούνται για χρονικό διάστημα μέχρι είκοσι πέντε (25) έτη.

Για μαθητές/μαθήτριες

  • Πώς μπορώ να υποβάλω μια επώνυμη αναφορά για περιστατικό ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού που συνέβη στο σχολείο μου;

Δικαίωμα υποβολής επώνυμων αναφορών έχουν μόνον οι μαθητές/μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για να υποβάλετε μια επώνυμη αναφορά περιστατικού ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού ως μαθητής/μαθήτρια πρέπει να συνδεθείτε στη σελίδα υποβολή αναφορών με τους κωδικούς που διαθέτετε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Αν έχετε ξεχάσει τον κωδικό πρόσβασης, μπορείτε να τον ανακτήσετε από τη διεύθυνση https://register.sch.gr/password/reset_password/.

  • Είμαι μαθητής/μαθήτρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Πώς μπορώ να υποβάλω μια επώνυμη αναφορά για περιστατικό που συνέβη στο σχολείο μου;

Οι μαθητές/μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν έχουν δικαίωμα υποβολής επώνυμων αναφορών.

  • Ποιες πληροφορίες διατηρούνται στην πλατφόρμα αναφορών περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού;

Ερωτήσεις για τη Διαχείριση Περιστατικών Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού

  • Δεν μπορώ να συνδεθώ με τους κωδικούς του σχολείου μου

Για να συνδεθείτε στη φόρμα διαχείρισης αναφορών θα πρέπει:

  • Να έχετε λογαριασμό ως εκπαιδευτικός στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
  • Να έχετε οριστεί ως υπεύθυνος χειρισμού αναφορών στο σχολείο σας μέσα από την εφαρμογή διαχείρισης μελών ανθρώπινου δικτύου.

Δεν μπορείτε να συνδεθείτε με το επίσημο λογαριασμό του σχολείου σας ή με το λογαριασμό του σχολείου σας στο myschool.

  • Δεν μπορώ να συνδεθώ με τους προσωπικούς κωδικούς μου στο ΠΣΔ

Για να συνδεθείτε στη φόρμα διαχείρισης αναφορών θα πρέπει:

  1. Να έχετε οριστεί ως υπεύθυνος χειρισμού αναφορών στο σχολείο σας.
  2. Να έχετε οριστεί ως μέλος της τετραμελούς ομάδας δράσης μιας Δ/νσης Εκπαίδευσης.
  3. Να χρησιμοποιήσετε τον επίσημο λογαριασμό της Περιφέρειας Εκπαίδευσης
  • Έχω ξεχάσει τα συνθηματικά του λογαριασμού μου στο ΠΣΔ

Αν έχετε ξεχάσει τα συνθηματικά του λογαριασμού σας στο ΠΣΔ μπορείτε να τον ανακτήσετε από τη διεύθυνση https://register.sch.gr/password/reset_password/.

Σχετικά Άρθρα