Οι “91” του Σαμαρά και το μοντέλο του “Δικτύου 21″…
Η θερινή σύναξη των “91” με πρωτοβουλία των πανεπιστημιακών Ιωάννη Μάζη (εμβληματική προσωπικότητα στον χώρο της λεγόμενης πατριωτικής πτέρυγας) και Μελέτη Μελετόπουλου φαίνεται ότι αποτελεί τον “πυροκροτητή” για το υπό εργώδη σχεδιασμό νέο κόμμα του Αντώνης Σαμαρά που, κατά τις πληροφορίες, θα φέρει το “Ελληνες” στην επωνυμία του, παραπέμποντας σε ένα εγχώριο εκλαϊκευμένο τραμπικό “MAGA”.
Είναι, λοιπόν, πιθανό, σύντομα, ο πρώην πρωθυπουργός να ανταποκριθεί στις επισημάνσεις των προσωπικοτήτων για την αφύπνιση του “πατριωτισμού” και την ανάληψη δράσης από τις υγιείς δυνάμεις του και να ανακοινώσει τις προθέσεις του. Ο αγώνας δρόμου, μάλιστα, λαμβάνει υπόψη και το πώς και πότε θα κινηθεί, από την άλλη άκρη του πολιτικού φάσματος, ο Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος, σημειωτέον, έχει μιλήσει για την ανάγκη ενός “νέου πατριωτισμού”.
Εκείνο που διέλαθε της προσοχής αρκετών είναι πως οι “91” δημιουργούν ένα μοτίβο, το οποίο χρησίμευσε και πριν πολλά χρόνια στις πολιτικές κινήσεις του Αντώνη Σαμαρά, και αναφέρονται στην ίδρυση του “Δικτύου 21” που ταυτίστηκε με τον πρώην πρωθυπουργό από την εποχή της ίδρυσης της “Πολιτικής Άνοιξης”.
Πρωταγωνιστές στην ίδρυση αλλά και στη δράση της οργάνωσης με την κωδική ονομασία «Δίκτυο 21» υπάρξαν οι πιο εκλεκτοί πολιτικοί φίλοι του σημερινού πρωθυπουργού και συνοδοιπόροι στο άλλοτε εγχείρημα της Πολιτικής Άνοιξης: Ο Χρύσανθος Λαζαρίδης (ίσως ο πιό στενός φίλος και συνεργάτης του, που έγινε και υπουργός Επικρατείας επί συγκυβέρνησης), ο Διονύσης Καραχάλιος, ο Στέφανος Αγιάσογλου (έχει προ πολλού προσχωρήσει στο άρμα του Κυριάκου Μητσοτάκη), ο Φαήλος Κρανιδιώτης και άλλοι, γνωστοί διανοούμενοι, τότε, της ελληνικής ζωής, όπως οι: οι Κώστας Ζουράρις, Νεοκλής Σαρρής, Σαράντος Καργάκος, Άγγελος Συρίγος και Αλέξανδρος Λυκουρέζος. Αρκετοί απ΄ όσους ζουν έχουν κινηθεί προς άλλες πολιτικές κατευθύνσεις, κυρίως προς τη Ν.Δ.
Στόχος, τότε, ήταν η δημιουργία μίας «δεξαμενής εγκεφάλων» του πατριωτικού χώρου με σαφή εθνικιστικό προσανατολισμό και δραστηριότητα επικεντρωμένη στα ελληνοτουρκικά θέματα, στο Κυπριακό, στο Κουρδικό, στο Θρακικό, στο Βορειοηπειρωτικό, στο Σκοπιανό και στο Ποντιακό ζήτημα. Οι ομοιότητες με τους “91” προφανής, η θεματολογία το ίδιο, αν και αλλάζουν τα επί μέρους κεφάλαια.