Πιερρακάκης: Μας προβληματίζουν τα αποτελέσματα της PISA για τα σχολεία

 Πιερρακάκης: Μας προβληματίζουν τα αποτελέσματα της PISA για τα σχολεία

Tους στόχους του υπουργείου Παιδείας ανέλυσε με αφορμή τη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό στη Βουλή, ο Κυριάκος Πιερρακάκης. Όπως εξήγησε, ο Προϋπολογισμός για τη νέα χρονιά δείχνει αύξηση των πόρων για την Παιδεία στα 255 εκατ. ευρώ, ενώ από το 2019 έχει αυξηθεί κατά 16% και αυτό όπως τόνισε αντανακλά το ενδιαφέρον του πρωθυπουργού στα θέματα και τις επενδύσεις στην Παιδεία.

Το πρώτο νομοθέτημα που θα φέρει η Βουλή τον νέο χρόνο αφορά μια σειρά δράσεων. Μεταξύ άλλων, 140 εκατ. ευρώ θα «προικίσουν» 60 στοχευμένες δομές τύπου campus. Τα ΙΕΚ θα ονομαστούν σχολές ανώτερης επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Μιλώντας για τα αποτελέσματα της PISA, ο υπουργός Παιδείας παραδέχθηκε, ότι προβληματίζουν τα αποτελέσματα. Για αυτό και ο επόμενος στόχος είναι το «ανοιχτό σχολείο» και πρόσθεσε πως «η εποχή της αυταρέσκειας τελείωσε, πρέπει να ξεκινήσει η εποχή της περιέργειας».

Να σημειωθεί, ότι το Πρόγραμμα για τη Διεθνή Αξιολόγηση των Μαθητών (PISA) είναι μια παγκόσμια μελέτη του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) που αποσκοπεί στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συστημάτων μέσω της μέτρησης των επιδόσεων των 15χρονων μαθητών στα μαθηματικά, στις φυσικές επιστήμες και στην ανάγνωση και διεξάγεται κάθε τρία έτη.

Οι αξιολογήσεις της PISA περιλαμβάνουν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, αλλά και ερωτήσεις που απαιτούν ανάλυση και εφαρμογή γνώσεων σε πρακτικά προβλήματα, προκειμένου να αξιολογήσουν την ικανότητα των μαθητών να εφαρμόζουν τις γνώσεις τους σε πραγματικές καταστάσεις.

Οι πρόσφατες τάσεις έχουν δείξει σημαντική πτώση των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών σε αυτές τις αξιολογήσεις, προκαλώντας ανησυχίες για την κατάσταση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες του ΟΟΣΑ. 

Όπως είπε ο Κυρ. Πιερρακάκης, «σε βάθος χρόνου θα υπάρχουν στοχευμένες αλλαγές, όπως για παράδειγμα στο μάθημα της λογοτεχνίας με ολόκληρα συγγράμματα αλλά και την πληροφορική όπου θα δίνουν διεθνείς πιστοποιήσεις, ώστε να γίνει το σχολείο «γεννήτρια κοινωνικού κεφαλαίου».

Μιλώντας για την ανώτατη εκπαίδευση, σημείωσε ότι «είναι σημαντικό να αποδεσμευτεί από τα δεσμά της κρατικής γραφειοκρατίας και του κρατικού μονοπωλίου» και πρόσθεσε ότι «η διεθνοποίηση του δημόσιου πανεπιστημίου θα συνεχιστεί με ένταση».

Όπως εξήγησε, «είναι 40.000 Έλληνες φοιτητές να βρουν το εκπαιδευτικό πεπρωμένο τους στην Ελλάδα αλλά να γίνει και η χώρα μας τόπος προσέλκυσης για ξένους φοιτητές. Η χώρα μας είναι ήδη 8η στην προτίμηση των Αμερικανών φοιτητών».

Η αναφορά του υπουργού Παιδείας για τα δημόσια πανεπιστήμια κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή για τον Προϋπολογισμό, προκάλεσε ήπια αντιπαράθεση.

Ο Κυρ. Πιερρακάκης, τόνισε ότι «επενδύοντας μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης στο δημόσιο πανεπιστήμιο απελευθερώνουμε το χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από το κρατικό μονοπώλιο με κανόνες και αυστηρά ποιοτικά κριτήρια».

Τέλος, απευθυνόμενος προς τους βουλευτές της αντιπολίτευσης, ζήτησε τη συναίνεση των κομμάτων πάνω σε αυτό το θέμα.

Σχετικά Άρθρα