Ευθύμιος Λέκκας για Πάτρα: “Η γέφυρα είχε προβλήματα στατικότητας”- Τα ερωτήματα που προκύπτουν

 Ευθύμιος Λέκκας για Πάτρα: “Η γέφυρα είχε προβλήματα στατικότητας”- Τα ερωτήματα που προκύπτουν

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμιος Λέκκας, μίλησε για τη γέφυρα που κατέρρευσε σήμερα Κυριακή (23/7) στην Πάτρα, αναφέροντας πως η συγκεκριμένη κατασκευή είχε πολύ σοβαρά προβλήματα στατικότητας, κάτι που ήταν γνωστό στους αρμόδιους.

Φυσικά, τίθεται ζήτημα εάν και κατά πόσο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε ενημερωθεί -και πότε;- για το πρόβλημα στατικότητας της γεφυρας και γιατί, εάν το γνώριζε, είχε δωθεί άδεια και από ποιόν να γίνονται εργασίες υπό ακραίες καιρικές συνθήκες (41 βαθμοί Κελσίου) από βαρύ όχημα (εκσκαφέας).

“Η γέφυρα αυτή αντιμετώπιζε προβλήματα εδώ και 15 χρόνια. Υπήρχε διαδικασία κατεδάφισης της γέφυρας και κάπου εκεί στη διαδικασία κατεδάφισης έγινε και το θλιβερό δυστύχημα” ανέφερε ο κ. Λέκκας, μιλώντας στην ΕΡΤ.

Όσο για την κατάσταση των γεφυρών στη χώρα, ο ίδιος τόνισε ότι το τελευταίο διάστημα γίνονται προσπάθειες στον ΟΑΣΠ για να τεθούν οι προδιαγραφές αντισεισμικού ελέγχου των γεφυρών προκειμένου να είναι ασφαλείς.

“Μαζί με το τεχνικό επιμελητήριο γίνεται μια προσπάθεια να ελέγξουμε όλες τις γέφυρες”, ανέφερε επίσης, λέγοντας ότι η συγκεκριμένη γέφυρα στην Περιμετρική Οδό της Πάτρας, στην περιοχή Χάρανδρο, ήταν μια ειδική περίπτωση.

Εν τω μεταξύ οι βουλευτές Αχαϊας του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Παναγιωτόπουλος και Σία Αναγνωστοπούλου θέτουν σειρά κρίσιμων ερωτημάτων για την τραγωδία:

Το θλιβερό συμβάν της πτώσης της γέφυρας στα Μποζαΐτικα Πατρών με θύματα, νεκρούς, τραυματίες και άγνωστο ακόμα αριθμό εγκλωβισμένων, εγείρει κάποια σοβαρά ερωτήματα:

Πρώτον, ήταν επικίνδυνη εδώ και καιρό αυτή η γέφυρα; Γνώριζε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι η γέφυρα παρουσίαζε τεράστια προβλήματα στατικότητας που την καθιστούσαν άκρως επικίνδυνη; Τι μέτρα είχε πάρει;

Δεύτερον, δούλευε σήμερα, Κυριακή μεσημέρι με 41 βαθμούς θερμοκρασία, εκσκαφέας πάνω στη γέφυρα; Υπήρχε προϊστάμενος του έργου; Υπήρχαν μέτρα ασφαλείας στην περιοχή ώστε να μην υπάρχει πρόσβαση; Έλεγχε κάποιος αν υπήρχαν άνθρωποι κάτω από τη γέφυρα;

Τρίτον, είναι δυνατόν να έπεσε η γέφυρα επειδή Ρομά «τραβούσαν παλιοσίδερα»;

Σε όλα αυτά τα ερωτήματα, και επειδή υπάρχουν θύματα, η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει άμεσα. ​

H ενημέρωση της Πυροσβεστικής

Στις 12:47 σήμερα το μεσημέρι, ειδοποιήθηκε το κέντρο επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος για κατάρρευση τμήματος γέφυρας στην περιμετρική Πατρών, στο διακοσιοστό έκτο χιλιόμετρο Πατρών – Πύργου, με κατεύθυνση προς Πάτρα.

Άμεσα μετέβησαν στο σημείο 35 πυροσβέστες με 12 οχήματα, η ομάδα ΙΚΑΡΟΣ με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, καθώς και ειδικά διασωστικά οχήματα της 6ης ΕΜΑΚ με 2 διασωστικούς σκύλους, ενώ μεταβαίνουν δυνάμεις και από 1η και 5η ΕΜΑΚ.

Επισημαίνεται ότι στο συγκεκριμένο τμήμα της γέφυρας, είχε απαγορευτεί η κυκλοφορία, και ήταν κλειστό με απόφαση της Διεύθυνσης της Αστυνομίας Αχαΐας, από την Πέμπτη, 20 Ιουλίου, λόγω εργασιών κατεδάφισης, για την ανακατασκευή της κάτω διάβασης.

Τα νοσοκομεία της πόλης έχουν τεθεί σε επιφυλακή.

Στο νοσοκομείο του Ρίου μεταφέρθηκε 1 νεκρός και 5 τραυματίες, και στο Νοσοκομείο Αγίου Ανδρέα μεταφέρθηκαν 3 τραυματίες.

Στο σημείο παραμένουν 5 ασθενοφόρα και μια κινητή μονάδα του ΕΚΑΒ.

Επίσης στο σημείο έχουν μεταβεί δυνάμεις της Ελληνικής Αστυνομίας από γειτονικές Περιφερειακές Ενότητες καθώς και από Αττική. Έχει ενημερωθεί ο αρμόδιος εισαγγελέας ενώ την προανάκριση έχει αναλάβει το Αστυνομικό Τμήμα Πατρών.

Επίσης στο σημείο βρίσκονται ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος και η Υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου.

Σχετικά Άρθρα