Βρετανικά σούπερ μάρκετ αφαιρούν την ημερομηνία λήξης από προϊόντα τους – Ποιος ο λόγος

 Βρετανικά σούπερ μάρκετ αφαιρούν την ημερομηνία λήξης από προϊόντα τους – Ποιος ο λόγος

Μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη Βρετανία  βάζουν τέλος στην ετικέτα με την ημερομηνία λήξης σε ορισμένα από τα προϊόντα τους, όπως φρούτα και λαχανικά, προκειμένου να περιορίσουν τη σπατάλη τροφίμων. 

Συγκεκριμένα η Marks & Spencer αποφάσισε να αφαιρέσει τις ημερομηνίες «ανάλωση έως» από περισσότερα από 300 είδη φρούτων και λαχανικών. Αυτές, σύμφωνα με το BBC θα αντικατασταθούν από έναν κωδικό τον οποίο το προσωπικό των καταστημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιεί προκειμένου να ελέγχει τη φρεσκάδα και την ποιότητα.

Σημειώνεται πως η Tesco, η Morrisons και η Co-op είναι επίσης μεταξύ των σούπερ μάρκετ επίσης έχουν προχωρήσει σε κατάργηση της ημερομηνίας λήξης σε ορισμένα από τα προϊόντα τους.

Συγκεκριμένα η Tesco κατάργησε την ένδειξη της ημερομηνίες λήξης σε περισσότερα από 100 προϊόντα φρούτων και λαχανικών το 2018.

Τον Ιανουάριο, η Morrisons ανακοίνωσε την απόφασή της να αφαιρέσει την «ημερομηνία λήξης» από το 90% των προϊόντων γάλακτος δικής της ετικέτας, αντικαθιστώντας το με το «ανάλωση κατά προτίμηση». Κάλεσε μάλιστα τους πελάτες της να προχωρούν σε …«τεστ όσφρησης» προτού πετάξουν τα προϊόντα, προκαλώντας μάλιστα πολλές συζητήσεις.

Τον Απρίλιο και η Co-op ανακοίνωσε τα σχέδιά της να αφαιρέσει τις ημερομηνίες λήξης στο γιαούρτι και να προτιμήσει την ημερομηνία ανάλωσης ως καθοδήγηση.

Οι παραπάνω κινήσεις από τις βρετανικές αλυσίδες γίνονται σε μία προσπάθεια να μειωθεί η σπατάλη τροφίμων.

Το Πρόγραμμα Δράσης Waste & Resources (Wrap) ανέφερε ότι το 70% των τροφίμων του Ηνωμένου Βασιλείου απορρίπτεται από τα σπίτια, με αποτέλεσμα να συγκεντρώνονται 4,5 εκατομμύρια τόνοι βρώσιμων τροφίμων ετησίως.

«Προτρέπουμε περισσότερα σούπερ μάρκετ να σταματήσουν τη σπατάλη τροφίμων, αφαιρώντας τις ετικέτες ημερομηνίας από φρέσκα προϊόντα, επιτρέποντας στους ανθρώπους να χρησιμοποιούν τη δική τους κρίση» επεσήμανε η Catherine David διευθύντρια της οργάνωσης.

Επίσης η Food Standards Agency αναφέρει ότι εναπόκειται στους κατασκευαστές να αποφασίσουν εάν θα εφαρμόσουν ημερομηνία λήξης ή ημερομηνία ανάλωσης στα προϊόντα τους. Αυτό θα εξαρτηθεί από παράγοντες όπως ο τρόπος παρασκευής του τροφίμου και ο βαθμός επικινδυνότητας του.

Παράλληλα, όπως επισημαίνεται στο ίδιο ρεπορτάζ, η απομάκρυνση των ημερομηνιών λήξεων θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τα κέρδη των σούπερ μάρκετ, την ίδια στιγμή που προσπαθούν να «κρατήσουν» της τιμές των τροφίμων.

Θεόκριτος Αργυριάδης