Μπάχαλο με το Power Pass: Ποιες αιτήσεις ακυρώθηκαν – Τι πρέπει να κάνετε

 Μπάχαλο με το Power Pass: Ποιες αιτήσεις ακυρώθηκαν – Τι πρέπει να κάνετε

Αλαλούμ έχει προκληθεί μετά από δυσλειτουργία στο σύστημα του Power Pass, με αποτέλεσμα πολλοί δικαιούχοι να κινδυνεύουν να χάσουν την επιδότηση ρεύματος.

Το πρόβλημα προέκυψε σε πολίτες που υπέβαλαν την αίτηση για το Power Pass και  στη συνέχεια έκαναν τη φορολογική τους δήλωση (για το 2021),  με αποτέλεσμα να «ακυρωθεί» η αίτηση τους για την επιδότηση.

Οι αιτήσεις στο Power Pass που είχαν προηγηθεί των φορολογικών δηλώσεων «μπλόκαραν» με αποτέλεσμα οι πολίτες να βλέπουν ότι στις αιτήσεις τους αναφερόταν ότι «εκκρεμεί υποβολή», με την εξής υποσημείωση: «Τα στοιχεία κύριας κατοικίας έχουν τροποποιηθεί με αποτέλεσμα η κατάσταση της αίτησης σας να αλλάξει και να εκκρεμεί η υποβολή της. Παρακαλώ επιβεβαιώστε τα στοιχεία της αίτησης σας και προχωρήστε στην υποβολή της χρησιμοποιώντας το κουμπί υποβολή αίτησης».

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, νέα αίτηση πρέπει να κάνουν: «Οι πολίτες οι οποίοι υπέβαλαν τη δήλωση για το power pass και ακολούθως τη φορολογική τους δήλωση και οι οποίοι χρειάστηκε να υποβάλουν εκ νέου τη δήλωση του power pass μόνο στις περιπτώσεις που άλλαξαν τη διεύθυνση κατοικίας τους στη φορολογική δήλωση και έκαναν εκ νέου ταυτοποίηση στο power pass.»

Υπενθυμίζεται ότι έχει δοθεί παράταση για τις αιτήσεις μέχρι τις 5 Ιουλίου.

Οι ωφελούμενοι, θα πρέπει να βλέπουν το εξής μήνυμα: «Τα Στοιχεία Κύριας Κατοικίας έχουν τροποποιηθεί με αποτέλεσμα η κατάσταση της αίτησης σας να αλλάξει και να εκκρεμεί η υποβολή της. Παρακαλώ επιβεβαιώστε τα στοιχεία της αίτησης σας και προχωρήστε στην υποβολή της χρησιμοποιώντας το κουμπί Υποβολή Αίτησης παρακάτω».

Η αλλαγή διεύθυνσης πρέπει να προηγηθεί της αίτησης για το Power Pass και πραγματοποιείται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ.

Προσοχή! Όσοι βλέπουν ότι αίτηση παραμένει σε κατάσταση «εκκρεμεί υποβολή», τότε δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Τα στάδια που βρίσκεται η αίτηση

«Απορριφθείσα»: Η αίτηση έχει απορριφθεί. Εάν πλοηγηθείτε στη σελίδα της αίτησης θα δείτε στο πάνω μέρος περισσότερες πληροφορίες (π.χ. αδυναμία διασταύρωσης του ΑΦΜ ως δικαιούχου/συνδικαιούχου στο δηλωθέν ΙΒΑΝ). Απορριφθείσες αιτήσεις μπορούν να αλλαχτούν και να επανυποβληθούν.

«Υπό έλεγχο»: Η αίτηση έχει υποβληθεί και βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου των εξής:

  • αν ο ΑΦΜ είναι δικαιούχος / συνδικαιούχος στο δηλωθέν IBAN.
  • αν ο αιτών/αιτούσα δεν έχει ξεπεράσει τη μία αίτηση για τον ίδιο και τον/την σύζυγο και δεν έχει ξεπεράσει τις τρεις για τα προστατευόμενα μέλη.

«Υπό εκκαθάριση»: Για όσες αιτήσεις είναι σε αυτή την κατάσταση, έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι και περιμένουν από 1η Ιουλίου 2022 να εκτελεστούν οι εκκαθαρίσεις για να αποφασιστεί το ποσό της επιστροφής.

«Προς αποστολή στο τραπεζικό ίδρυμα»: Το ποσό επιστροφής (για πληρωμή, μέσω ΔΙΑΣ) θα αποσταλεί στην επιλεγμένη τράπεζα.

«Προς επεξεργασία από τραπεζικό ίδρυμα»: Η εντολή για το ποσό επιστροφής έχει αποσταλεί στην επιλεγμένη τράπεζα μέσω ΔΙΑΣ και αναμένεται από την τράπεζα να κάνει την πληρωμή.

«Εγκριθείσα»: Σημαίνει ότι έχουμε λάβει απάντηση από το επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα ότι εκτέλεσε επιτυχώς την πληρωμή. Ο/Η δικαιούχος μπορεί να ελέγξει τον λογαριασμό του/της.

Θεόκριτος Αργυριάδης