Κατεβάζει τους τόνους για Καραμανλή- Σαμαρά, ανοίγει πόλεμο με τους …”χρυσούς χορηγούς” του Τσίπρα

 Κατεβάζει τους τόνους για Καραμανλή- Σαμαρά, ανοίγει πόλεμο με τους …”χρυσούς χορηγούς” του Τσίπρα

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιχείρησε με τις απαντήσεις που έδωσε στις δημοσιογραφικές ερωτήσεις στη συνέντευξη Τύπου της 89ης ΔΕΘ να διαχειριστεί δύο πολιτικά μέτωπα που γνωρίζει ότι μπορεί να παίξουν σημαντικό ρόλο στις πολιτικές εξελίξεις στην πορεία προς τις επόμενες εκλογές.

Το ένα είναι το εσωκομματικό και αφορά εμμέσως πλην σαφώς, αφενός τη στάση που θα τηρήσει ο Κώστας Καραμανλής, αφετέρου το εάν ο Αντώνης Σαμαράς θα προχωρήσει στην ίδρυση νέου δεξιού κόμματος, όπως φημολογούνταν έντονα πριν ο πρώην πρωθυπουργός και η οικογενειά του βυθιστούν στο πένθος για τον αιφνίδιο θάνατο της κόρης του.

Το δεύτερο αφορά την πιθανότητα ο Αλέξης Τσίπρας να ιδρύσει δικό του κόμμα (όλα δείχνουν ότι εφόσον το δοκιμάσει αυτό θα συμβεί τους πρώτους μήνες του 2026) και έτσι να μπει σφήνα στο πολιτικό-προεκλογικό σκηνικό, με τις πρώτες δημοσκοπικές ενδείξεις να αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο να ανταγωνιστεί το ΠΑΣΟΚ για την δεύτερη θέση και σε κάθε περίπτωση να αναβιώσει το δίπολο (από το πρόσφατο παρελθόν) Μητσοτάκης-Τσίπρας.

Νέες τακτικές σε δύο μέτωπα

Ως προς το πρώτο μέτωπο ο πρωθυπουργός επέλεξε μία νέα τακτική: χαμηλότερους και συναισθηματικούς τόνους (με αφορμή το προσωπικό και οικογενειακό δράμα που βιώνει ο κ. Σαμαράς), μακριά από τις οξείες αναφορές στο πρόσφατο παρελθόν μετά τη διαγραφή του από τη Ν.Δ, ακόμα και επίκληση της ανάγκης για ομοψυχία στην παράταξη.

Για το ζήτημα των σχέσεών του με τους προκατόχους του στη ΝΔ τόνισε ότι «η δουλειά του πρωθυπουργού είναι μοναχική» και πως όλοι οι τέως πρωθυπουργοί γνωρίζουν τη δυσκολία του ρόλου αυτού. Παραδέχθηκε ότι υπήρξαν πολιτικές διαφωνίες, κυρίως στην εξωτερική πολιτική, αλλά υπογράμμισε ότι «η μεγάλη εικόνα είναι μια παράταξη που παραμένει η μόνη δύναμη σταθερότητας και ευημερίας για τη χώρα».

Η αναφορά εξελήφθη από κάποιους ως ένα άνοιγμα στους δύο πρώην πρωθυπουργούς της Ν.Δ, ένα μήνυμα ότι δεν πρέπει να υπονομευτεί η ενότητα της παράταξης και η πολιτική σταθερότητα.

Ως προς το δεύτερο μέτωπο, όμως, αυτό που αφορά τον Αλέξη Τσίπρα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε ένα βήμα που σηματοδοτεί την έναρξη πολέμου με επιχειρηματικά και μιντιακά συμφέροντα που ο ίδιος χαρακτήρισε “χρυσούς χορηγούς” της επιστροφής του πρώην πολιτικού του αντιπάλου στο κέντρο της πολιτικής σκηνής.

Τι είπε ο πρωθυπουργός για το “κόμμα Τσίπρα”

«Το ζήτημα της όποιας πιθανής επανάκαμψης του κ. Τσίπρα, βεβαίως θέλω να θυμίσω ότι είναι εν ενεργεία βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, αυτή τη στιγμή δεν έχει φύγει από την πολιτική, αφορά όπως καταλαβαινετε προτίστως τον χώρο της Κεντροαριστεράς.

Μια παρατήρηση θα ήθελα να κάνω μόνο επ’ αυτού. Καταλαβαίνω ότι ο κ. Τσίπρας ζητάει από τους πολίτες να κάνουν αυτοκριτική γιατί δεν κατάλαβαν πόσο ο ίδιος βοήθησε τη χώρα, αντί να κάνει ο ίδιος αυτοκριτική για τα δικά του πεπραγμένα και γιατί οδήγησε το κόμμα το οποίο ο ίδιος ουσιαστικά δημιούργησε σε δύο συντριπτικές εκλογικές ήττες, μιλάω για εθνικές εκλογές. Αρα ο κ. Τσίπρας απέτυχε και ως πρωθυπουργός και ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Και να σας πω και κάτι ακόμη, νομίζω ότι γνωρίζετε πώς έχω πορευτεί και στις εκλογές του 2019 και στις εκλογές του 2023, εγώ δεν αισθάνομαι ότι κέρδισα τον κ. Τσίπρα, αισθάνομαι ότι κέρδισα την εμπιστοσύνη των Ελλήνων πολιτών. Και με τους πολίτες συνομιλούμε και τους πολίτες πρέπει να πείσουμε ότι η δική μας κυβερνητική πρόταση είναι η πιο αξιόπιστη για να μας τιμήσουν με την εμπιστοσύνη τους.

Σχετικά με το δεύτερο σκέλος της ερώτησή σας, τι να σας πώ. Νομίζω ότι ναι, θεωρώ ότι υπάρχουν κάποια συμφέροντα, κάποια μέσα, κάποιοι επιχειρηματίες που έχουν αναλάβει τον ρόλο του χρυσού χορηγού του κ. Τσίπρα. Τώρα γιατί το κάνουν, τι εξυπηρετούν, αν στον κύριο Τσίπρα προσωποποιούν την όποια αντίδρασή τους στην κυβέρνηση αυτό είναι δικό τους δικαίωμα. Αλλά ξέρετε αυτά συμβαίνουν πάντα στον χώρο της πολιτικής, δεν τα αξιολογώ ως ιδιαίτερα σημαντικά, απλά τα επισημαίνω, προκειμένου να είμαστε απολύτως σαφείς για το τι συμβαίνει με το rebranding του κ. Τσίπρα».

Επιχειρηματικά συμφέροντα και μέσα ενημέρωσης…

Ο πρωθυπουργός απέφυγε (προς το παρόν) να κατονομάσει ποιούς εννοεί όταν μιλά για επιχειρηματίες και ιδιοκτήτες μέσων ενημέρωσης, αν και γνωρίζει πολύ καλά ποιούς εννοεί, όπως το γνωρίζει και η πολιτικοδημοσιογραφική πιάτσα. Υπονοούμενα τέτοιου τύπου υπήρξαν και πρόσφατα από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, όμως, τώρα, είναι ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης που αναφέρεται ρητώς σε αυτά τα “συμφέροντα” αναλαμβάνοντας το ρίσκο να αντιπαρατεθεί μαζί τους.

Εάν αυτό αποτελεί μέρος μιας τακτικής που θα κλιμακωθεί το επόμενο διάστημα και όσο ο Αλέξης Τσίπρας θα ξετυλίγει τη νέα στρατηγική του μέχρι την τελική απόφαση, εφόσον την λάβει, να ιδρύσει νέο κόμμα, μένει να το δούμε.

Ο ασκός του Αιόλου, όμως, άνοιξε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει προφανώς μετρήσει τα υπέρ και τα κατά…