Κατάρρευση γέφυρας/Βαλτιμόρη: Εικόνες σοκ κατά την πρόσκρουση του πλοίου- Οι πιθανές αιτίες- Έρευνες και μαρτυρίες

 Κατάρρευση γέφυρας/Βαλτιμόρη: Εικόνες σοκ κατά την πρόσκρουση του πλοίου- Οι πιθανές αιτίες- Έρευνες και μαρτυρίες

Kατάσταση εκτάκτου ανάγκης κήρυξε ο κυβερνήτης του Μέριλαντ Γουές Μουρ μετά την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη μετά από πρόσκρουση πλοίου πάνω σε αυτή την ώρα που στο σημείο έχουν σπεύσει και δύτες για να βοηθήσουν στις έρευνες. Οι εικόνες προκαλούν από τη στιγμή που το φορτηγό πλοίο Dali έπεσε πάνω στην γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη. Οι τελευταίες πληροφορίες να κάνουν λόγο για δύο άτομα που ανασύρθηκαν ζωντανά από το νερό, με το ένα εξ αυτών να είναι σε πολύ σοβαρή κατάσταση. Σύμφωνα με την ενημέρωση από τον αρχηγό της πυροσβεστικής οι δύτες που έχουν βουτήξει στο νερό αναζητούν έως επτά άτομα.

Σύμφωνα με τον διευθυντή της εταιρείας Maritime Risk and Safety Consultants Ltd, η πιθανότερη εξήγηση για την πορεία του πλοίου ήταν κάποια μηχανική βλάβη στο μήκους 300 μέτρων φορτηγό σημαίας Σιγκαπούρης.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η πιθανότητα ανθρώπινου λάθους είναι λιγότερο πιθανή, καθώς αρκετοί θα ήταν αυτοί που ήταν σε υπηρεσία τη στιγμή της πρόσκρουσης στη γέφυρα. «Δεν υπάρχει χώρος για λάθη ενός ατόμου γιατί κάποιοι άλλοι που θα ήταν παρόντες θα φώναζαν “κάτι συμβαίνει εδώ”» πρόσθεσε ο Βρετανός ειδικός. Κατά τον ίδιο «η πιθανότερη αιτία του συμβάντος είναι κάποια βλάβη στη μηχανή του πλοίου ή στο σύστημα πλοήγησης».

Την εκδοχή αυτή ενισχύει η ανακοίνωση της εταιρεία Synergy Marine Group που διαχειρίζεται το πλοίο που έπεσε πάνω στη γέφυρα, σύμφωνα με την οποία, όπως μετέδωσε το Sky News, στα μέλη του πληρώματος που έχουν καταμετρηθεί βρίσκονται και δύο «πιλότοι» (σ.σ. πρόκειται για εργαζόμενους σε λιμάνια που επιβιβάζονται στα πλοία όταν αυτά τα προσεγγίζουν ή αποπλέουν από αυτά).

Ενδεικτική της σοβαρότητας της κατάστασης είναι, πάντως, η απόφαση του κυβερνήτη του Μέριλαντ, Γουές Μουρ, να την κηρύξει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης προκειμένου να υπάρξει ενίσχυση από την κυβέρνηση Μπάιντεν.

  • Το βρετανικό κανάλι προχώρησε σε ανάλυση των καρέ πριν την πρόσκρουση του πλοίου αλλά και των δεδομένων από την κίνησή του, σημειώνοντας ότι το Dali φαίνεται να χάνει ισχύ στη μηχανή, να προσαρμόζει την πορεία του και να βγάζει καπνό πριν να χτυπήσει τη γέφυρα στη Βαλτιμόρη.

Όπως φαίνεται στα στοπ καρέ από τη στιγμή της πρόσκρουσης, στις 01:24:32 τοπική ώρα το πλοίο φαίνεται να χάνει ισχύ για περίπου 60 δευτερόλεπτα. Ένα λεπτό αργότερα από το πλοίο βγαίνουν καπνοί ενώ τα φώτα σβήνουν για δεύτερη φορά περίπου δύο λεπτά πριν την πρόσκρουση στην Francis Scott Key Bridge.

Στις 01:28:44 τοπική ώρα Βαλτιμόρης το πλοίο προσκρούει σε πυλώνα της γέφυρας που καταρρέει μέσα σε μόλις 4 δευτερόλεπτα.

Μετά την πρόσκρουση του πλοίου και την κατάρρευση της γέφυρας είναι σε εξέλιξη μια μεγάλη επιχείρηση διάσωσης, καθώς σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της πυροσβεστικής της Βαλτιμόρης στο νερό μπορεί να έχουν βρεθεί έως και 20 εργάτες που ήταν στην γέφυρα τα ξημερώματα της Τρίτης.

Την επιχείρηση δυσκολεύουν οι χαμηλές θερμοκρασίες του νερού στην περιοχή (9-10 βαθμούς Κελσίου) αλλά και το πετρέλαιο που έχει χυθεί στο νερό.

Η Francis Scott Key Bridge, η μεγαλύτερη στην περιοχή της Βαλτιμόρης, κατασκευάστηκε το 1977, έχει μήκος 2,6 χλμ. και υπολογίζεται ότι σε ετήσια βάση τη διασχίζουν 11,5 εκατομμύρια οχήματα με το κόστος κατασκευής της να είναι 110 εκατομμύρια δολάρια. Η γέφυρα αποτελεί μέρος του αυτοκινητόδρομου Ι-95, του βασικού αυτοκινητόδρομου που διατρέχει την ανατολική ακτή των ΗΠΑ από τον βορρά ως τον νότο.

Κάτοικος της Βαλτιμόρης λέει ότι στην αρχή νόμιζε οτι η αναφορά της κατάρρευσης ήταν κακόγουστο αστείο. Ο Μάικλ Μπράουν νόμιζε ότι ο γείτονάς του έκανε «πρωταπριλιάτικο αστείο» όταν του είπε ότι η γέφυρα Key κατέρρευσε. Είπε στο δίκτυο NBC News ότι ο γείτονάς του αρχικά πίστευε ότι ένας «σεισμός» προκάλεσε την κατάρρευση.

«Κατέβηκα μόνος για να δω και δεν μπορούσε να το πιστέψω. Είναι μια σημαντική αρτηρία εδώ στην περιοχή, όχι μόνο για την κυκλοφορία, αλλά και για το λιμάνι. Ας ελπίσουμε ότι όλοι όσοι ασχολούνται με αυτό σήμερα είναι καλά», είπε. Ο κ. Μπράουν είπε ότι χρησιμοποιεί τη γέφυρα για να επισκεφτεί την οικογένεια και ότι η καταστροφή της είναι ένα «μείζον ζήτημα» – αλλά σημείωσε ότι «η έμφαση πρέπει να δοθεί στο να βγει σώος όποιος βρίσκεται στο νερό».

Σχετικά Άρθρα