Μετά φόβου κοροναϊού: Επιστροφή στα θρανία με ανησυχία ειδικών, αντιδράσεις εκπαιδευτικών και εκνευρισμό σε επιτροπή και… ΝΔ

 Μετά φόβου κοροναϊού: Επιστροφή στα θρανία με ανησυχία ειδικών, αντιδράσεις εκπαιδευτικών και εκνευρισμό σε επιτροπή και… ΝΔ

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Εν μέσω έντονης ανησυχίας των λοιμωξιολόγων για τη χρονική στιγμή που ανοίγουν τα σχολεία και των αντιδράσεων από εκπαιδευτικούς για τα… ανύπαρκτα μέτρα προστασίας μαθητές και μαθήτριες των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων επιστρέφουν στα θρανία.

Με εξαίρεση τις δομές της Ειδικής Αγωγής, που δεν έχουν διακόψει τη δια ζώσης λειτουργία τους φέτος, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γενικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επιστρέφουν στις τάξει μετά από μία δίμηνη διακοπή, που «υπαγορεύθηκε» από τα επιδημιολογικά δεδομένα που παρουσιάστηκαν στην επικράτεια από τον περασμένο Νοέμβριο.

Όπως είναι λογικό, η επιστροφή των παιδιών στο σχολείο συνοδεύεται από τα μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον κορονοϊό. Αυτά είναι, εν πολλοίς, τα μέτρα εκείνα που ίσχυσαν και όταν άνοιξαν τα σχολεία τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Έτσι, η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική στους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους, ενώ θα πρέπει τα σχολεία να είναι «εξοπλισμένα» με αντισηπτικά. Ειδικά μέτρα ισχύουν για τα κυλικεία, σχετικά με τη λειτουργία τους και τα προϊόντα που μπορούν να παρέχουν προς πώληση. Ακόμη, προβλέπεται ο σχολαστικός καθαρισμός και αερισμός των σχολικών αιθουσών. Σχολαστικοί καθαρισμοί σε αίθουσες και εξοπλισμό προβλέπονται ειδικότερα για τα εργαστήρια πληροφορικής και για τα μουσικά όργανα.

Επίσης, από σήμερα ο ΕΟΔΥ θα πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους στα σχολεία. Σε συνδυασμό και με την εθελοντική εξέταση εκπαιδευτικών (μέσω της πλατφόρμας https://edu.testing.gov.gr) που είναι προληπτικής φύσεως, οι αρμόδιες αρχές στοχεύουν στο να έχουν μία εικόνα για τα επιδημιολογικά δεδομένα που προκύπτουν από τη δια ζώσης λειτουργία των σχολείων.

Επιπλέον μέτρα πρόληψης αυτή τη φορά αφορούν την αποφυγή συγχρωτισμού κατά την έλευση και αποχώρηση των μαθητών και των μαθητριών από τα σχολεία. Ειδικότερα, προβλέπεται διαφοροποιημένη ώρα προσέλευσης και αναχώρησης, ανά ομάδες τμημάτων όπου αυτό είναι εφικτό και αναγκαίο (με εξαίρεση περιπτώσεις μαζικής μεταφοράς μαθητών) Ακόμη, όσα σχολεία διαθέτουν περισσότερες της μίας εισόδου καλούνται να τις χρησιμοποιούν.

Αντιδράσεις δασκάλων και νηπιαγωγών

Δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, θεωρούν ανεπαρκή και ανέφικτα τα μέτρα, που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας για το άνοιγμα των σχολείων.

Οπως δηλώνουν, το άνοιγμα των παραθύρων και η σταδιακή προσέλευση των μαθητών, η είσοδος από διαφορετικές εισόδους ασφαλώς και δεν συνιστούν ουσιαστικά μέτρα, καθώς ακόμα και αυτά στις περισσότερες περιπτώσεις των σχολείων δεν μπορούν να εφαρμοστούν. «Τα σχολεία είναι ζωντανοί οργανισμοί και δεν αντιμετωπίζονται με επικοινωνιακά κόλπα και νομικίστικες θεωρήσεις. Η ευθύνη για οτιδήποτε συμβεί από δω και πέρα θα βαρύνει την ηγεσία του υπουργείου», λένε οι δάσκαλοι, αλλά όπως τονίζουν «θα είμαστε τη Δευτέρα στα σχολεία για να επιτελέσουμε στο ακέραιο το καθήκον μας».

Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι για να υπάρχει ασφαλής δια ζώσης λειτουργία των σχολείων πρέπει να γίνουν δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ. Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών σε 15 ανά τμήμα. Να γίνει αξιοποίηση όλων των υποδομών, που πληρούν τις προϋποθέσεις για κατάτμηση τμημάτων. Υπάρχουν σχολεία με άδειες αίθουσες και μεγάλα σε αριθμό μαθητών τμήματα, τα οποία δεν χωρίζονται. Να υπάρχει προσωπικό καθαριότητας σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων. Να γίνει ανανέωση των τρίμηνων συμβάσεων των αναπληρωτών. Επίσης διεκδικούν μείωση και αναπροσαρμογή της διδακτικής ύλης (η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν κάλυψε πλήρως τη γνωστική διαδικασία αφού υπήρχαν μαθητές, που δεν συμμετείχαν).

Ανησυχία και από τους ειδικούς

Ανησυχία εκφράζουν οι ειδικοί για το άνοιγμα των σχολείων καθώς από τη μια μεριά υποστηρίζουν ότι έπρεπε να ανοίξουν τα σχολεία, αφού τα παιδιά δεν μεταδίδουν εύκολα τον κορονοϊό αλλά από την άλλη υπάρχει ανησυχία για τη χρονική στιγμή που αποφασίστηκε η επιστροφή των μαθητών στα θρανία, καθώς δεν είναι ακόμη ξεκάθαρη η εικόνα στο επιδημιολογικό φορτίο λόγω του κορονοϊού από τη χαλάρωση των εορτών των Χριστουγέννων.

O πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών Αθανάσιος Εξαδάκτυλος σχολιάζει, μιλώντας στο Open και την εκπομπή «Τώρα, ό,τι συμβαίνει» το άνοιγμα των σχολείων και απαντά με ποια κριτήρια θα άνοιγαν και περισσότερες βαθμίδες εκπαίδευσης αλλά και τι θα μπορούσε να γίνει έτσι ώστε να μπορέσει να ανοίξει και το λιανεμπόριο για να ισορροπήσει η οικονομία.

Αυτό που ανησυχεί τον κ. Εξαδάκτυλο είναι η χρονική στιγμή που ανοίγουν τα σχολεία, αν και όπως ανέφερε, δεν έχει πλέον σημασία εφόσον η απόφαση για το άνοιγμά τους έχει παρθεί.

  • «Πρέπει να καταβάλλουμε όλοι μια προσπάθεια ώστε αυτό το πρώτο βήμα άρσης του lockdown να γίνει με ασφάλεια. Εδώ θα παίξουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο οι γονείς, οι οποίοι θα πρέπει να κάνουν μια προσπάθεια να μη δουν το άνοιγμα των σχολείων ως μια ευκαιρία κοινωνικοποίησης δικής τους. Δηλαδή θα πρέπει να μην το δουν σαν μια ευκαιρία να συναντηθούν οι γονείς των παιδιών που αναπτύσσουν και φιλικές σχέσεις μεταξύ τους, να μην συναντιούνται το πρωί ή το μεσημέρι να πιουν καφέ η να συζητούν, γιατί ειδικά την ώρα που κάνουμε διάλειμμα ή πίνουμε καφέ, κατεβαίνουν οι μάσκες και εκεί υπάρχει διάδοση του κορονοϊού», τόνισε.

Η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή ομολόγησε πως «σε ό,τι αφορά τα σχολεία δεν περιμένουμε κάτι από τους λοιμωξιολόγους», που είχαν προγραμματίσει συνεδρίαση για να εξετάσουν το επίμαχο ζήτημα!

Σε παράλληλο χρόνο δε η αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπος Αριστοτελία Πελώνη δήλωνε ότι «δεν υπάρχουν βεβαιότητες» για την επιστροφή των μαθητών στις τάξεις παραπέμποντας στις επιστημονικές εισηγήσεις!

Σε αυτό το φόντο πραγματοποιήθηκε μία ηλεκτρισμένη συνεδρίαση της Επιτροπής με την πλειοψηφία να επικυρώνει τον κυβερνητικό σχεδιασμό -και τους επιστήμονες που διαφώνησαν να χτυπούν τον κώδωνα του κινδύνου για το βαρύ αποτύπωμα που θα αφήσει η αύξηση της κινητικότητας λόγω της επαναλειτουργίας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η θέση της μειοψηφίας συμπυκνωνόταν στην ανάγκη «να δούμε τα δεδομένα που προκύπτουν λόγω των μετακινήσεων στις γιορτές και μετά να αποφασίσουμε».

Γαλάζιοι παράγοντες, μιλώντας στην ΑΥΓΗ, δεν διαψεύδουν ότι η «κυβέρνηση έλαβε, έστω άτσαλα, αυτές τις αποφάσεις λόγω των πιέσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, αλλά και των επιχειρήσεων που επιδιώκουν να περιοριστούν οι άδειες ειδικού σκοπού για τους γονείς». Την «προσωπική άποψη» ότι «δεν πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία» εξέφρασε μάλιστα ο βουλευτής Γιάννης Λοβέρδος αντικατοπτρίζοντας το κύμα της ανησυχίας που διαπερνά την κυβερνητική πλειοψηφία…

Παράλληλα από το περιβάλλον του Σωτήρη Τσιόδρα δεν έχουν διαψευστεί οι πληροφορίες περί έντονου εκνευρισμού του επικεφαλής της επιτροπής όταν «απροειδοποίητα» ο Στ. Πέτσας ανακοίνωσε το άνοιγμα των σχολείων.

Σχετικά Άρθρα