• 28 Φεβρουαρίου, 2021

“Κλείδωσε” η ημερομηνία για το άνοιγμα του λιανεμπορίου

 “Κλείδωσε” η ημερομηνία για το άνοιγμα του λιανεμπορίου

Οι βασικοί δείκτες της πανδημίας παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα, δηλαδή δεν υπάρχει ούτε η αναμενόμενη μείωση κρουσμάτων, θανάτων και διασωληνωμένων κοροναϊού. Σύμφωνα με πληροφορίες έπειτα από δύο συσκέψεις το μεσημέρι της Τετάρτης, οι λοιμωξιολόγοι εισηγούνται και επίσημα στην κυβέρνηση να μην ανοίξει το λιανεμπόριο στις 14 Δεκεμβρίου.

Ωστόσο, τα κυβερνητικά στελέχη αντιμετωπίζουν έναν έντονο “πονοκέφαλο” που έχει να κάνει με τη διαμαρτυρία των εκπροσώπων του κλάδου της λιανικής, λόγω των συνθηκών, όπως αυτές διαμορφώνονται στην παρούσα φάση. Οι καταστηματάρχες λιανικής πώλησης θεωρούν ότι αδικούνται από την απόφαση να πωλούνται τα χριστουγεννιάτικα είδη και στα σούπερ μάρκετ, ενώ υποστηρίζουν ότι η πώληση προϊόντων από μεγάλες αλυσίδες μόνο με τιμολόγιο, οδηγεί σε αρρυθμία την αγορά.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες μέχρι στιγμής, ως πιθανή ημερομηνία για την επαναλειτουργία του λιανεμπορίου με περιορισμούς και ειδικούς κανόνες στα καταστήματα, στο πλαίσιο των μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό, θεωρείται η 21η Δεκεμβρίου.

Με τα έως τώρα δεδομένα προκρίνεται και το άνοιγμα κομμωτηρίων και μικρών κέντρων αισθητικής (μανικιούρ, κλπ). Ο διαχωρισμός γίνεται για τα πολυδύναμα κέντρα αισθητικής, δηλαδή τις μεγάλες αλυσίδες υπηρεσιών φροντίδας, οι οποίες κατά πληροφορίες δεν επιθυμούν να ανοίξουν καθώς είναι ήδη ενταγμένες σε μέτρα στήριξης. Αντίστοιχη είναι και η κατάσταση με την εστίαση, η οποία θα αργήσει να επαναλειτουργήσει.

Άγνωστο παραμένει τι θα γίνει με τα εμπορικά κέντρα με τη λειτουργία των οποίων αρκετοί επιστήμονες διαφωνούν, αλλά προκύπτει ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού στην περίπτωση που ανοίξει η υπόλοιπη αγορά.

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι το πιλοτικό άνοιγμα των 110 επιχειρήσεων εποχικών ειδών σε όλη την Ελλάδα έχει αφήσει καλές εντυπώσεις καθώς τα μέτρα τηρούνται απαρέγκλιτα και έχει αποφευχθεί ο συνωστισμός. Αυτό βέβαια σε ένα βαθμό οφείλεται στο γεγονός ότι τα αντίστοιχα είδη πωλούνται και από τα σούπερ μάρκετ, ενώ αρκετοί καταναλωτές είχαν σπεύσει να αγοράσουν και τα στολίδια τους ηλεκτρονικά.