Μετρό: Οι εργαζόμενοι στέλνουν “σήμα κινδύνου” για την ασφάλεια μετά τα δύο περιστατικά με συρμούς

 Μετρό: Οι εργαζόμενοι στέλνουν “σήμα κινδύνου” για την ασφάλεια μετά τα δύο περιστατικά με συρμούς

Σύμφωνα με το Σωματείο Ηλεκτροδηγών του μετρό, το πρωί της Δευτέρας καταγράφηκε για δεύτερη φορά δυσλειτουργία συρμού, η οποία είχε ως αποτέλεσμα αυτός να μην ακινητοποιηθεί στο προβλεπόμενο σημείο, αλλά μέσα στη σήραγγα, ενώ στην αποβάθρα βρέθηκε μόνο μισό βαγόνι, αντί για έξι.

Συγκεκριμένα, όπως εξηγούν οι εργαζόμενοι, πρόκειται για συρμό της σειράς 1 (οι επονομαζόμενοι και «γαλλικοί»), που μετά από εναλλαγή του τρόπου ηλεκτροδήγησης σε αυτόματο σύστημα (από ΧΕΛ σε ΑΤΟ) λόγω επαναφοράς, δεν κατέστη δυνατό να ακινητοποιηθεί στο προβλεπόμενο σημείο στάσης στην πλατφόρμα 2 του σταθμού «Χαλάνδρι».

Βάσει της καταγγελίας των εργαζομένων, 40 ημέρες νωρίτερα άλλος συρμός της σειράς 2 δεν είχε σταματήσει στην αποβάθρα 2 του σταθμού «Αμπελόκηποι» με τους ηλεκτροδηγούς να σημειώνουν πως «ευτυχώς που δεν υπήρξε “συνάντηση” με τον προπορευόμενο».

Με αφορμή αυτά τα δύο περιστατικά, το Σωματείο αμφισβητεί την τυχαιότητα των συμβάντων, εκφράζοντας ανησυχία τόσο για την άρτια λειτουργία του αυτόματου συστήματος και την αποτελεσματικότητα της πέδησης πάνω στις ταλαιπωρημένες ράγες, όσο και για το επίπεδο συντήρησης των συρμών: «Άραγε, χαρακτηρίζεται τυχαίο και αυτό το συμβάν, καίτοι τα χαρακτηριστικά του δεν παρουσιάζουν διαφορές με το προηγούμενο; Ή τελικά το ΑΤΟ δεν λειτουργεί σωστά επειδή οι συνθήκες για πέδηση δεν είναι ιδανικές; Μήπως έχει απομειωθεί ο βαθμός σημαντικότητας που θα έπρεπε να δίδεται και οι συρμοί δεν τυγχάνουν της δέουσας φροντίδας; Και αν ναι, ποιος φέρει την ευθύνη;», αναρωτιέται σε ανακοίνωσή του το Σωματείο.

Προσθέτει πως «είτε η τύχη είτε μια αόρατη δύναμη, αποτρέπουν τα χειρότερα», συμπληρώνοντας ωστόσο ότι οι παράγοντες αυτοί δεν συνιστούν εχέγγυα για την ασφάλεια σιδηροδρόμου.

Οι εργαζόμενοι κάνουν ξεκάθαρα λόγο για «επικίνδυνη κατάσταση σε σημείο που να αγχωνόμαστε για την ασφάλειά μας», όπως αναφέρουν και απαιτούν από τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ «να κινηθεί αναλόγως, ως ένα ψήγμα ενδιαφέροντος, ώστε να δείξει έστω και την ύστατη στιγμή, ότι έχει αντιληφθεί τη σοβαρότητα της κατάστασης».