Τζούφη: “Χιλιάδες οι ελλείψεις στην εκπαίδευση- Κενά στην Ειδική αγωγή”
Για χιλιάδες κενά και σοβαρές ελλείψεις στην εκπαίδευση κάνουν λόγο βουλευτές της Νέας Αριστεράς και ζητούν διευκρινίσεις από την αρμόδια υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων κι Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη στον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Η Νέα Αριστερά, όπως σημειώνουν, απαιτεί την άμεση και ουσιαστική ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής, με μόνιμο και εξειδικευμένο προσωπικό, ώστε να διασφαλιστεί η ισότιμη εκπαίδευση όλων των παιδιών.
Την κοινοβουλευτική ερώτηση υπογράφει η αρμόδια τομεάρχης εκπαίδευσης και βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Αριστεράς, Μερόπη Τζούφη και συνυπογράφουν και τα στελέχη του κόμματος: Σία Αναγνωστοπούλου, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, Νάσος Ηλιόπουλος, Πέτη Πέρκα, Δημήτρης Τζανακόπουλος, Ευκλείδης Τσακαλώτος, Οζγκιούρ Φερχάτ και Θεανώ Φωτίου.
Όπως σημειώνεται στην ερώτηση, που επικαλείται στοιχεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), τονίζει πως τα κενά είναι εξαιρετικά ανησυχητικά:
4.661 κενά στην Παράλληλη Στήριξη,
666 κενά στην Ειδική Αγωγή.
Αυτή η εικόνα υποστελέχωσης, τονίζουν τα στελέχη της Νέας Αριστεράς, αποτυπώνεται και στην πράξη. Τα μεγαλύτερα κενά εντοπίζονται σε Πειραιά (862), Ανατολική Αττική (817), Αθήνα Α’ (807), Ηράκλειο (622), Αχαΐα (460) και Κυκλάδες (318).
Ενδεικτική, λένε, είναι η περίπτωση του 4ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου – από τα 20 παιδιά που δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη, τοποθετήθηκαν μόλις 5 εκπαιδευτικοί.
Η κατάσταση αυτή τονίζουν πως υπονομεύει την ομαλή λειτουργία των σχολείων και εντείνει τις κοινωνικές ανισότητες. Οι βουλευτές σημειώνουν ότι η Ειδική Αγωγή δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως δευτερεύουσα προτεραιότητα, αλλά ως οργανικό και αναπόσπαστο μέρος της δημόσιας εκπαίδευσης. Η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στο σχολείο αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα, που κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα και τις διεθνείς συμβάσεις.
Με την ερώτησή τους, ζητούν από την Υπουργό Παιδείας να απαντήσει:
• Ποιος είναι ο ακριβής αριθμός κενών στην Ειδική Αγωγή ανά Περιφέρεια και Δήμο,
• Ποιο είναι το σχέδιο του Υπουργείου για την πλήρη κάλυψη των κενών εντός της τρέχουσας σχολικής χρονιάς,
• Πόσοι αναπληρωτές και πόσοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί έχουν ήδη τοποθετηθεί, πόσοι παραμένουν και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα των επόμενων φάσεων προσλήψεων;
Ποια κονδύλια έχουν δεσμευθεί για την Ειδική Αγωγή σε προσωπικό, υποδομές και
εξοπλισμό;