Οι …κίτρινοι

 Οι …κίτρινοι

Ως προς το εάν πρέπει ή όχι τα “έμφορτα ταξί” να εισέρχονται στις λεωφορειολωρίδες ή όχι έχει γίνει μεγάλη συζήτηση τους προηγούμενους μήνες. Σε πρώτη ανάγνωση το αίτημα του ΣΑΤΑ ακούγεται λογικό: με ποιόν τρόπο θα γίνεται αποβίβαση των επιβατών, εάν τα ταξί δεν πλησιάζουν το πεζοδρόμιο;

Και ως λογικό, προφανώς, η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και ειδικότερα ο υφυπουργός Βασίλης Οικονόμου το έκανε δεκτό, το έβαλε στο νομοσχέδιο για το νέο ΚΟΚ και το έστειλε σε διαβούλευση. Οι ταξιτζήδες ικανοποιήθηκαν και όλα έληξαν ησύχως. Ωστόσο, ακολούθησε ο ανασχηματισμός, ο υφυπουργός αντικαταστάθηκε από τον αναπληρωτή υπουργό Κώστα Κυρανάκη, ο οποίος φέρεται να αναθεωρεί την απόφαση του προκατόχου του και κάπως έτσι “πήραν φωτιά” οι δρόμοι. Οι ταξιτζήδες κατέβηκαν σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία και απειλούν να κλείσουν το κέντρο της Αθήνας εφόσον δεν ισχύσει η απόφαση Οικονόμου.

Επ΄ αυτού υπάρχουν δύο θέματα: το πρώτο είναι θέμα ουσίας, και αφορά τον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η αποβίβαση επιβατών. Δεν μπορεί να σκεφτεί κανείς ότι θα συμβαίνει κάτι τέτοιο, π.χ στην μεσαία λωρίδα της λεωφόρου Κηφισίας. Όπως και το ότι θα υποβάλλονται σε ταλαιπωρία ή ακόμα και κίνδυνο ηλικιωμένοι επιβάτες ή ανάπηρα άτομα. Το δεύτερο είναι θέμα πολιτικής συνέπειας, ήτοι δεν είναι σωστό η μία πολιτική ηγεσία του ίδιου υπουργείου να ανακοινώνει το μεν και η επόμενη να το αναιρεί.

Βεβαίως, προέχει η ομαλή λειτουργία της δημόσιας συγκοινωνίας και η ενίσχυση, με κάθε τρόπο, των μέσων μαζικής μεταφοράς, ακόμα και εάν θίγονται κάποιοι. Όμως, προσώρας η νέα ηγεσία του υπουργείου δεν έχει εξηγήσει πώς ακριβώς θα λειτουργεί η επιβίβαση και αποβίβαση πολιτών στα ταξί. Και όσο δεν το κάνει εύλογα δημιουργούνται απορίες. Από την άλλη, δεν μπορεί να λέει “πράσινο” ο Οικονόμου και “κόκκινο” ο Κυρανάκης.

Ο τελευταίος καλά θα κάνει να προβεί σε διευκρινίσεις. Εφόσον είναι ικανοποιητικές, οι συνδικαλιστές των ταξιτζήδων καλά θα κάνουν να συμβάλλουν. Και να αποκατασταθεί, παράλληλα, η σχέση τους γιατί οι πολίτες δεν χρειάζονται άλλη μία ταλαιπωρία στη “ζούγκλα της ασφάλτου” που βιώνουν καθημερινά στους δρόμους.