Σοβαρό πρόβλημα στατικότητας στη σιδερένια οροφή στον σταθμό του ΗΣΑΠ “Μοναστηράκι”
Πρόβλημα στατικότητας της σιδερένιας οροφής του σταθμού του ΗΣΑΠ στο Μοναστηράκι από τον οποίο διέρχονται καθημερινά δεκάδες χιλιάδες επιβάτες.
Με πρωτοσέλιδο επανέρχεται στο θέμα που έχει αναδειχθεί τις προηγούμενες μέρες, η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», στο οποίο αναφέρεται ότι οπτικές έρευνες αποκάλυψαν πολύ μεγάλο πρόβλημα από τις φθορές στην παλαιά μεταλλική οροφή στις αποβάθρες της γραμμής 1 του μετρό, πάνω στην οποία στηρίζεται το κυρίως κτήριο του σταθμού και η πλατεία Μοναστηρακίου, με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα στατικότητας.

Οι ειδικοί εντόπισαν ότι ο μεταλλικός φορέας της οροφής του σταθμού έχει υποστεί εκτεταμένη φθορά, ειδικότερα στα τμήματα μεταξύ των εισόδων-εξόδων προς την γραμμή 3 του μετρό.
Όπως αναφέρεται, υπάρχει οξείδωση σε όλες τις δοκούς καθώς και διόγκωση των διατομών. Ένα ακόμα σημαντικό πρόβλημα είναι ότι δεν είναι εφικτός ο εντοπισμός του συνολικού μεγέθους της οξείδωσης των μεταλλικών στοιχείων καθώς μεγάλο μέρος της κατασκευής βρίσκεται εγκιβωτισμένο κάτω από τα δάπεδα του κτηρίου και της πλατείας στο Μοναστηράκι.
Η ΣΤΑΣΥ έχει ζητήσει προτάσεις υποβολής προσφορών σε εταιρείες με αντικείμενο την πραγματοποίηση στατικής μελέτης αποτίμησης της φέρουσας ικανότητας της οροφής του σταθμού του ΗΣΑΠ στο Μοναστηράκι.
Ο σταθμός Μοναστηράκι, που άνοιξε το 1895, αποτελεί έναν από τους αρχαιότερους, αλλά και τους σημαντικότερους κόμβους του συστήματος συγκοινωνιών της Αθήνας, ο οποίος όμως λόγω της παλαιότητάς του και της γεωμορφολογίας της περιοχής είναι ευάλωτος σε φθορές. Τα τελευταία χρόνια είχαν παρατηρηθεί σημάδια υγρασίας στους τοίχους, τα οποία αρχικά αποδίδονταν στη ροή του υπόγειου ποταμού Ηριδανού. Ωστόσο, οι πιο πρόσφατες επιθεωρήσεις έδειξαν ότι οι φθορές είναι πιο σοβαρές και επηρεάζουν την οροφή που καλύπτει την παλιά γραμμή 1, η οποία φέρει το κύριο βάρος του σταθμού και της πλατείας πάνω από αυτόν.