Τι αποζημίωση δικαιούσθε εάν καθυστερήσει ή ακυρωθεί η πτήση σας; -Οι αλλαγές που προωθεί η Κομισιόν- Γιατί θεωρείται ότι συμφέρουν αεροπορικές εταιρείες
Ταξιδεύετε συχνά με αεροπλάνο; Οι αεροπορικές εταιρείες μαζί με την Κομισιόν προωθούν κάποιες αλλαγές που σας αφορούν -και οσονούπω πηγαίνουν στο Ευρωκοινοβούλιο. ‘Ηδη προβάλλονται αρκετές ενστάσεις καθώς θεωρείται πώς οι προωθούμενες αλλαγές ευνοούν τις εταιρείες και όχι τους επιβάτες.
Τί ισχύει σήμερα: Η καθυστέρηση πτήσης πάνω από 3 ώρες αποζημιώνεται με 600 ευρώ. Επίσης αποζημιώνονται οι καθυστερήσεις ή ματαιώσεις από απεργία, τεχνικά προβλήματα ή ασθένεια του πληρώματος. Με τις νέες ρυθμίσεις, στο 75% των περιπτώσεων καθυστέρησης δεν θα υπάρχει δικαίωμα αποζημίωσης.
Η πτήση σας καθυστέρησε ή ακυρώθηκε; Όπως αναφέρεται στον AirAdvisor, μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση για την πτήση σας έως και 600€ ανά επιβάτη. Αφήστε μας να αγωνιστούμε για τα δικαιώματά σας, ώστε να λάβετε την αεροπορική αποζημίωση που σας αξίζει.
Τί θα ισχύσει: Θα δικαιούστε αποζημίωση μόνο 300 ευρώ για καθυστέρηση πάνω από 5 ώρες σε πτήση μικρής διάρκειας και πάνω από 9 ώρες για πτήση μεσαίας διαρκείας, καθώς και 500 ευρώ για καθυστέρηση πάνω από 12 ώρες για πτήση μεγάλης διάρκειας. Απεργίες, τεχνικά προβλήματα ή ασθένεια του πληρώματος δεν συνεπάγονται υποχρέωση αποζημίωσης.

Σύμφωνα με τον AirAdvisor:
Η καθυστέρηση μιας πτήσης δεν είναι μόνο αγχωτική, αλλά μπορεί επίσης να οδηγήσει σε απροσδόκητα έξοδα. Είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι σχεδόν το 82% των επιβατών αεροπορικών μεταφορών δεν υποβάλλουν αίτηση αποζημίωσης για καθυστέρηση πτήσης επειδή απλώς δεν γνωρίζουν από πού να ξεκινήσουν. Σε αυτό το σημείο μπορούμε να βοηθήσουμε.
Στην AirAdvisor, έχουμε διεκδικήσει πάνω από 60 εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις για καθυστερήσεις πτήσεων για τους πελάτες μας. Από το 2017, η ομάδα νομικών εμπειρογνωμόνων μας είναι ο αξιόπιστος συνεργάτης για πάνω από 450000 καταναλωτές, βοηθώντας τους να κερδίσουν τα χρήματα που δικαιωματικά τους αξίζουν. Εάν είχατε καθυστέρηση πτήσης, εισάγετε τα στοιχεία σας παρακάτω για να δείτε πόση αποζημίωση θα μπορούσατε να δικαιούστε να λάβετε.

Τα τρία βήματα που ισχύουν σήμερα για αποζημίωση:
1. Ελέγξτε την αποζημίωση της αεροπορικής εταιρείας
Υποβάλετε τα στοιχεία σας και θα κάνουμε έναν άμεσο έλεγχο για να μάθουμε εάν δικαιούστε αποζημίωση για την πτήση σας – χωρίς κόστος για εσάς.
2. Υποβάλετε την αξίωση αποζημίωσης για την πτήση σας
Χρειάζονται μόνο 5 λεπτά για να υποβάλετε την αξίωσή σας και η ομάδα μας θα κάνει τα υπόλοιπα. Εάν χρειαστεί, θα πάμε την αεροπορική εταιρεία στο δικαστήριο για εσάς.
3. Πληρώνεστε έως και 600 € ανά επιβάτη
Θα σας ειδοποιήσουμε μόλις η αεροπορική εταιρεία καταβάλει την αποζημίωση και θα την μεταφέρουμε στον τραπεζικό σας λογαριασμό μείον την προμήθεια μας.
Δείτε συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις (εδώ), σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό της Ε.Ε
Οι βασικές αλλαγές
Προς αναθεώρηση βαίνει, μέσα στους επόμενους μήνες, ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός για την προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών.
Οι υπάρχουσες διατάξεις ισχύουν για περισσότερα από 20 χρόνια. Όλα αυτά τα χρόνια, πολλά ζητήματα, που έχουν προκύψει, έχουν επιλυθεί από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Γι αυτό το λόγο, το IFURTA (Ινστιτούτο Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και Έρευνας στις Αεροπορικές Μεταφορές) υπέβαλε πρόταση για αναθεώρηση αυτών των κανονισμών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 31 Μαΐου 2024.
Λίγες εβδομάδες αργότερα, στις 22 Ιουλίου, η Επιτροπή δημοσίευσε κατευθυντήριες γραμμές που ενσωματώνουν πολλές από αυτές τις νέες προτάσεις. Παράλληλα η Επιτροπή εξέτασε τις αποφάσεις του Δικαστηρίου για να εξασφαλίσει τη συνεπή εφαρμογή των κανόνων.
Τα μέτρα για τις αποζημιώσεις

Τι αλλαγές, λοιπόν, μπορούν να περιμένουν οι επιβάτες αεροπορικών μεταφορών τους επόμενους μήνες;
Οι βασικές αλλαγές, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές, θα είναι το πλαίσιο για το πότε μια πτήση θα κρίνεται ότι έχει ακυρωθεί ή έχει καθυστερήσει για να μπορούν οι επιβάτες να διεκδικούν αποζημιώσεις. Ως πτήσεις που έχουν ακυρωθεί θα ορίζονται:
- Οι πτήσεις που φτάνουν νωρίτερα πάνω από μια ώρα.
- Πτήσεις που επιστρέφουν στο αρχικό αεροδρόμιο αναχώρησης.
- Πτήσεις με εκτροπή, όταν, δηλαδή, ένα αεροσκάφος ανακατευθύνεται σε διαφορετικό αεροδρόμιο λόγω καιρικών συνθηκών ή μηχανικών προβλημάτων. Ωστόσο, εάν μια πτήση εκτρέπεται σε άλλο αεροδρόμιο στην ίδια πόλη ή περιοχή από το αεροδρόμιο αναχώρησης, θα ταξινομείται ως καθυστερημένη και όχι ως ακυρωμένη.
- Επιπλέον, η Επιτροπή διευκρινίζει ότι μια καθυστέρηση μεγαλύτερη των τριών ωρών παρέχει στους επιβάτες το δικαίωμα για αποζημίωση ανάλογη με αυτήν που θα λάμβαναν για ακύρωση πτήσης.
Οι αεροπορικές εταιρείες θα παρέχουν ακριβέστερες πληροφορίες τους επιβάτες
Η Επιτροπή προωθεί επίσης την υποχρέωση των αεροπορικών εταιρειών να παρέχουν ακριβέστερες πληροφορίες στους επιβάτες τους. Σε περίπτωση καθυστερήσεων άνω των 3 ωρών ή ακυρώσεων, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να αναφέρουν σαφώς το όνομα και τη διεύθυνση της υπεύθυνης εταιρείας όπου οι επιβάτες μπορούν να υποβάλουν τις αξιώσεις αποζημίωσής τους. Επιπλέον, θα ζητηθεί να παράσχουν οι εταιρείες μια γραπτή αναλυτική ενημέρωση που θα περιγράφει τα δικαιώματα των επιβατών.
Τέλος, εάν μια αεροπορική εταιρεία δίνει τη δυνατότητα στον επιβάτη να επιλέξει μεταξύ της επιστροφής χρημάτων για το εισιτήριό του ή αλλαγή δρομολογίου, πρέπει να παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και για τις δύο επιλογές. Σε περίπτωση, πάντως, ακύρωσης πτήσης, εάν ο επιβάτης πρέπει να αγοράσει νέο εισιτήριο σε υψηλότερη τιμή, η αεροπορική εταιρεία υποχρεούται να καλύψει τη διαφορά.

Η έρευνα του Ευρωβαρόμετρου
Οι κατευθυντήριες γραμμές της Κομισιόν συνδυάζονται με τα συμπεράσματα έρευνας του Ευρωβαρόμετρου, η οποία επισημαίνει ότι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι εξακολουθούν να αισθάνονται ότι δεν διαθέτουν επαρκείς πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών, ακόμη και αν η ευαισθητοποίηση αυξήθηκε σε σύγκριση με πριν από πέντε χρόνια.
Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι οι ερωτηθέντες ήταν πιθανότερο να αισθάνονται καλά ενημερωμένοι σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις (33 %), ακολουθούμενες από τα αεροπορικά (30 %), τα πούλμαν (27 %) και, στη συνέχεια, το πλοίο/πορθμείο (16 %). Η έρευνα δείχνει επίσης ότι το 84 % των ερωτηθέντων που ζήτησαν βοήθεια για άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα ήταν ικανοποιημένοι με την απάντηση.
Το 35 % των ταξιδιωτών έχουν δει πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών, σημειώνοντας αύξηση κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες από το 2019. Συνήθως, πρόκειται για σιδηροδρομικούς σταθμούς (9 %, + 5). Το 75 % των επιβατών αεροσκαφών έλαβαν πληροφορίες πριν από το ταξίδι σχετικά με τα δικαιώματά τους, έναντι 61 % για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, 51 % για τα πούλμαν και 54 % για πλοία/οχηματαγωγά πλοία. Η ευαισθητοποίηση παραμένει εξαιρετικά σημαντική.
Η ικανοποίηση από τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκαν σημαντικές διαταραχές είναι μεγαλύτερη για τις πτήσεις (66 %, + 12 εκατοστιαίες μονάδες, ακολουθούμενες από τα πλοία/οχηματαγωγά (53 %, -3 εκατοστιαίες μονάδες), τις σιδηροδρομικές μεταφορές (52 %, + 8 εκατοστιαίες μονάδες) και τα πούλμαν (50 %, + 8 εκατοστιαίες μονάδες).
Η χρήση ενιαίων εισιτηρίων για πολυτροπικά ταξίδια παραμένει περιορισμένη στο 11 % (αμετάβλητη), με τους συνηθέστερους συνδυασμούς σιδηροδρόμων/πούλμαν (39 %, + 9 εκατοστιαίες μονάδες) και αεροπορικών/σιδηροδρομικών μεταφορών (25 %, + 1 εκατοστιαίες μονάδες). Το 32 % (+ 7 ΠΠ) αντιμετώπισε προβλήματα, το 13 % (+ 4 εκατοστιαίες μονάδες) είχε σχεδόν χάσει μια σύνδεση και το 11 % (+ 3 εκατοστιαίες μονάδες) δεν ανταποκρίθηκε στην πραγματικότητα.