Τέμπη:Νέο βίντεο από τον σταθμό Λάρισας -Το περιστατικό με ελεγκτή και επιβάτη

 Τέμπη:Νέο βίντεο από τον σταθμό Λάρισας -Το περιστατικό με ελεγκτή και επιβάτη

Νέο ντοκουμέντο από τη «μαύρη» νύχτα με τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 58 συνανθρώπους μας ήλθε στο φως της δημοσιότητας. Πρόκειται για βίντεο από τον σταθμό της Λάρισας λίγο πριν την εθνική τραγωδία, το οποίο αποκαλύπτει το MEGA. Κατά το ρεπορτάζ, από αυτό προκύπτει ένας λόγος καθυστέρησης της αναχώρησης και ότι ο ελεγκτής -που «θα μπορούσε να είχε καταλάβει έγκαιρα το λάθος που είχε γίνει στην πορεία του τρένου»- δεν ήταν στο πρώτο βαγόνι όπως θα έπρεπε αλλά στα πιο πίσω, καθώς προσπαθούσε να εντοπίσει έναν μεθυσμένο άνδρα που είχε καταφέρει να τρυπώσει στη μοιραία αμαξοστοιχία χωρίς να έχει κόψει εισιτήριο.

Συγκεκριμένα, το βράδυ Τρίτης 28 Φεβρουαρίου του 2023, λίγα λεπτά πριν φτάσει το Intercity 62, στον σταθμό της Λάρισας επικρατεί αναστάτωση. Ένας μεθυσμένος άνδρας, που νωρίτερα παρενοχλούσε κοπέλες που επρόκειτο να ταξιδέψουν, έχει ξαπλώσει στην αποβάθρα. Από πάνω του όπως φαίνεται στα πλάνα βρίσκεται ένας από τους άνδρες της ασφάλειας του σταθμού. Η κατάσταση δείχνει ελεγχόμενη αλλά όπως θα φανεί στη συνέχεια δεν είναι.

Το ρολόι στις κάμερες ασφαλείας δείχνει 4 λεπτά μπροστά. Στις 23:01, η αμαξοστοιχία Intercity φτάνει στον σταθμό και πολύ γρήγορα αρχίζει η αποβίβαση και επιβίβαση των επιβατών. Ο μεθυσμένος άνδρας στέκεται και αρχικά φαίνεται να βοηθάει εκείνους που ήθελαν να βγουν από το τρένο.

Σε αυτό το σημείο όμως, δύο λεπτά μετά την άφιξη του τρένου, ο άνδρας καταφέρνει να μπει στο τρίτο βαγόνι και παραμένει μέσα σε αυτό. Ένα λεπτό αργότερα, ο σεκιούριτι υποψιάζεται αυτό που έχει συμβεί και ενημερώνει τον προϊστάμενο της αμαξοστοιχίας και μια ακόμα εργαζόμενη που είχε τελειώσει τη βάρδια της και ανέβαινε στο τρένο ως επιβάτης, για την είσοδο του μεθυσμένου άνδρα σε αυτό.

Για να μην υπάρξει περαιτέρω καθυστέρηση, αποφασίζεται το Intercity 62 να μην παραμείνει στον σταθμό. Δίνεται σήμα να ξεκινήσει και να ψάξουν τον μεθυσμένο άνδρα στη διαδρομή. Στις 23:04 το Intercity 62 είναι έτοιμο να ξεκινήσει για Θεσσαλονίκη μετά από 20 λεπτά καθυστέρηση.

Ο διάλογος μεταξύ μηχανοδηγού και σταθμάρχη

Είναι η ώρα που ο κατηγορούμενος σταθμάρχης διώχνει το Intercity 62 χωρίς υπόδειγμα 1001 και χωρίς να αναφέρει στην προφορική του εντολή «από γραμμή ανόδου» όπως υποχρεούται. Δεν κάνει τη χάραξη της διαδρομής, που θα του επέτρεπε να δει πως αυτό το κλειδί ήταν ξεχασμένο στη διαγώνιο και η κατάληξη θα είναι ολέθρια.

  • Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει;
  • Σταθμάρχης: (Δεν απαντά)
  • Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει;
  • Σταθμάρχης: (Δεν απαντά)
  • Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει; Πάω καλά;
  • Σταθμάρχης: Αφού σου είπα. Νέους Πόρους.

Η αντίστροφη μέτρηση για το δυστύχημα ξεκινάει σε αυτό το σημείο. Η αμαξοστοιχία αναχωρεί και οι δύο ελεγκτές αρχίζουν να κάνουν πάνω-κάτω το τρένο για να βρουν τον άνδρα που είχε μπει παράνομα.

Τον εντοπίζουν στην αρχή του 5ου βαγονιού λίγα δευτερόλεπτα πριν το δυστύχημα. Όπως ξεκίνησαν να τον πηγαίνουν προς το μπροστινό μέρος του τρένου, σημειώθηκε η σύγκρουση, που τους βρήκε στον διάδρομο του κυλικείου.

Ο άτυχος ελεγκτής ήταν ένας από τους πιο έμπειρους υπαλλήλους του ΟΣΕ. Όπως έλεγαν συνάδελφοί του, μετά την εθνική τραγωδία, αν δεν είχε προκληθεί όλη αυτή η αναστάτωση, ο προϊστάμενος θα βρισκόταν στο χώρο των ελεγκτών στο πρώτο βαγόνι μαζί με άλλον έναν έμπειρο συνάδελφό του που επίσης ήταν εκτός υπηρεσίας, θα άκουγαν από τον φορητό ασύρματο τις συνομιλίες κι θα καταλάβαιναν ότι πάνε σε λάθος γραμμή. Πάνω στην αναστάτωση όμως για το μεθυσμένο λαθρεπιβάτη, δεν αντιλήφθηκαν το παραμικρό.

«Ότι θα γινόταν κακό, το ήξερε»

Όπως λέει η αδερφή του ελεγκτή στο MEGA, ο άνθρωπός της έβλεπε το κακό που ερχόταν και μάλιστα της είχε μιλήσει ουκ ολίγες φορές για τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. «Ότι θα γινόταν κακό, το ήξερε», τόνισε η η αδερφή του ελεγκτή.

Ήταν ακόμα μία χαμένη ευκαιρία το βράδυ της εθνικής τραγωδίας. Ακόμα ένα κομμάτι στο παζλ των δραματικών γεγονότων που έφεραν την εθνική συμφορά. Ο μόνος που κατάφερε να επιζήσει από τη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων, ήταν ο άνδρας της ασφάλειας που προσπαθούσε να ελέγξει τις κινήσεις του μεθυσμένου άνδρα.

Σχετικά Άρθρα