Ταχιάος στο libre:Η αύξηση της τιμής των διοδίων είναι μια υποχρέωση που δεν μπορεί να αγνοηθεί

 Ταχιάος στο libre:Η αύξηση της τιμής των διοδίων είναι μια υποχρέωση που δεν μπορεί να αγνοηθεί

Η αποκατάσταση των ζημιών στη Θεσσαλία «έχει ξεκινήσει» δηλώνει στο  libre o υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος. Στη συνέντευξη που ακολουθεί μιλά για τη συνεργασία που απαιτείται με τη Περιφέρεια Θεσσαλίας και του Δήμους της περιοχής για να προχωρήσουν τα έργα που πρέπει να γίνουν.

  • Δηλώνει ότι είναι εφικτό να λειτουργήσει το Μετρό Θεσσαλονίκης εντός του 2024 και ότι το επόμενο βήμα είναι να συζητήσουμε για τις επεκτάσεις του.

Όσο για τα διόδια, σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο οι παραχωρησιούχοι «με την αρχή του νέου έτους, θα έχουν θεμελιώσει το δικαίωμα της αύξησης που αφορά την τρέχουσα χρονιά».

Και όπως λέει χαρακτηριστικά «η αύξηση της τιμής των διοδίων είναι μια υποχρέωση η οποία προκύπτει από τις συμβάσεις παραχώρησης. Αυτή η υποχρέωση δεν μπορεί να αγνοηθεί».

Συνέντευξη

-Κύριε υφυπουργέ, έχετε επισκεφτεί την Θεσσαλία, έχετε διαπιστώσει ποιες είναι οι ζημιές στην περιοχή. Πότε και πώς θα ξεκινήσει η αποκατάστασή τους;

Το διήμερο 3 και 4 Νοεμβρίου αποτέλεσε την τρίτη επίσκεψή μου στη Θεσσαλία. Η πρώτη ήταν κατά τη διάρκεια του φαινομένου Daniel. Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδρασαν άμεσα για να σταθούμε δίπλα στους πληγέντες και να καταγράψουμε τις καταστροφές που άφηνε πίσω του αυτό το πρωτογενές φαινόμενο, κατά το οποίο 8 δισεκατομμύρια τόνοι νερού έπεφταν ακατάπαυστα μέσα σε λίγες μόνο ημέρες. Φαινόμενο το οποίο κατάφερε να πλήξει απέραντες εκτάσεις, να πλημμυρίσει σπίτια, να καταστρέψει οικοσυστήματα και υποδομές και δυστυχώς να προκαλέσει ανθρώπινες απώλειες.

Η δεύτερη φορά ήταν λίγες μέρες αργότερα, όταν σχηματίστηκαν τα πρώτα κλιμάκια του Υπουργείου που ξεκίνησαν πιο λεπτομερείς αυτοψίες. Ύστερα από επικοινωνία και με τοπικούς φορείς, ενημερωθήκαμε για τα μέρη με το μεγαλύτερο πρόβλημα και τα επισκεφτήκαμε και οι ίδιοι, με όλες τις αισθήσεις ενεργοποιημένες, για να κατανοήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα τα ζητήματα που είχαν δημιουργηθεί και να προχωρήσουμε στη λύση τους.

Τώρα κάνουμε την  τρίτη επίσκεψη. Κατά τη διάρκειά της έχει γίνει σαφές ότι η λύση βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά. Η αποκατάσταση των ζημιών έχει ξεκινήσει και πρώτα από όλα με τη σωστή ενημέρωση. Ενημερώνουμε και ενημερωνόμαστε καθημερινά από τους τοπικούς φορείς για τις πληγείσες περιοχές και προχωράμε στην καταγραφή των ζημιών. Είμαστε σε άμεση επικοινωνία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που θα συντελέσουν στην προσπάθειά μας να αποκαταστήσουμε τις υποδομές της Θεσσαλίας, κυρίως όμως να επαναφέρουμε το αίσθημα ασφάλειας στους πολίτες.

-Στα έργα που πρόκειται να γίνουν, θα έχει ρόλο η Περιφέρεια Θεσσαλίας; Εννοώ, τόσο στην απορρόφηση των κονδυλίων, όσο και στη διαχείριση των έργων;

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας θα έχει ρόλο όπως θα έχουν και οι Δήμοι. Πρώτα από όλα θα έχει βασικό ρόλο στον σχεδιασμό και αυτό είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό. Είναι οι τοπικές αρχές αυτές οι οποίες θα μας βοηθήσουν να προτεραιοποιήσουμε τα έργα.

Και φυσικά η Περιφέρεια δεν αποστερείται το σύνολο των αρμοδιοτήτων της. Τις διατηρεί σε ότι αφορά την αντιπλημμυρική προστασία, τον καθαρισμό των ρεμάτων και την διαχείριση των υδάτων, έως ότου συσταθεί ο σχετικός φορέας τον οποίο ήδη εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός και για τον οποίο ετοιμάζουμε μια πολύ σημαντική νομοθετική πρωτοβουλία.

-Υπάρχουν περιοχές της πόλης της Καρδίτσας που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το δίκτυο ομβρίων. Προφανώς πρόκειται για ένα σημαντικό ζήτημα που ζητά το συντομότερο λύση. Τι θα γίνει σε αυτή την περίπτωση;

Το δίκτυο των ομβρίων δεν είναι μια αρμοδιότητα η οποία έχει περιέλθει στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Προφανώς και μπορούμε να υποστηρίξουμε ωστόσο τους Δήμους όπου και όσο χρειαστεί, αλλά η σχετική αρμοδιότητα παραμένει σε αυτούς σε ότι αφορά στις αστικές περιοχές. Όσον αφορά στους πόρους που θα χρειαστούν, θα πρέπει να αναζητηθούν σε συνεργασία της τοπικής αυτοδιοίκησης με το Υπουργείο Εσωτερικών.

-Πάμε στο θέμα των διοδίων. Υπάρχει θέμα αύξησης τους; Η εικόνα που έχουμε είναι ότι θα παραμείνουν αμετάβλητα έως το τέλος το χρόνου. Για τη συνέχεια όμως δεν ξέρουμε…

Έχει δημιουργηθεί μια λάθος εντύπωση σχετικά με τα διόδια. Η αύξηση της τιμής των διοδίων είναι μια υποχρέωση η οποία προκύπτει από τις συμβάσεις παραχώρησης. Αυτή η υποχρέωση δεν μπορεί να αγνοηθεί. Αυτό το οποίο έχει ζητηθεί από τους παραχωρησιούχους είναι ότι σε ό,τι αφορά την περίοδο που υπάρχει αύξηση του πληθωρισμού, θα ήταν χρήσιμο να απορροφήσουν και οι ίδιοι ένα μέρος της αύξησης. Δυστυχώς, δεν μπορέσαμε να βρούμε λύση, καθώς μας πρόλαβαν τα γεγονότα της Θεσσαλίας, και από ότι φαίνεται φέτος δεν επέμειναν στην αύξηση. Ωστόσο είναι σίγουρο, ότι με την αρχή του νέου έτους, θα έχουν θεμελιώσει το δικαίωμα της αύξησης που αφορά την τρέχουσα χρονιά. Από την πλευρά μας, θα επανέλθουμε με κάποιες νέες προτάσεις οι οποίες θα συζητηθούν σοβαρά και πολύ πιο ώριμα και από τις δύο πλευρές.

Η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης θα ξεκινήσει τελικά το δεύτερο εξάμηνο του 2024; Είναι εφικτό;

Φυσικά και είναι εφικτό. Σίγουρα πολύ περισσότερο τώρα που έχει υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο της λειτουργίας. Πρέπει να πούμε ότι για πρώτη φορά δοκιμάζεται στη Θεσσαλονίκη το σύστημα της λειτουργίας από Ιδιωτικό Φορέα, κάτι το οποίο είναι προϊόν ενός πρότυπου διαγωνισμού που έχει συσταθεί από την Ελληνικό Μετρό ΑΕ. Τις προδιαγραφές αυτού έχουν  ζητήσει από την Ελληνικό Μετρό και ξένες εταιρείες οι οποίες είναι κύριοι δικτύου. Η συζήτηση για το Μετρό της Θεσσαλονίκης για πρώτη φορά έχει αλλάξει κεφάλαιο και πλέον μιλάμε για την λειτουργία του. Αλλά για μένα το επόμενο βήμα είναι να συζητήσουμε για τις επεκτάσεις του Μετρό της Θεσσαλονίκης για τις οποίες θα έχουμε μια συνολική εικόνα στο τέλος της τρέχουσας χρονιάς.

Σχετικά Άρθρα