Αεροδρόμια: Καμία προστασία για τους ταξιδιώτες σε έκτακτες περιπτώσεις – Το χάος θα συνεχίζεται για πολλές μέρες – Μαρτυρίες τρέλας με… 12 μέρες αναμονής

 Αεροδρόμια: Καμία προστασία για τους ταξιδιώτες σε έκτακτες περιπτώσεις – Το χάος θα συνεχίζεται για πολλές μέρες – Μαρτυρίες τρέλας με… 12 μέρες αναμονής

Το χάος προκλήθηκε από το black out στη Βρετανία εξαιτίας προβλήματος στο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, το οποίο η κυβέρνηση δεν αξιολογεί ως επίθεση χάκερς. Χιλιάδες ταξιδιώτες παραμένουν εγκλωβισμένοι στα αεροδρόμια ενώ σε κάποιους η αναμονή φθάνει και τις 12 μέρες!!! Στα πατώματα, κουβέρτες, πρόχειρα αυτοσχέδια κρεβάτια, ράντσα. Όσοι ήταν τυχεροί βρέθηκαν σε κάποιο ξενοδοχείο.

Δριμύ κατηγορώ εξαπέλυσε η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) κατά των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας του Ηνωμένου Βασιλείου.

H IATA, δια στόματος του γενικού της διευθυντή Willie Walsh έγειρε το θέμα των δικαιωμάτων των επιβατών, οι οποίοι τελικά είναι και οι αποδέκτες αυτής της κατάστασης, αφού χρειάστηκε να υποστούν ακυρώσεις των πτήσεων τους, μεγάλες αναμονές και ατέλειωτη ταλαιπωρία.

  • Ο Walsh δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «Το σύστημα δικαιωμάτων των επιβατών πρέπει να εξισορροπηθεί για να είναι δίκαιο για όλους», για να συμπληρώσει ότι οι αερομεταφορές δεν καταφέρνουν να βελτιώσουν την αξιοπιστία τους απέναντι στο επιβατικό κοινό και ότι τελικά το σύστημα αυτό δεν προστατεύει τους επιβάτες, αλλά τους πληγώνει».

Σύμφωνα με την εταιρεία αεροπορικών αναλύσεων Cirium, 790 πτήσεις που αναχωρούσαν από το Ηνωμένο Βασίλειο και που αντιπροσωπεύουν το 27% όλων των αναχωρήσεων – ακυρώθηκαν λόγω τεχνικής βλάβης, καθώς και 785 εισερχόμενες υπηρεσίες. Παρά το γεγονός ότι το ζήτημα επιλύθηκε εντός ωρών, οι καθυστερήσεις αναμένεται να συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες. Η διευθύντρια επιχειρήσεων του NATS Τζούλιετ Κένεντι ζήτησε συγγνώμη για τον αντίκτυπο στα ταξίδια χιλιάδων επιβατών, και προειδοποίησε ότι θα «χρειαστεί λίγος χρόνος» για να επανέλθουν οι πτήσεις στο κανονικό.

Οι χιλιάδες ταξιδιώτες που εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται λόγω του προβλήματος στο σύστημα της Εναέριας Κυκλοφορίας, τελικά δεν προστατεύονται.

Το πρόβλημα που προέκυψε στη Βρετανία, δηλαδή η αστοχία στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταξινομείται στις «έκτακτες περιστάσεις» από τις αεροπορικές εταιρείες σύμφωνα με τους νόμους που προβλέπουν τις αποζημιώσεις της ΕΕ. Τα βρετανικά μέσα με σειρά άρθρων τους έθεσαν το θέμα των δικαιωμάτων. Ο γνωστός τουριστικός συντάκτης του TTG, Rory Boland είπε ότι οι αεροποτικές εταιρείες εξακολουθούν να έχουν υποχρεώσεις έναντι των επιβατών τους. Όπως εξήγησε, «οι ταξιδιώτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η αεροπορική τους εταιρεία έχει την ευθύνη να τους βρει τρόπο να φτάσουν στον προορισμό τους το συντομότερο δυνατό, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι αγοράζουν εισιτήριο με έναν αντίπαλο αερομεταφορέα – κανόνας που ορισμένες αεροπορικές εταιρείες φαίνεται να αγνοούν. Οι επιβάτες θα πρέπει επίσης να λαμβάνουν φαγητό και αναψυκτικά και διανυκτέρευση εάν απαιτείται», τόνισε.

Ο Boland πρόσθεσε ότι οι επιβάτες «καταλαβαίνουν ότι αυτό δεν προκαλείται από τις αεροπορικές εταιρείες», αλλά παραμένουν απογοητευμένοι από την «κακή επικοινωνία» και την «έλλειψη φροντίδας» που λαμβάνουν από τους αερομεταφορείς.

Συγκλονιστικές μαρτυρίες… τρέλας

Οι μαρτυρίες τους και οι καταγγελίες τους δεν έχουν τέλος, ρίχνοντας το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης στις αεροπορικές εταιρίες και στον τρόπο με τον οποίο τους συμπεριφέρονται, καθώς πολλές δεν προσφέρουν εκτός από το βασικά, ούτε κάν νερό ή τροφή, ενώ κάποιες καταφεύγουν στη λύση του κουπονιού, αλλά και πάλι για περιορισμένη χρήση.

Ο Μάθιου Γκρίντ 26 ετών, «κόλλησε» στο αεροδρόμιο Σίπχολ του Άμστερνταμ τη Δευτέρα, αφού ακυρώθηκε η πτήση του για το Εδιμβούργο. Η KLM του έκλεισε μια νέα πτήση για το Εδιμβούργο που αναχωρούσε το βράδυ της Τρίτης, ωστόσο, ο φοιτητής έπρεπε να περάσει τη νύχτα στο αεροδρόμιο περιμένοντας την πτήση. Πέρασε τη νύχτα σε ράντσο, για να ανακαλύψει αργότερα ότι η αεροπορική του είχε κλείσει μεν ξενοδοχείο, αλλά «ξέχασε» να τον ενημερώσει.

Οικογένειες προσπαθούν να εξασφαλίσουν δωμάτια ξενοδοχείων για την απροσδόκητα παρατεταμένη διαμονή τους, συχνά σε διογκωμένες τιμές, πληρώνοντας εκατοντάδες λίρες ανά διανυκτέρευση.

Ο 28χρονος Michael McDonnell, έμεινε αποκλεισμένος στο Βερολίνο με τη σύντροφό του, για τρεις νύχτες μετά την ακύρωση της πτήσης τους με την British Airways. Είπε ότι έλαβε «πολύ λίγη επικοινωνία» από τη βρετανική αεροπορική εταιρία, προτού ειδοποιηθεί ότι αυτός και η σύντροφός του είχαν εκ νέου κράτηση σε πτήση που αναχωρούσε στις 31 Αυγούστου, καθηλώνοντάς τους για τρεις νύχτες. «Μας είπαν ότι πρέπει να τους τηλεφωνήσουμε για να αλλάξουν και να κάνουν εκ νέου κράτηση για την πτήση μας στο Διαδίκτυο, αλλά δεν μπορούσαμε να αποκτήσουμε πρόσβαση στο διαδίκτυο επειδή ο ιστότοπος δεν λειτουργούσε», είπε ο ΜακΝτόνελ.

Το ζευγάρι επέστρεψε στο κέντρο της πόλης του Βερολίνου και έκανε εκ νέου κράτηση σε ένα ξενοδοχείο. Σε ανακοίνωσή της, η British Airways ανέφερε: «Όπως και άλλες αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο, συνεχίζουμε να βιώνουμε τις αρνητικές επιπτώσεις του χθεσινού ζητήματος Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας NATS, το οποίο περιλαμβάνει αναπόφευκτες καθυστερήσεις και ακυρώσεις . Οι πελάτες που ταξιδεύουν σήμερα ή αύριο με δρομολόγια μικρών αποστάσεων μπορούν να μεταφέρουν την πτήση τους σε μεταγενέστερη ημερομηνία δωρεάν εάν το επιθυμούν, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα. Ζητήσαμε συγγνώμη για την τεράστια ταλαιπωρία που προκλήθηκε, η οποία ήταν έξω από τον έλεγχό μας και ευχαριστούμε τους πελάτες μας για την υπομονή τους καθώς εργαζόμαστε σκληρά για να επανέλθουμε σε καλό δρόμο.»

Ο Ken Blanks, ένας 71χρονος από το Μπρίστολ, είπε ότι αυτός και η σύζυγός του έπρεπε να αρνηθούν ένα ξενοδοχείο των 50 λιρών ανά διανυκτέρευση στο Λας Πάλμας μέχρι την επόμενη πτήση, η οποία ήταν σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, καθώς δεν μπορούσαν να το αντέξουν οικονομικά.

Η Katrina Harrison και η οικογένειά της – συμπεριλαμβανομένων των δίδυμων εγγονιών ενός έτους – έμειναν στο αεροδρόμιο του Leeds Bradford μετά την ακύρωση της πτήσης τους για Αττάλεια το απόγευμα της Δευτέρας.

Ο Adam Ashall-Kelly, 35 ετών, και η αρραβωνιαστικιά του Christine Marriott, 36, επρόκειτο να μεταβούν στη Βερόνα από το Μάντσεστερ τη Δευτέρα, λίγο πριν παντρευτούν κοντά στη λίμνη Garda το Σάββατο. Ωστόσο, η μέλλουσα νύφη και ο γαμπρός πρέπει να δηλώσουν το γάμο τους σε ένα τοπικό δικαστήριο προτού παντρευτούν νόμιμα – και ενώ έχουν καταφέρει να κάνουν κράτηση για μια πτήση προς Μιλάνο την Τετάρτη (σήμερα), δεν έχουν ιδέα αν αυτό επίσης θα ακυρωθεί, αναφέρει το BBC.

Σχετικά Άρθρα