Βγήκε “απαγορευτικό” για… διακοπές στα νησιά – Φωτιά τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια – Πόσο κοστίζει το ταξίδι για Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα

 Βγήκε “απαγορευτικό” για… διακοπές στα νησιά – Φωτιά τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια – Πόσο κοστίζει το ταξίδι για Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα

Είδος πολυτελείας καθίσταται πλέον η ακτοπλοϊκή μετακίνηση, με τις τιμές των εισιτηρίων να κυμαίνονται στα περσινά υψηλά επίπεδα και έρχεται να προστεθεί στην ήδη ακριβή διαμονή σε ένα ελληνικό νησί. Η παγίωση των τσουχτερών τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια επιβεβαιώνεται για δεύτερο συνεχόμενο καλοκαίρι.

Του Νίκου Νανούρη

Οι περσινές αυξήσεις που έφτασαν σε ποσοστό 34%  σε σχέση με το καλοκαίρι του 2021 εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία φέρνοντας παράλληλα την άνοδο των καυσίμων ήρθαν για να μείνουν. Το αποτέλεσμα είναι οι Έλληνες που προετοιμάζονται για τις καλοκαιρινές διακοπές αλλά και οι επισκέπτες που έρχονται στη χώρα μας θα χρειαστεί να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη προκειμένου να επισκεφτούν κάποιο δημοφιλές ελληνικό νησί.

Για άλλη μια χρονιά τα δρομολόγια προς Κυκλάδες  παραμένουν μια από τις πιο κοστοβόρες επιλογές. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του libre, μια τετραμελή οικογένεια για να ταξιδέψει στη Πάρο θα χρειαστεί να δαπανήσει το ποσό των 400 ευρώ(εισιτήρια με επιστροφή), ενώ αν προστεθεί και αυτοκίνητο το ποσό εκτοξεύεται στα 632 ευρώ.

Παρόμοιο σκηνικό βλέπουμε και για τη Νάξο με το εισιτήριο στην οικονομική θέση να φτάνει στα 51,50 το άτομο στην οικονομική θέση ενώ το αυτοκίνητο κοστολογείται στα 116 ευρώ.

Ακόμη πιο δύσκολα τα πράγματα για όσους επιλέξουν το νησί της Σαντορίνης καθώς το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων συμπεριλαμβανομένου και του αυτοκινήτου φτάνει τα 720 ευρώ.

Για τη πρωτεύουσα των Κυκλάδων τη Σύρο μια τετραμελής οικογένεια θα χρειαστεί να δαπανήσει για ακτοπλοϊκά εισιτήρια σε οικονομική θέση με αυτοκίνητο θα χρειαστεί να ξοδέψει το ποσό των 569 ευρώ.

Ακόμη και σε κοντινούς προορισμούς όπως η Άνδρος που απέχει μόλις δυο ώρες από το λιμάνι της Ραφήνας η τιμή του εισιτηρίου σε οικονομική θέση είναι στα 25 ευρώ ενώ και η τιμή του αυτοκινήτου κυμαίνεται στα 50 ευρώ.

Την ώρα που τα νησιά των Κυκλάδων φαντάζουν απαγορευτικά για μεγάλο μέρος των τιμών με βάση το ισχύον κόστος αρκετοί επιλέγουν τα κοντινά νησιά του Αργοσαρωνικού  για ολιγοήμερες εξορμήσεις. Ένα από αυτά τα νησιά είναι και η Αίγινα με το εισιτήριο να κοστίζει  24 ευρώ το άτομο και 58 ευρώ το αυτοκίνητο.

Ούτε στη Κρήτη το ακτοπλοϊκό κόστος  δεν είναι αμελητέο, καθώς , μια τετραμελής οικογένεια  θα χρειαστεί να ξοδέψει για καμπίνα, με αυτοκίνητο, για τα Χανιά το ποσό των 640 ευρώ. Ενώ για το Ηράκλειο χωρίς καμπίνα αλλά με αυτοκίνητο το κόστος μετακίνησεις είναι στα 520 ευρώ.

Τα Δωδεκάνησα λόγω και της απόστασης η ακτοπλοϊκή μετακίνηση είναι πιο ακριβή. Το δρομολόγιο Πειραιάς-Ρόδος  με επιστροφή κοστίζει 147 ευρώ το άτομο και άλλα 270 το αυτοκίνητο, ενώ λίγο πιο κάτω η τιμή  για την Κω, με το εισιτήριο από το λιμάνι του Πειραιά  με επιστροφή να κοστίζει 124 ευρώ το άτομο, και το αυτοκίνητο να παραμένει όπως στην περίπτωση της Ρόδου στα 270  ευρώ.

  • Η δεδομένη λοιπόν στασιμότητα σε υψηλά επίπεδα του κόστους μετακίνησης συμπεριλαμβανομένιυ του ήδη αυξημένου κόστους διαμονής αλλά και του πληθωρισμού καθιστούν σχεδόν απαγορευτική για τον μέσο πολίτη την απόφαση για καλοκαιρινές διακοπές σε κάποιο νησί.

Είναι ένας εκρηκτικός συνδυασμός που παραδέχονται και άνθρωποι του τουρισμού ότι έχει επιφέρει μια μικρή κάμψη σε σχέση με πέρσι. Πάντως υπάρχει η αισιοδοξία ότι εν τέλει ακόμη και με τις υπάρχουσες δύσκολες συνθήκες η τουριστική κίνηση θα προσεγγίσει αν όχι θα ξεπεράσει τα αποτελέσματα του 2022.

Σχετικά Άρθρα