Έγγραφο ΕΡΓΟΣΕ: Σε 4,5 χρόνια οι εργασίες της σύμβασης 717 είχαν προχωρήσει μόλις στο 9%

 Έγγραφο ΕΡΓΟΣΕ: Σε 4,5 χρόνια οι εργασίες της σύμβασης 717 είχαν προχωρήσει μόλις στο 9%

Σύμφωνα με έγγραφο-ενημέρωση της ΕΡΓΟΣΕ για την πορεία του έργου, είχε ολοκληρωθεί το 77% οι εργασίες της σύμβασης 717 στις 14 Φεβρουαρίου 2023, λίγες μέρες πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη. Επίσης η ενημέρωση από την ΕΡΓΟΣΕ τον Σεπτέμβριο του 2018, κατέγραφε το ποσοστό ολοκλήρωσης στο 68%! Αυτό σημαίνει σύμφωνα με την νέα αποκάλυψη της ΑΥΓΗΣ ότι μέσα σε τεσσεράμισι χρόνια οι εργασίες της σύμβασης είχαν προχωρήσει σε ποσοστό μόλις 9%, αναδεικνύοντας με αμείλικτο τρόπο το ερώτημα προς την κυβέρνηση γιατί διεκπεραιώθηκε τόσο μικρό τμήμα του έργου κατά τη θητεία της.

Το έγγραφο που κατέθεσε ο Χρήστος Γιαννούλης, στο πλαίσιο της συζήτησης στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου προχθές, είναι εισήγηση προς το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ από τον παραιτηθέντα πρόεδρο Χρήστο Βίνη, όπως αντίστοιχη ήταν η εισήγηση του Σεπτεμβρίου του 2018 από τον τότε πρόεδρο της εταιρείας Χρήστο Διονέλη.

Οπως αναφέρεται στη σελίδα 4 της ενημέρωσης του Χρ. Βίνη, στο κεφάλαιο 6 για την «πορεία του έργου», «η αρχική σύμβαση (Σ. 717/2014) έχει ολοκληρωθεί σήμερα σε ποσοστό 77% περίπου, ενώ η 1η ΣΣΕ (Σ. 717_1/2021) έχει ολοκληρωθεί σήμερα σε ποσοστό 17% περίπου».

Η απλή αντιπαραβολή του έγγραφου-ενημέρωση του Χρ. Βίνη με το έγγραφο-ενημέρωση του προκατόχου του Χρ. Διονέλη συνιστούν αδιάψευστο μάρτυρα για την εξέλιξη των εργασιών στο πλαίσιο της παρούσας κυβερνητικής θητείας, αφήνοντας έκθετο τόσο τον πρώην υπουργό Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή όσο και τον μεταβατικό υπουργό Γιώργο Γεραπετρίτη. Κι αυτό γιατί ο τελευταίος στη συνέντευξη Τύπου της περασμένης εβδομάδας παρουσίασε ψευδεπίγραφα την εικόνα ότι μέχρι το 2017 είχε ολοκληρωθεί το 32% της σύμβασης 717 και έπειτα από κενό διετίας η κυβέρνηση της Ν.Δ. το προχώρησε άνω του 70%.

Ομως ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών δεν βρέθηκε έκθετος χθες μόνο για το παραπάνω, καθώς απανωτές ήταν οι διαψεύσεις στον ισχυρισμό του πως το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας βρισκόταν σε πλήρη λειτουργία όταν συνέβη η σιδηροδρομική τραγωδία. Πλην των αποκαλυπτικών εγγράφων του ΟΣΕ που έδωσε στη δημοσιότητα ο Νίκος Παππάς, οι συνδικαλιστές του σιδηροδρόμου περιγράφουν με σαφήνεια ότι το σύστημα στη Λάρισα που λειτουργούσε το μοιραίο βράδυ είναι ο τοπικός πίνακας χειρισμού και όχι σύστημα τηλεδιοίκησης. Αυτό ξεκαθάρισε μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Action 24 ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΣΕ Χρήστος Τσικαλάκης, λέγοντας ότι: «Αυτό που λειτουργεί στη Λάρισα είναι ο τοπικός χειρισμός του σταθμού. Έχει εικόνα 1-2 χλμ. πριν από τον σταθμό και 1-2 χλμ. μετά (…) Το επίμαχο κλειδί ήταν εντός των ορίων του τοπικού χειρισμού. (…) Αυτό δεν είναι τηλεδιοίκηση, είναι ο τοπικός πίνακας χειρισμού».

«Η τηλεδιοίκηση», συμπλήρωσε, «αν λειτουργούσε, θα ήταν από τον Παλαιοφάρσαλο έως το Πλατύ», πράγμα που «σημαίνει ότι θα είχαν και εικόνα του συμβάντος πριν συμβεί, θα έβλεπαν ότι το τρένο είναι στην άλλη γραμμή (…) Τέτοια τεχνολογία δεν υπάρχει. Υπήρχε, αλλά καταστράφηκε» κατέληξε.

Το ίδιο επιβεβαιώνει μιλώντας στην ΑΥΓΗ και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών ΟΣΕ Ανδρέας Μπούρας. «Στον σταθμό της Λάρισας παραλάβανε τοπικό χειρισμό μόνο, όχι τηλεδιοίκηση» λέει κατηγορηματικά ο Α. Μπούρας, προσθέτοντας ότι «η τηλεδιοίκηση μπορεί να βλέπει 100 χλμ. και να παρεμβαίνει. Αυτό που λειτουργούσε ήταν ο τοπικός πίνακας χειρισμού, που χρησιμοποιείται για τη χάραξη, μέσω των κλειδιών, της πορείας των τρένων κατά την είσοδο και την έξοδο στον σταθμό, για λίγα χιλιόμετρα. Αυτό δεν είναι τηλεδιοίκηση» καταλήγει.

13311155b.jpg

Σχετικά Άρθρα