ΟΣΕ: Στο εξώδικο κατά των εργαζομένων παραδέχεται 3 εκτροχιασμούς και τεράστια κενά ασφάλειας

 ΟΣΕ: Στο εξώδικο κατά των εργαζομένων παραδέχεται 3 εκτροχιασμούς και τεράστια κενά ασφάλειας

Τρεις μήνες πριν από το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη με 57 θύματα, ο ΟΣΕ… ομολογεί τα τεράστια κενά ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο! Με έγγραφο- εξώδικο προς τους συνδικαλιστές εκπροσώπους των υπαλλήλων, επιχειρεί να δώσει απαντήσεις στα όσα τόνιζαν σε εξώδικό τους οι υπάλληλοι των σιδηροδρόμων για την κάκιστη και επικίνδυνη για την ανθρώπινη ζωή κατάσταση του δικτύου.

Όπως προκύπτει από έγγραφο του enikos.gr με ημερομηνία 8 Νοεμβρίου 2022, στις αιτιάσεις των συνδικαλιστών για «μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης» ο Οργανισμός απαντά πως «υπάρχουν σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες της 717 σύμβασης (σσ επρόκειτο να έχουν ολοκληρωθεί το 2020 αλλά η κυβέρνηση ζήτησε παράταση) που προβλέπεται να ολοκληρωθούν το α’ τετράμηνο του 2023. Προγραμματίζεται ο διαγωνισμός για την ανάταξη Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης  τμήματος που έχει πλήρως καταστραφεί λόγω εκτεταμένων δολιοφθορών και κλοπών, οι οποίες έχουν λάβει χώρα το διάστημα 2011-2013 και την μη έγκαιρη αποκατάστασή τους λόγω έλλειψης προγραμματισμού και χρηματοδότησης».

  • Με άλλα λόγια ο ΟΣΕ λέει ότι το δίκτυο επί της ουσίας τώρα αναβαθμίζεται και πως σε σημεία που υπήρχε σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, όταν αυτή καταστράφηκε λόγω δολιοφθοράς 10 χρόνια πριν ουδέποτε αποκαταστάθηκε.

Σε άλλο σημείο του εξώδικου, στις επισημάνσεις των υπαλλήλων ότι «δεν λειτουργεί το σύστημα ETCS, του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει έναντι στο ανθρώπινο λάθος» ο Οργανισμός απαντά: «ο παρατρόχιος εξοπλισμός σταδιακά παραδίδεται προς χρήση .. εκκρεμεί και πρέπει να διασφαλιστεί η λειτουργικότητα του επιτρόχιου εξοπλισμού των συρμών», δηλαδή και αυτό το σύστημα θα το ενεργοποιούσε ο ΟΣΕ κάποια στιγμή … στο μέλλον!

Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος, μάλιστα, παραδέχεται και τα περιστατικά «3 εκτροχιασμών που έγιναν μέσα σε διάστημα 2 μηνών», τα οποία και αναδεικνύουν οι συνδικαλιστές, λέγοντας επί της ουσίας πως ευθύνονται για αυτά οι ίδιοι οι υπάλληλοι: Όπως αναφέρει ο Οργανισμός «όλα τα περιστατικά έλαβαν χώρα σε δίκτυο που λειτουργεί τόσο η Σηματοδότηση όσο και η Τηλεδιοίκηση και οφείλονται σε εσφαλμένο χειρισμό από ανθρώπινο λάθος»

Τα όσα αποτυπώνονται στο έγγραφο με φόντο και το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη είναι ανατριχιαστικά: Ο Οργανισμός επί της ουσίας παραδέχεται όλα τα κενά ασφαλείας που υπάρχουν στο δίκτυο, μιλά για ανθρώπινα λάθη αναφερόμενος στα αλλεπάλληλα συμβάντα εκτροχιασμών και απλά παραπέμπει στο .. μέλλον για την εύρυθμη λειτουργία του δικτύου!

Επίσης όπως προκύπτει από άλλο εξώδικο των εργαζομένων που απευθύνεται πως την ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι συνδικαλιστές  «έχετε την πρόθεση να προβείτε σε αύξηση του μέγιστου ορίου ταχύτητας των αμαξοστοιχιών στο τμήμα Κιάτο – Λιόσια από  115 χλμ σε 160 χλμ .. χωρίς όμως προηγουμένως να έχετε φροντίσει να προβείτε στην ενεργοποίηση του συστήματος τηλεδιοίκησης (δηλαδή αυτόματης φωτοσήμανσης)».

Με άλλα λόγια οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι όχι μόνον απαιτούσαν να λειτουργούν τα τρένα με σοβαρές ελλείψεις σε επίπεδο ασφάλειας … αλλά ταυτόχρονα ζητούσαν από τους μηχανοδηγούς να ανεβάζουν ακόμη περισσότερο τις ταχύτητες στα δρομολόγια.

Σχετικά Άρθρα