“Κόλπο” των super market με το “καλάθι”:Αύξησαν τις τιμές για να τις βάλουν μειωμένες στο “καλάθι του νοικοκυριού”

 “Κόλπο” των super market με το “καλάθι”:Αύξησαν τις τιμές για να τις βάλουν μειωμένες στο “καλάθι του νοικοκυριού”

Και όμως υπάρχουν προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού» που μπήκαν σε αυτό με μειωμένες τιμές, μόνο που αυτές είχαν αυξηθεί… μόλις πριν από 3 ημέρες! Αυτό τουλάχιστον αποκαλύπτουν διαγράμματα της ίδιας της πλατφόρμας https://e-katanalotis.gov.gr για το πως διαμορφώθηκε η μέση τιμή προϊόντων την τελευταία εβδομάδα, στο αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του Βαγγέλη Δουράκη στο enoikonomia.gr.

Αποκαλύπτεται, έτσι, πως η κυβέρνηση προχώρησε σε ένα επικοινωνιακό σώου με ελάχιστα αποτελέσματα, γεγονός που κατέληξε στην απογοήτευση των καταναλωτών.

Όπως θα δείτε στα γραφήματα που παραθέτουμε στις 29 Οκτωβρίου προϊόν κόστιζε 4,46 ευρώ με την τιμή του να ανεβαίνει στις 31 του μήνα στα 4,59 ευρώ και να … ξαναπέφτει στα ίδια επίπεδα με της προηγούμενης εβδομάδας με το … άνοιγμα του «καλαθιού του νοικοκυριού».

Εδώ η πλατφόρμα μας δείχνει ότι το βρεφικό γάλα ενώ είχε πέσει η τιμή του την περασμένη εβδομάδα, μία ημέρα πριν ανοίξει το καλάθι ανεβαίνει και πάλι σε υψηλότερη τιμή από αυτή που είχε στις 26.10.22.

Αν μη τι άλλο αυτά τα γραφήματα δείχνουν τα σοβαρά κενά που υπάρχουν σε αυτόν τον θεσμό του «καλαθιού του νοικοκυριού», πόσο μάλλον όταν η συντριπτική πλειοψηφία των προϊόντων που περιλαμβάνει -και τα οποία παρουσίασαν 12 αλυσίδες σούπερ μάρκετ και ένα online σούπερ μάρκετ, το e-fresh, που μετέχουν σε αυτό- είναι ιδιωτικής ετικέτας.

Ανέφικτη η σύγκριση τιμών

Μάλιστα, το «καλάθι του νοικοκυριού» έτσι όπως παρουσιάστηκε σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αξιοποιηθεί ως «εργαλείο» σύγκρισης των τιμών των προϊόντων που διαθέτουν οι μεγάλες αλυσίδες.

Και αυτό γιατί… απειροελάχιστα είναι τα προϊόντα που έχει τοποθετήσει στο «καλάθι» η κάθε μία από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και μπορούν να θεωρηθούν άμεσα συγκρίσιμα: Δηλαδή ακόμη και όταν μιλάμε για το ίδιο είδος κρέατος για παράδειγμα κοτόπουλο, η μία αλυσίδα πχ το δίνει συσκευασμένο ολόκληρο και η άλλη σε φέτες με λιγότερα γραμμάρια.

Διαφορετικές είναι σε κάποιες περιπτώσεις και οι συσκευασίες (άλλα γραμμάρια για το ίδιο προϊόν) ενώ ελάχιστα είναι ελάχιστα και τα προϊόντα με επώνυμα brand ευθέως συγκρίσιμα.

Οι λίστες όλων των super market

Δείτε εδώ: οι λίστες, όπως αυτές αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του υπ. Ανάπτυξης

Καλάθι του νοικοκυριού: Η απάντηση του Νίκου Παπαθανάση στον Realfm 97,8 για την αποκάλυψη του enikonomia.gr

Ο κ. Παπαθανάσης μιλώντας στον Realfm 97,8 και στους Νίκο Χατζηνικολάου και Αντώνη Δελατόλα, είπε ότι «η πρακτική αυτή δεν είναι σωστή και κανείς δεν πρέπει να το κάνει», ενώ πρόσθεσε ότι «θα εξετάσουμε αυτές τις περιπτώσεις, θα ελεγχθούν. Μπορούμε να καταγράψουμε τις τιμές, έχουμε το εργαλείο, άρα θα ελεγχθούν οι περιπτώσεις».

Πάντως, όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, «σε γενικές γραμμές οι τιμές και στα επώνυμα προϊόντα είναι καλύτερες. Άρα οι καταναλωτές έχουν μια εναλλακτική και μπορούν να κάνουν εξοικονόμηση».

Πηγή: enoikonomia.gr

Σχετικά Άρθρα