Ουρές με το καλημέρα έξω από εκκλησίες – Αυστηρά μέτρα με κάρτα εισόδου και αντισηπτικά

 Ουρές με το καλημέρα έξω από εκκλησίες – Αυστηρά μέτρα με κάρτα εισόδου και αντισηπτικά

Μετά τις οργανωμένες παραλίες σειρά έχουν σήμερα οι εκκλησίες οι οποίες άνοιξαν την πόρτα τους στους πιστούς, βεβαίως υπό μέτρα προστασίας για τον κοροναϊό. Ήδη στη Θεσσαλονίκη σχηματίστηκαν ουρές έξω από τους ναούς.

Οι πιστοί έμπαιναν στους ναούς λαμβάνοντας κάρτα εισόδου ενώ όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες του thesstoday διαθέσιμα ήταν και αντισηπτικά.

Συγκεκριμένα, με όλα τα απαραίτητα μέτρα του κράτους τελείται η Θεία Λειτουργία στην Μητρόπολη της Καλαμαριάς, Ι.Ν. Μεταμορφώσεως του Σωτήρα.

Στην πρωινή λειτουργία η εκκλησία γέμισε με τα 50 άτομα που ορίζει ο νόμος και κάποιοι έμειναν στο προαύλιο τηρώντας επίσης όλες τις αποστάσεις.

Η είσοδος πραγματοποιείται μετά από θερμομέτρηση στους πιστούς, ενώ στην είσοδο υπάρχει το καρτελάκι με τον αριθμό της σειράς προτεραιότητας και απολυμαντικό υγρό.

Σε ότι αφορά το εσωτερικό, αερίζεται συνεχώς και πριν τη δεύτερη λειτουργία στις 10 θα γίνει μισάωρος αερισμός επίσης.

Τα μέτρα προστασίας

Η επιστροφή των πιστών στις εκκλησίες δεν θα θυμίζει σε τίποτα την περίοδο προ κοροναϊού, καθώς η Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος και η Πολιτεία έχουν θέσει αυστηρούς όρους και κανόνες.

Ειδικότερα, για τους χώρους λατρείας που είναι άνω των 500 τ.μ., ο μέγιστος αριθμός είναι 50 άτομα. Για παράδειγμα, ένας χώρος λατρείας επιφάνειας 400 τ.μ. μπορεί να δεχτεί έως 30 πιστούς, ενώ ένας χώρος λατρείας επιφάνειας 800 ή 1000 ή 1.500 τ.μ., μπορεί να δεχτεί έως 50 άτομα, τα οποία οφείλουν να διατηρούν απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ τους.

Επιπλέον, υπάρχει ισχυρή σύσταση για χρήση μάσκας, ενώ είναι υποχρεωτική η χρήση αντισηπτικού. Σε περίπτωση λειτουργιών σε υπαίθριους χώρους αποσαφηνίζεται ότι ισχύουν οι γενικοί κανόνες περί δημοσίων υπεύθυνων συναντήσεων.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

  • Το πρόσωπο που θα ελέγχει στην είσοδο θα φοράει μάσκα και γάντια.
  • Ανοιχτά θα είναι τα μεγάφωνα τις ώρες της Θείας Λειτουργίας.
  • Θα τελούνται περισσότερες Θείες Λειτουργίες όπου υπάρχει η δυνατότητα.
  • Οι ευπαθείς ομάδες να αποφύγουν την έξοδο από το σπίτι.
  • Στην είσοδο των ναών θα υπάρχουν αντισηπτικά.
  • Ο φυσικός εξαερισμός τους είναι υποχρεωτικός ενώ θα γίνεται συχνή και σχολαστική καθαριότητα.
  • Οι πιστοί με προσωπική ευθύνη και μέριμνα συστήνεται να φοράνε μάσκα.
  • Αποστάσεις μεταξύ πιστών κατά την προσέλευση της θείας μετάληψης.
  • Οι λιτανείες και οι μεταφορές ιερών λειψάνων αναστέλλονται μέχρι τις 5 Ιουνίου.
  • Τα Ιερά Μυστήρια θα τελούνται εντός του ναού και δεν θα γίνονται μυστήρια σε ιδιωτικούς ναούς.
  • Τα συσσίτια θα εξακολουθούν να λειτουργούν με διανομή δεμάτων.

«Μας έλειψαν πολύ οι πιστοί μας», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης Χρυσόστομος

Τον Απόστολο Παύλο επικαλείται ο μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης Χρυσόστομος, προκειμένου να αποδώσει μέσω του ΑΠΕ-ΜΠΕ τη διάσταση, τις σκέψεις και τα συναισθήματα που διεγείρει η σημερινή επανεκκίνηση λειτουργίας των χώρων λατρείας του ορθόδοξου πληρώματος της Εκκλησίας.

«”Αδελφοί, όταν μείναμε ορφανοί, διότι αποχωρισθήκαμε από σας προσωρινώς, αν και σας είχαμε στην καρδιά μας, είχαμε ακόμη μεγαλύτερο πόθο να ιδούμε το πρόσωπό σας”, (Θεσ. Α’ 2,17). Αυτά τα λόγια του Αποστόλου των εθνών στους Θεσσαλονικείς ταιριάζουν, πιστεύω, απόλυτα στην επανέναρξη της κανονικής λειτουργίας των Ιερών Ναών μας. Και πράγματι μας έλειψαν πολύ οι πιστοί μας, οι άνθρωποί μας, η οικογένειά μας, η δική μας οικογένεια», τονίζει.

Εν συνεχεία, εστιάζει στο συναίσθημα που γέννησε η αποχή των πιστών από τους ναούς και σημειώνει: «Ορφανοί και μόνοι, στερημένοι από την αγάπη τους, την αγκαλιά τους, την παρουσία τους, τις υποδείξεις τους, τη στήριξή τους, από τα παράπονά τους και τις γκρίνιες τους. Μετά φόβου Θεού στα στασίδια. Μετά φόβου Θεού στο κενό, στο τίποτα. Έτσι επέτρεψε ο Θεός».

Ωστόσο, όπως επισημαίνει, «Η δίμηνη αυτή στέρηση γεννά, όμως, προβληματισμούς και σκέψεις. Ανοίγει δρόμους για συλλογισμούς, αναζητήσεις, προσδιορισμούς, τοποθετήσεις. Πολλά γράφτηκαν, περισσότερα ειπώθηκαν, μελάνι πολύ, το Διαδίκτυο φωτιά». Σε αυτό το σημείο διερωτάται: «Άραγε τι είναι η Εκκλησία για μας; Το οικοδόμημα του ναού ή η Εκκλησία του ζώντος Θεού, ο στύλος και το εδραίωμα της αληθείας; Άραγε τι είναι για μας η Ανάσταση του Κυρίου μας; Φως και ζωή αληθινή ή ευκαιρία για ξεκούραση; Άραγε τι είναι για μας η Θεία Λειτουργία; Βαρετή συνήθεια ή μετοχή στη δόξα και τα μεγαλεία του Θεού; Άραγε τι είναι για μας η Θεία Κοινωνία; Μια συνήθεια, ένα έθιμο, μια παράδοση; Στερηθήκαμε και τους ναούς και τις Θείες Λειτουργίες και τη Θεία Κοινωνία. Τι σημαίνουν όλα αυτά για τον καθένα μας; Στοιχεία του ελληνικού πολιτισμού μόνο; Δομικά μέρη της ιδιοσυστασίας της Ρωμιοσύνης μόνο; Παράδοση ελληνική μόνο; Έθιμα που τηρούμε, όπως π.χ. το καρναβάλι;».

Καταληκτικά προτρέπει: «Ας προβληματισθούμε. Η απάντηση προσωπική. Αρκεί να είναι ειλικρινής για να είμαστε αυθεντικοί με τον εαυτό μας και τους άλλους».

Δεν έλλειψαν, ωστόσο, και απίστευτες σκηνές με συνωστισμό που συνιστά σοβαρό υγειονομικό κίνδυνο κατά την Θεία Κοινωνία.

Σχετικά Άρθρα