• 21 Ιανουαρίου, 2022

Συναγερμός μετά την… χαλαρότητα για τα 6.500 κενά στα σχολεία – 4.784 προσλήψεις αναπληρωτών – Στο κόκκινο η απουσία των μαθητών την πρώτη μέρα

 Συναγερμός μετά την… χαλαρότητα για τα 6.500 κενά στα σχολεία – 4.784 προσλήψεις αναπληρωτών – Στο κόκκινο η απουσία των μαθητών την πρώτη μέρα

Σε καραντίνα βρίσκονται περίπου 6.500 εκπαιδευτικοί, με αποτέλεσμα η αρχική χαλαρότητα να μετατραπεί σε εικόνα… συναγερμού. Αρχικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, σε πρώτη φάση, ανακοίνωσε 850 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών ενώ λίγο αργότερα, κάτω από την τεράστια πίεση, το υπουργείο Παιδείας έκανε γνωστό πως προχωρά σε 4.784 προσλήψεις «προκειμένου να καλύψουν αυξημένες ανάγκες που προκύπτουν από απουσίες εκπαιδευτικών σχετιζόμενες με την πανδημία του κορονοϊού».

Θυμίζουμε πως σήμερα οι μαθητές επέστρεψαν στα θρανία με τους γονείς να ανησυχούν και την εκπαιδευτική κοινότητα να βρίσκεται επί ποδός.

Και πριν καλά καλά τεθεί σε εφαρμογή το επικίνδυνο πείραμα βρέθηκαν σχεδόν 16.000 θετικά self test.

Με την κυβέρνηση σε κατάσταση πανικού ο κυβερνητικός εκπρόσωπος χαρακτήρισε «αρρυθμίες» τα μεγάλα κενά υποστηρίζοντας ότι θα καλυφθούν με 850 νέες προσλήψεις σταδιακά και με… αναδιάταξη του δυναμικού μέσα στις ίδιες τις μονάδες με βάσει το πρόγραμμα και το σχέδιο, που θα έχουν οι διευθύνσεις, χωρίς ωστόσο να δώσει λεπτομέρειες.

Την επιπολαιότητα να ανακοινωθεί ένας τόσος μικρός αριθμός προσλήψεων (σ.σ. αναπληρωτών) ήρθε να διορθώσει -σε ένα βαθμό- το υπουργείο Παιδείας.

Αρχικά, αφού πανηγυρίζει για τη επανέναρξη της σχολικής χρονιάς μετά τις διακοπές των εορτών, σημειώνει πως «σταθερή προτεραιότητα της κυβέρνησης αποτελεί η ομαλή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας» και για το σκοπό αυτό, σε συνεργασία με τα υπουργεία Οικονομικών, Εσωτερικών και Ανάπτυξης, προχωρά άμεσα «σε 4.784 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, 3.576 εξ αυτών με συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας και 1208 αναπληρωτών (γενικής εκπαίδευσης, μαθητείας, ψυχολόγοι/κοινωνικοί λειτουργοί) με συμβάσεις ως τη λήξη του σχολικού έτους, προκειμένου να καλύψουν αυξημένες ανάγκες που προκύπτουν από απουσίες εκπαιδευτικών σχετιζόμενες με την πανδημία του κορονοϊού».

Με την ανάληψη των καθηκόντων τους τις αμέσως επόμενες ημέρες, οι εκπαιδευτικοί αυτοί «θα ενισχύσουν το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης στην απαιτητική συγκυρία της πανδημίας».

Αποχή των μαθητών… την πρώτη μέρα

Σε ότι αφορά την παρουσία των μαθητών κατά την πρώτη μέρα των μαθημάτων μετά τις διακοπές κρίνοντας από τα πρώτα στοιχεία που συλλέγουν τόσο οι διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα όσο και οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, τα νούμερα κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά είναι, τουλάχιστον σε ότι αφορά τα δημοτικά σχολεία.

Ανάλογα την περιοχή τα ποσοστά απουσιών κυμάνθηκαν από 30 έως 50% πράγμα που σημαίνει ότι οι δάσκαλοι έκαναν μάθημα με τα μισά παιδιά παρόντα και τα άλλα μισά στο σπίτι για διάφορους λόγους εκ των οποίων ο σημαντικότερος είναι ο φόβος της νόσησης και όχι η ίδια η νόσηση.

Περισσότερα και πιο αναλυτικά στοιχεία θα γίνουν γνωστά τις επόμενες ημέρες, ωστόσο ήδη μπορούμε να μιλήσουμε για το σύνδρομο της άδειας τάξης λόγο φόβου.

Από την πλευρά της επιδημιολογικής επιτήρησης προκύπτουν ερωτηματικά αφού είναι πολύ πιθανόν οι μαθητές που έμειναν στο σπίτι να μην υπέβαλλαν τους εαυτούς τους στη διαδικασία του self test. Υπό αυτά τα δεδομένα, ο αριθμός των 15000 κρουσμάτων που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας μπορεί να μην είναι απλά μεγάλος αλλά θηριώδης.

Σε καθαρά παιδαγωγικό επίπεδο, το σύνδρομο της άδειας τάξης βάζει τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας σε πολύ μεγάλο δίλημμα. Να προχωρήσουν κανονικά την ύλη με πολλούς μαθητές απόντες μέχρι νεωτέρας ή να επιβραδύνουν τους ρυθμούς περιμένοντας να επιστρέψουν άπαντες όταν το σφοδρό κύμα της πανδημίας αποτελέσει παρελθόν;

Σε κάθε περίπτωση η εκπαιδευτική διαδικασία συνεχίζεται με προβλήματα και αστερίσκους στα οποία καλούνται να βρουν επίλυση και εξήγηση οι εκπαιδευτικοί έχοντας όμως ελάχιστα μέσα στη διάθεσή τους.