Επιστολή εκπαιδευτικών κατά τηλεκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας Webex

 Επιστολή εκπαιδευτικών κατά τηλεκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας Webex

Ανοιχτή επιστολή προς τους συναδέλφους τους συνέταξαν εκπαιδευτικοί από όλη τη χώρα, με την οποία τους καλούν να μη νομιμοποιήσουν τη χρήση του Webex και να αγωνιστούν ενάντια στην τηλεκπαίδευση στα σχολεία.

«Η τηλε-διάλυση, η τηλε-απόρριψη που προβλέπει και επιβάλλει η τηλ”εκπαίδευση” είναι ο επιταχυντής και ο καταλύτης για την Τράπεζα Θεμάτων, την ΕΒΕ, την επιβολή της στροφής στις καταρτίσεις.

Πάτρα: Βγήκε από την εντατική το βρέφος που νόσησε

Η εξ-αποστάσεως “εκπαίδευση” είναι το σύμβολο και το εργαλείο για να εμπεδωθεί η απόσυρση του κράτους από τις ευθύνες του για δωρεάν παιδεία, είναι η αποθέωση της… “ατομικής ευθύνης” του λαού για το αν και τι σχολειό και δικαίωμα στις σπουδές έχουν τα παιδιά του», υπογραμμίζουν στην επιστολή τους οι εκπαιδευτικοί και καλούν τους συναδέλφους τους πανελλαδικά «σε κεντρικό αγώνα για την ανατροπή της αξιολόγησης της Τράπεζας θεμάτων και της ΕΒΕ, για την κατάργηση της τηλ”εκπαίδευσης”, μέσα από τις «μαζικές Γενικές Συνελεύσεις των εκπαιδευτικών σωματείων».

Η ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικών για την τηλεκπαίδευση

Ο ξεσηκωμός ενάντια στο webex να βρει συνέχεια στις μαζικές Γ.Σ. των σωματείων μας

Ένα πρωτόγνωρο κυνηγητό διοργάνωσε το ΥΠΑΙΘ για να επιβάλλει στους εκπαιδευτικούς να κάνουν webex, την κατ’ ευφημισμό τηλ«εκπαίδευση». Με αφορμή και πρόσχημα τον χιονιά και με τον λαό εγκαταλελειμμένο στις συνέπειες του, επιστρατεύτηκε όλος ο διοικητικός μηχανισμός. Από το γ.γ του Υπουργείου (που παίρνει εκβιαστικά τηλέφωνα σε συναδέλφους!) μέχρι τις Διευθύνσεις και τους Διευθυντές των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η ίδια η Κεραμέως λίγες μέρες πριν αναζήτησε δημοσίως πρόθυμους ρουφιάνους στους γονείς που θα ενεργοποιηθούν ενάντια στους εκπαιδευτικούς που αρνούνται να σπάσουν τις μαθητικές καταλήψεις με το ίδιο εργαλείο, το webex.

Αυτή η -σχεδόν υστερική- κινητοποίηση έχει περιεχόμενο. Η αντιδραστική μανία με την οποία επιχειρείται οι εκπαιδευτικοί να αποδεχθούν και να υποταχτούν στο «τηλε-τσίρκο» είναι γιατί αυτό αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι όλων των αντιδραστικών και ταξικών ανατροπών που το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση προωθεί στην Εκπαίδευση.

Η τηλε-διάλυση, η τηλε-απόρριψη που προβλέπει και επιβάλλει η τηλ«εκπαίδευση» είναι ο επιταχυντής και ο καταλύτης για την Τράπεζα Θεμάτων, την ΕΒΕ, την επιβολή της στροφής στις καταρτίσεις.

Η εξ-αποστάσεως «εκπαίδευση» είναι το σύμβολο και το εργαλείο για να εμπεδωθεί η απόσυρση του κράτους από τις ευθύνες του για δωρεάν παιδεία, είναι η αποθέωση της… «ατομικής ευθύνης» του λαού για το αν και τι σχολειό και δικαίωμα στις σπουδές έχουν τα παιδιά του.

Είναι εργαλείο ανατροπής των εργασιακών δικαιωμάτων αλλά και πεδίο ασφυκτικού ελέγχου των εκπαιδευτικών, δηλαδή πεδίο καθολικής εφαρμογής της κακόφημης αξιολόγησης.

Συντασσόμαστε και χαιρετίζουμε τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που αυτές τις μέρες αντιστάθηκαν στο κυνήγι και τους πολλαπλούς εκβιασμούς και αρνήθηκαν να κάνουν webex! Πρόκειται για μια μάχη με μεγάλη αξία που χρειάζεται να συνεχιστεί, να διευρυνθεί και να στερεωθεί με βάση τα πραγματικά επίδικα της. Συνεπώς χρειάζεται να βγουν στην επιφάνεια τρία βασικά αυτονόητα για τα δικαιώματα μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών. Αυτά που σκεπάζει η σαρωτική κυβερνητική επίθεση και η καταιγιστική αντιδραστική προπαγάνδα, με την πολύτιμη βοήθεια των συνδικαλιστικών ηγεσιών σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ και με την αρωγή των δυνάμεων που κάνουν… εποικοδομητική κριτική σε ένα αντιδραστικό πολυεργαλείο. .

Πρώτον, όταν τα σχολεία είναι κλειστά η εκπαιδευτική διαδικασία διακόπτεται! Η κυβερνητική «έγνοια» , να «μην μείνουν τα παιδιά χωρίς εκπαίδευση» είχε από την πρώτη στιγμή (Μάρτιος 2020) τους αντιδραστικούς στόχους που σήμερα είναι προφανείς! Για να το αντιληφθεί κανείς θα αρκούσε –πάλι από την πρώτη στιγμή- η πολιτική του συστήματος και της κυβέρνησης του στα ανοιχτά σχολεία. Η κυβέρνηση ομολόγησε ανοιχτά αυτούς τους στόχους της όταν με τα δύο ΦΕΚ του Σεπτέμβρη του 2020 επέβαλλε απουσίες και προχώρημα της ύλης (και στη συνέχεια και τηλεδιαγωνίσματα!) στα πλαίσια του webex και επιπλέον το ανακήρυξε «με το νόμο» εργαλείο διάλυσης των μαθητικών καταλήψεων και αγώνων Όσες δυνάμεις συμμερίζονται αυτή την «έγνοια» υποβοηθούν και αντικειμενικά συνεργάζονται σε αυτούς τους αντιδραστικούς στόχους.

Δεύτερον , ότι το κύριο πρόβλημα της λεγόμενης τηλε-εκπαίδευσης, δεν είναι η ταχύτητα του ίντερνετ και τα τάμπλετ που έχουν ή δεν έχουν μαθητές και εκπαιδευτικοί! Το κύριο πρόβλημα είναι ότι μεταφέρει στα σπίτια των εργατικών και λαϊκών οικογενειών την ευθύνη να γίνουν «σχολεία»! Συνεπώς στη βάση των βιοποριστικών, μορφωτικών κλπ δεδομένων που έχει η κοινωνική πλειοψηφία, με την λεγόμενη τηλ«εκπαίδευση» οι ταξικές ανισότητες μεγαλώνουν ακόμα περισσότερο και μαζί τους μεγαλώνει και η απόρριψη! Η ίδια η φύση αυτής της διαδικασίας είναι εχθρική και δεν είναι εκπαίδευση για τα παιδιά του λαού!

Τρίτον η εμπειρία των σχεδόν δύο χρόνων επιβεβαίωσε με τον πιο οδυνηρό τρόπο για μαθητές, γονείς εκπαιδευτικούς όλα τα παραπάνω. Εξάλλου όλα αυτά έχουν πλέον ομολογηθεί πολλές φορές και από τα πιο επίσημα και συστημικά χείλη. Γι’ αυτό το ΥΠΑΙΘ στην επιχείρηση επιβολής του webex μέσα στο χιονιά βρήκε απέναντι του πεισματική άρνηση από χιλιάδες εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς. Μια άρνηση που έχει μεγαλύτερη αξία αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι Ομοσπονδίες αλλά και τα εκπαιδευτικά σωματεία κατέφυγαν σε γκρίνιες και κλαψουρίσματα για το αν «είναι ασφαλές να πάνε οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο». Το ζήτημα ήταν δηλαδή -σύμφωνα με τις δυνάμεις και τη γραμμή που επικρατεί- το «αν υπάρχουν οι όροι για να γίνει» webex και όχι το να μην γίνει!

Όλα αυτά επιχειρεί εκτός από την κυβερνητική προπαγάνδα να τα σκεπάσει και η αντιπολιτευτική φασαρία που σε ένα κρεσέντο υποκρισίας οδύρεται για την παραβίαση των προσωπικών δεδομένων στην πλατφόρμα της Cisco! Λες και θα μπορούσε στην οποιαδήποτε πλατφόρμα θα έδινε το όποιο ΥΠΑΙΘ, της όποιας κυβέρνησης, να μην είναι στο έλεος της «αγοράς» και της κυβέρνησης τα προσωπικά δεδομένα μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους. Επιπλέον δεν λείπουν και οι… ακραία δημιουργικές προτάσεις όπως αυτή της ΑΣΓΜΕ για «δημιουργία δημόσιας δωρεάν εθνικής υποδομής εξ΄ αποστάσεως υποστηρικτικής εκπαίδευσης»!! Είναι προφανές ότι η γραμμή αποδοχής της τηλ«εκπαίδευσης» μόνο σε περισσότερη αποδοχή και υποταγή μπορεί να οδηγεί.

Ο ξεσηκωμός των εκπαιδευτικών τις μέρες αυτές προστίθεται στον ξεσηκωμό και τον αγώνα που υπονομεύτηκε ενάντια στην αξιολόγηση. Ζητάει συνέχεια και κλιμάκωση σε κεντρικό αγώνα για την ανατροπή της αξιολόγησης της Τράπεζας θεμάτων και της ΕΒΕ, για την κατάργηση της τηλ«εκπαίδευσης». Αυτή τη συνέχεια μπορεί να τη βρει μόνο στις μαζικές Γενικές Συνελεύσεις των εκπαιδευτικών σωματείων που θα βάλουν στην άκρη τον κυβερνητικό συνδικαλισμό, θα ξεπεράσουν τις προτάσεις του συμβιβασμού και θα αποφασίσουν τα επόμενα βήματα της μαζικής πάλης που επείγει και απαιτείται.

Γραμματά Ρέα ΣΕΠΕ Θεσπρωτίας

Δερμιτζάκη Βαγγελιώ ΣΕΠΕ ΑΝ. Αττικής «Αλ. Δελμούζος»

Μάνος Δημήτρης ΣΕΠΕ «Προμηθέας» Καλαμαριάς

Αλέξης Φυτσιλής ΕΛΜΕ Καρδίτσας

Παπαβασιλείου Νίκος ΕΛΜΕ Σάμου

Σαπουνάς Τάσος Α΄ ΕΛΜΕ Θεσσαόνίκης

Σταυρακάκη Ουρανία Α΄ ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής(Ελευσίνα)

Χαρτζουλάκης Δημήτρης Α΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου

Χουντής Πάνος ΕΛΜΕ Πειραιά

Μέλη των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών

Σχετικά Άρθρα