Θεσμική απάντηση του ΙΣΑ στις προκλήσεις των νέων γιατρών

 Θεσμική απάντηση του ΙΣΑ στις προκλήσεις των νέων γιατρών
💡 AI Summary by Libre

Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών ίδρυσε το Γραφείο Νέων Ιατρών για να στηρίξει τους νέους γιατρούς στην αρχή της επαγγελματικής τους πορείας.

Το Γραφείο παρέχει καθοδήγηση σε θέματα ειδικότητας, εργασιακών δικαιωμάτων, εκπαιδευτικών ευκαιριών και ένταξης στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον.

Η δομή ενισχύει τη συμμετοχή των νέων γιατρών στις αποφάσεις του ΙΣΑ και αξιοποιεί εθνικά και ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα για εκπαίδευση και έρευνα.

Η πρωτοβουλία του ΙΣΑ, όπως τόνισε ο Πρόεδρος Γιώργος Πατούλης, στοχεύει στη διατήρηση και ανάπτυξη του επιστημονικού δυναμικού στην Ελλάδα με μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Η διατήρηση του υψηλού επιπέδου της δημόσιας υγείας στη χώρα μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το μέλλον και την εξέλιξη του επιστημονικού της δυναμικού. Σε ένα περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις, όπου οι νέοι λειτουργοί της υγείας έρχονται αντιμέτωποι με σύνθετα επαγγελματικά και εκπαιδευτικά διλήμματα, η ανάγκη για μια ισχυρή θεσμική ομπρέλα προστασίας γίνεται πιο έντονη από ποτέ.

Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών, αναγνωρίζοντας έγκαιρα αυτή την αναγκαιότητα, αναλαμβάνει μια πρωτοβουλία με βαθύ κοινωνικό και αναπτυξιακό αποτύπωμα, τοποθετώντας τη νέα γενιά των επιστημόνων στο επίκεντρο της στρατηγικής του ατζέντας.

Ένα σύγχρονο κέντρο υποστήριξης στην αφετηρία της ιατρικής σταδιοδρομίας

Μετά από εισήγηση του Προέδρου του, Γιώργου Πατούλη, ο ΙΣΑ προχωρά στη θεσμοθέτηση και ίδρυση του Γραφείου Νέων Ιατρών. Η συγκεκριμένη δομή σχεδιάστηκε για να λειτουργήσει ως ένα σταθερό και προσβάσιμο σημείο αναφοράς, ενημέρωσης και διασύνδεσης για όλους τους γιατρούς που βρίσκονται στο ξεκίνημα της πορείας τους. Στόχος του Γραφείου είναι να προσφέρει έγκυρη καθοδήγηση και απαντήσεις σε καίρια ζητήματα που απασχολούν τους νέους λειτουργούς, όπως οι διαδικασίες και οι αναμονές για την απόκτηση ιατρικής ειδικότητας, η προάσπιση των εργασιακών και επαγγελματικών τους δικαιωμάτων, η πρόσβαση σε νέες εκπαιδευτικές ευκαιρίες, καθώς και η ομαλή ένταξή τους στις ιδιαίτερες συνθήκες του σύγχρονου εργασιακού περιβάλλοντος.

Εργαλεία ανάπτυξης με διεθνείς πόρους και ενεργό συμμετοχή στα κοινά

Η λειτουργία του νέου αυτού θεσμού δεν εξαντλείται σε έναν παθητικό ή καθαρά συμβουλευτικό ρόλο. Αντίθετα, επιδιώκει να δώσει στους νέους γιατρούς τη δυνατότητα να επηρεάζουν άμεσα τις εξελίξεις, ενισχύοντας τη συμμετοχή τους στις αποφάσεις, τις διεκδικήσεις και τις δημόσιες παρεμβάσεις του ΙΣΑ, ώστε να συνδιαμορφώνουν το μέλλον του ιατρικού κλάδου. Παράλληλα, ο Σύλλογος πρόκειται να ενεργοποιήσει μια σειρά από εθνικά και ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία, καθώς και προγράμματα χορηγιών. Οι πόροι αυτοί θα διατεθούν στοχευμένα για την οικονομική και θεσμική υποστήριξη μεταπτυχιακών σπουδών, την εκπόνηση διδακτορικών διατριβών, αλλά και τη συμμετοχή σε εξειδικευμένα προγράμματα συνεχιζόμενης ιατρικής εκπαίδευσης.

Η επιτυχία της Επιτροπής Φοιτητών ως θεμέλιο για το επόμενο βήμα

Η δημιουργία του Γραφείου Νέων Ιατρών αποτελεί την ώριμη εξέλιξη και συνέχεια μιας πολύ επιτυχημένης πορείας που έχει ήδη καταγράψει η Επιτροπή Νέων Ιατρών του ΙΣΑ. Στο σχήμα αυτό συμμετέχουν ενεργά φοιτητές από όλα τα έτη και τα τμήματα της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, προσφέροντας καθημερινά δυναμικές προτάσεις και αναδεικνύοντας τις πραγματικές ανάγκες της γενιάς τους. Με τη θεσμοθέτηση του μόνιμου Γραφείου, οι προσπάθειες αυτές αποκτούν πλέον μια πιο στιβαρή διοικητική δομή, επιτρέποντας τη διαρκή και οργανωμένη έκφραση των νέων επιστημόνων μέσα στα θεσμικά όργανα του Συλλόγου.

Γιώργος Πατούλης: Δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για να μείνουν οι επιστήμονες στην Ελλάδα

Αναφερόμενος στη σημασία της νέας αυτής δομής, ο Πρόεδρος του ΙΣΑ, Γιώργος Πατούλης, επεσήμανε τον μακροπρόθεσμο χαρακτήρα της πρωτοβουλίας: «Η έμπρακτη στήριξη των νέων γιατρών αποτελεί για εμάς μια κορυφαία στρατηγική επιλογή. Ξεκινήσαμε δυναμικά με τη συγκρότηση της Επιτροπής Νέων Ιατρών, δίνοντας για πρώτη φορά στους φοιτητές της Ιατρικής Σχολής ένα επίσημο βήμα για να συμμετέχουν ισότιμα στον διάλογο με τον Σύλλογο. Η νέα γενιά των επιστημόνων αποτελεί το πολυτιμότερο κεφάλαιο που διαθέτει το σύστημα υγείας και η ελληνική κοινωνία. Στόχος μας είναι να εδραιώσουμε ένα ισχυρό πλαίσιο ασφάλειας και στήριξης, το οποίο θα τους προσφέρει ουσιαστικές ευκαιρίες για εκπαίδευση, επαγγελματική ανέλιξη και ενεργό δράση. Με την ίδρυση του Γραφείου Νέων Ιατρών επενδύουμε με συνέπεια στο αύριο της ιατρικής κοινότητας, συμβάλλοντας στη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών που θα επιτρέψουν στους νέους επιστήμονες να παραμείνουν, να εργαστούν και να δημιουργήσουν στην πατρίδα μας».

Σχετικά Άρθρα