Αποκλειστικό: Το libre αποκαλύπτει την εισήγηση των εργαζομένων στη ΣΤΑ.ΣΥ-“Πάρτε μέτρα, αλλιώς θα υπάρξει δυστύχημα” 

 Αποκλειστικό: Το libre αποκαλύπτει την εισήγηση των εργαζομένων στη ΣΤΑ.ΣΥ-“Πάρτε μέτρα, αλλιώς θα υπάρξει δυστύχημα” 

Ανάστατοι παραμένουν οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ μία εβδομάδα μετά το δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή του συναδέλφου τους στο αμαξοστάσιο στον Πειραιά. Αυτό αποτυπώνεται στην εισήγηση δύο μελών της Επιτροπής Υγείας και Ασφάλειας των εργαζόμενων προς τη διοίκηση της εταιρίας για όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια.

Η εισήγηση που είδε το Libre είναι σαφώς φορτισμένη συναισθηματικά (προφανώς δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά) και θέτει τη διοίκηση προ των ευθυνών της αφού τα ανοιχτά ζητήματα είναι πολλά.

Αρχικά στην εισήγησή τους τα δύο μέλη ενημερώνουν ότι θα δοθούν στην οικογένεια του νεκρού εργαζόμενου όλα τα σχετικά έγγραφα έτσι ώστε να κινηθεί η νομική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών.

Θίγουν επίσης και πάλι το θέμα της συντήρησης των συρμών (του Μετρό και του ΗΣΑΠ) τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι “σύμφωνα με δημοσιεύματα κυκλοφορούν πολλοί συρμοί που δεν έχουν κάνει τις προβλεπόμενες χιλιομετρικές συντηρήσεις, ενώ υπάρχουν καταγγελίες εργαζομένων ότι έχουν εντοπιστεί τροχοί “φαγωμένοι” και δίσκοι φρένων με πάχος κάτω από το επιτρεπόμενο όριο”.

Γι’ αυτό το λόγο, μεταξύ των άλλων πραγμάτων που αξιώνουν και καταθέτουν ως επείγοντα αιτήματα συμπεριλαμβάνεται και το ακόλουθο:

“Έλεγχος και επισκευή του τροχαίου υλικού καθώς παρουσιάζονται βλάβες που θέτουν σε κίνδυνο τους εργαζόμενους και τους επιβάτες. 

Ενδεικτικά αναφέρουμε, συρμοί που δεν ακινητοποιούνται στο προβλεπόμενο μήκος πέδησης, συρμοί όπου κινούνται με τις πόρτες ανοικτές, συρμοί από τους οποίους αναφύονται καπνοί από τα φορεία, συρμοί που δεν έχουν κάνει τις προβλεπόμενες συντηρήσεις”.

Ζητούν, επίσης, εκτεταμένες επισκευές ή και ανακατασκευές σε όλους τους χώρους του αμαξοστασίου του Πειραιά αλλά και νέες εγκαταστάσεις για την επιδομή στα Σεπόλια. Παράλληλα, όπως τονίζουν, χρειάζεται να γίνει προσεισμικός έλεγχος σε όλες τις κτιριακές εγκαταστάσεις της ΣΤΑ.ΣΥ. και επισκευές όπου κριθεί αναγκαίο.

Θίγουν επιπρόσθετα και το θέμα της εντατικοποίησης της εργασίας τους (όπως είχαν κάνει άλλωστε και οι σιδηροδρομικοί σε όλες τις ενημερώσεις που απήυθυναν προς την Hellenic Train πριν από το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών). Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, το να βρίσκονται οι εργαζόμενοι σε κυλιόμενα προγράμματα, εργασίας με την εναλλαγή των περιόδων πενθήμερης ή τετραήμερης εργασίας, μεταξύ των οποίων παρεμβάλλονται δύο η τρεις συνεχόμενες ημέρες, πρέπει να αποτελούν πάγιο σύστημα προγραμματισμού της εργασίας.

Προσώρας, και λόγω της έλλειψης προσωπικού, δεν εξασφαλίζεται η απαραίτητη (και προβλεπόμενη από το νόμο) ανάπαυση και γι’ αυτό το λόγο καταγράφονται περιστατικά πολύ έντονης κόπωσης που προφανώς μπορεί να έχουν επιπτώσεις στο επίπεδο της παρεχόμενης εργασίας, στην αποδοτικότητα και φυσικά στην ασφάλεια.

Τα δύο μέλη της Επιτροπής Υγείας και Ασφάλειας διατυπώνουν και το σχεδόν πάγιο αίτημά τους για κάλυψη όλων των θέσεων εργασίας με μόνιμο προσωπικό και όχι συμβασιούχους ή εποχικούς ή με σύμβαση έργου. Προτείνουν την ίδια ώρα την παραμονή στη ΣΤΑΣΥ όσων σήμερα εργάζονται με επισφαλείς θέσεις εργασίας.

Στην καταληκτική τους πρόταση τέλος τα δύο μέλη τονίζουν χαρακτηριστικά: “Κύριε, Διευθύνοντα, καθιστούμε άμεσα υπεύθυνο εσάς καθώς και το Υπουργείο Μεταφορών και για την οποιαδήποτε κωλυσιεργία στα ανωτέρα. Υπάρχει πλέον υπαρκτός κίνδυνος σοβαρού δυστυχήματος στις εγκαταστάσεις της ΣΤΑΣΥ.