Θεμιστοκλέους: Νοσοκομεία νέας εποχής – Ψηφιακή υγεία, νέες υποδομές, λιγότερη ταλαιπωρία

 Θεμιστοκλέους: Νοσοκομεία νέας εποχής – Ψηφιακή υγεία, νέες υποδομές, λιγότερη ταλαιπωρία

Ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, μιλώντας στην τηλεόραση του OPEN, παρουσίασε το πλάνο μετασχηματισμού του Εθνικού Συστήματος Υγείας, εστιάζοντας στις παρεμβάσεις που ήδη αποδίδουν καρπούς: λιγότερη ταλαιπωρία στα επείγοντα, ψηφιακή εξυπηρέτηση χωρίς αναμονή και σύγχρονες υποδομές.

Μείωση αναμονής στα ΤΕΠ: Από τις 8 στις 3,5 ώρες – «Το ΕΣΥ αλλάζει στην πράξη»

Ο κ. Θεμιστοκλέους ανέφερε ότι το πρόγραμμα για τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) εφαρμόζεται πλέον σε όλη τη χώρα, με θεαματική μείωση του χρόνου αναμονής.
«Το σχέδιο που ανακοινώσαμε πέρυσι έχει υλοποιηθεί και λειτουργεί άψογα. Το ηλεκτρονικό “βραχιολάκι” δεν μειώνει από μόνο του τις καθυστερήσεις – τις καταγράφει. Η ουσιαστική πρόοδος ήρθε με την ενίσχυση των ΤΕΠ με νέο προσωπικό και τη συμβολή των εθελοντών του Ερυθρού Σταυρού στα μεγάλα νοσοκομεία», δήλωσε.

Όπως εξήγησε, ο μέσος χρόνος αναμονής έπεσε από τις 8 στις 3,5 ώρες, δηλαδή μείωση κατά 65%.
«Τα επείγοντα περιστατικά αντιμετωπίζονται άμεσα. Όμως ένα περιστατικό, π.χ. μετά από ελαφρύ τροχαίο που χρειάζεται εξέταση από πολλές ειδικότητες, μπορεί να χρειαστεί έως και 3,5 ώρες — και αυτό είναι πλέον ο μέσος όρος. Το ΕΣΥ αλλάζει, με ανακαινισμένα ΤΕΠ, περισσότερους γιατρούς, νοσηλευτές και τραυματιοφορείς, ώστε να εξυπηρετούνται περισσότεροι ασθενείς σε λιγότερο χρόνο», υπογράμμισε.

Νέες υποδομές και στελέχωση: Το ΕΣΥ αφήνει πίσω του τις κρίσεις

Ο υφυπουργός τόνισε ότι το ΕΣΥ βγαίνει πλέον από δύο δύσκολες δεκαετίες – την οικονομική κρίση και την πανδημία – που δημιούργησαν χρόνιες παθογένειες.
«Πραγματοποιούνται εκτεταμένες ανακαινίσεις νοσοκομείων σε όλη τη χώρα, ενώ το σύστημα στελεχώνεται σταθερά με νέο ανθρώπινο δυναμικό», ανέφερε.
Η προσπάθεια, όπως είπε, έχει έναν ξεκάθαρο στόχο: «Να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο, λειτουργικό ΕΣΥ που θα σέβεται τον ασθενή και τον χρόνο του».

Ενοποιημένο σύστημα ραντεβού: Μία κλήση, ένα κλικ, ένα ραντεβού

Ο Μάριος Θεμιστοκλέους στάθηκε ιδιαίτερα στο νέο ενοποιημένο σύστημα ραντεβού, το οποίο – όπως είπε – έχει ήδη βελτιώσει αισθητά την καθημερινότητα των πολιτών.
«Πλέον, ο πολίτης έχει τρεις επιλογές: να καλέσει δωρεάν στο 1566, να επισκεφθεί το finddoctors.gov.gr, ή να χρησιμοποιήσει το MyHealth app στο κινητό του. Αυτή η ενοποίηση ήταν το κλειδί για την αποσυμφόρηση του συστήματος», εξήγησε.

Χάρη στη νέα πλατφόρμα, έχουν αυξηθεί τα ραντεβού και μειωθεί οι χρόνοι αναμονής στα χειρουργεία, με 50.000 επιπλέον επεμβάσεις να πραγματοποιούνται φέτος — δηλαδή 10% περισσότερες από το 2024.
«Η Ελλάδα βρίσκεται πλέον σε καλύτερη θέση σε σχέση με πολλές ευρωπαϊκές χώρες όσον αφορά την ταχύτητα εξυπηρέτησης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στόχος: Να εξαφανιστούν τα ράντζα στο “Αττικόν”

Ο υφυπουργός αναφέρθηκε τέλος σε ένα από τα πιο εμβληματικά ζητήματα του ΕΣΥ: τα ράντζα στο Νοσοκομείο “Αττικόν”.
Όπως δήλωσε, έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή σχέδιο εξάλειψης μέσα στους επόμενους 18 μήνες, το οποίο περιλαμβάνει τη δημιουργία νέας πτέρυγας με 70 επιπλέον κλίνες, καθώς και την ανακαίνιση του Νοσοκομείου “Αγία Βαρβάρα” που θα λειτουργήσει υποστηρικτικά.

«Προχωράμε με σχέδιο και ρεαλισμό, όχι με ευχολόγια. Θέλουμε ένα σύστημα υγείας που να στέκεται δίπλα στον πολίτη – αποτελεσματικά και με σεβασμό», τόνισε ο κ. Θεμιστοκλέους.