1566: Από σήμερα, 1η Οκτωβρίου, η “κεντρική πύλη” υγείας για τον πολίτη- Πώς θα κλείνετε ιατρικά ραντεβού

 1566: Από σήμερα, 1η Οκτωβρίου, η “κεντρική πύλη” υγείας για τον πολίτη- Πώς θα κλείνετε ιατρικά ραντεβού

Από σήμερα, 1η Οκτωβρίου, ξεκινά μια νέα ψηφιακή εποχή για το Εθνικό Σύστημα Υγείας: όλες οι κρατήσεις ραντεβού στις δημόσιες δομές περνούν από ένα ενιαίο κανάλι, με το 1566 να αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο. Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για «μεταρρύθμιση – σταθμό», οι πολίτες περιμένουν πρακτικά οφέλη και ο υπουργός Υγείας δεν χάνει ευκαιρία, σε κάθε δημόσια εμφάνιση, να εκφράζεται με ενθουσιώδη σχόλια για την πιο «σημαντική εφαρμογή-κλειδί» για την πρόσβαση του πολίτη στις υπηρεσίες υγείας.

Η ψηφιακή «πύλη» για ραντεβού

Η νέα διαδικασία προβλέπει ότι οι πολίτες θα μπορούν να κλείνουν δωρεάν τα ραντεβού τους με δημόσιες υπηρεσίες υγείας 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, όχι πλέον μόνο μέσω γραμματείας νοσοκομείων, αλλά μέσω τριών βασικών καναλιών:

·         Της ψηφιακής πλατφόρμας finddoctors.gov.gr,

·         Της εφαρμογής MyHealth App,

·         Και της δωρεάν τηλεφωνικής γραμμής 1566, που αντικαθιστά όλες τις υφιστάμενες γραμμές υγείας.

Η ταυτοποίηση γίνεται μέσω κωδικών Taxisnet ή ειδικού κωδικού που εκδίδει ο Προσωπικός Γιατρός (σχετικά με τον ατομικό φάκελο υγείας), ενώ εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ΑΜΚΑ.

Στη γραμμή 1566, ο καλών διαλέγει μέσα από μενού υπηρεσία όπως: νοσοκομειακό ραντεβού, ηλεκτρονική συνταγογράφηση, διαγνωστικές εξετάσεις, πληροφόρηση για φάρμακα, υπηρεσίες δημόσιας υγείας, εμβολιασμούς κ.ά.

Τα νοσοκομεία θα εντάσσονται σταδιακά — έως το τέλος του έτους, όλα αναμένεται να έχουν συνδεθεί πλήρως.

Η «μεγάλη φιλοδοξία»: 830.000 ασθενείς μηνιαίως

Όπως αναφέρουν στοιχεία από το υπουργείο Υγείας, σήμερα, εξετάζονται στο ΕΣΥ περισσότεροι από 500.000 πολίτες ανά μήνα. Με τη νέα διαδικασία, εκτιμάται ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί σε πάνω από 830.000, μια αύξηση που υπολογίζεται ότι θα επιτευχθεί με την ταχύτερη πρόσβαση και τη μείωση των καθυστερήσεων.

Η αλλαγή συνοδεύεται και από τεχνική βελτίωση: όλα τα ραντεβού θα καταγράφονται σε μια ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα, αποτρέποντας διπλοκρατήσεις, διαφυγές ραντεβού και ασάφειες για τον πολίτη. «Ο πολίτης θα γνωρίζει με διαφάνεια πότε και πού θα εξυπηρετηθεί, χωρίς να χάνει τη σειρά του», τονίζει ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους.

Ο υπουργός Υγείας, από τη μεριά του, δεν χάνει ευκαιρία που να μην σχολιάσει με ενθουσιασμό την υλοποίηση του όραματός του για το 1566. Σε διαφορετικές στιγμές:

·         Σε ανάρτησή του στο X, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το 1566 είναι μία από τις μεταρρυθμίσεις μας που ήδη άλλαξαν την ζωή των ασθενών και προοδευτικά με τις νέες του υπηρεσίες θα την αλλάξουν ακόμη περισσότερο. Και όλα εντελώς δωρεάν».

·         Σε ανακοίνωση του, πριν τη σημερινή «πρεμιέρα», τονίζει: «Το 1566 συγκεντρώνει όλες τις υπηρεσίες υγείας του ΕΣΥ σε ένα σημείο. Γιατί η υγεία δεν μπορεί να είναι πολυφωνική. Τώρα έγινε πολυκαναλική… και όλα αυτά δωρεάν!».

·         Μάλιστα, συνεχάρη τη διοίκηση του νοσοκομείου ΚΑΤ, σχετικά με την εφαρμογή της νέας πλατφόρμας: «Πρώτο νοσοκομείο που ανέβασε τα ραντεβού του στο MyHealth App και προσεχώς στο 1566. Θερμά συγχαρητήρια στη διοίκηση και τους εργαζόμενους του!»

·         Επίσης, χτες Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου, στον σταθμό Action 24, μιλώντας στον Σεραφείμ Κοτρώτσο, είπε ότι μέσω MyHealth App «τριπλασιάζονται τα διαθέσιμα ραντεβού, προσθέτουμε 7.000.000 ραντεβού τον χρόνο στα ήδη υπάρχοντα», χωρίς να χρειασθούν επιπλέον δαπάνες, και ότι σκοπός είναι μείωση της αναμονής στα νοσοκομεία.

Ο ίδιος έχει τονίσει, επίσης, πως από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας, η γραμμή 1566 δέχτηκε 3.000 κλήσεις — «την καλύτερη έναρξη τηλεφωνικής γραμμής», κατά τον ίδιο.

Μέσα από αυτές τις αναφορές, επιδιώκεται να διαμορφωθεί εικόνα μιας δυναμικής κυβέρνησης που εφαρμόζει μεταρρυθμιστικές ιδέες, οδηγώντας σε μια νέα εποχή την υγεία.

Προκλήσεις και επιφυλάξεις

Παρά τις εξαγγελίες, θα χρειαστεί να αποδειχθούν στην πράξη:

·         Αν το σύστημα θα αντεπεξέλθει σε μεγάλο όγκο κλήσεων χωρίς καθυστερήσεις και τεχνικές αστοχίες.

·         Αν όλοι οι φορείς του ΕΣΥ — νοσοκομεία, ειδικότητες, διοικήσεις — θα «φορτώσουν» σωστά τα ραντεβού στη νέα πλατφόρμα.

·         Αν η μετάβαση θα γίνει ομαλά για τις ευπαθείς ομάδες, που δεν έχουν ψηφιακή εξοικείωση.

·         Και αν στην καθημερινότητα του πολίτη θα υπάρξει πραγματικό όφελος — όχι απλώς «βελτίωση επί χάρτου».

Άλλωστε, στο παρελθόν ψηφιακές υποσχέσεις αντιμετώπισαν ανατροπές λόγω έλλειψης υποδομών ή πολιτικής συνέπειας. Το κρίσιμο βήμα θα είναι η σταθερή λειτουργία του συστήματος με διαφάνεια, σταθερότητα και αξιοπιστία.