Τέμπη: Εξώδικο σε ΡΑΣ και Hellenic Train για την καταληλλότητα των καθισμάτων στα τρένα
(ΝΑΣΟΣ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)
Ο δικηγόρος και πατέρας της αδικοχαμένης Μάρθης, Αντώνης Ψαρόπουλος απέστειλε μαζί με άλλους συγγενείς εξώδικο στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), τη Hellenic Train αλλά και τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, κ. Κωνσταντίνο Τζαβέλλα, από τον οποίο ζητούν να παραγγείλει κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για την καταλληλότητα των καθισμάτων των βαγονιών των τρένων που χρησιμοποιεί η Hellenic Train.
Κι αυτό διότι έως και σήμερα δεν υπάρχει κάποια επίσημη αντίδραση που να αφορά τη λήψη έκτακτων μέτρων από την ΡΑΣ, ενώ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρόλο που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμα και της απαίτησης αλλαγής καθισμάτων στα τρένα, έως σήμερα δεν έχει προχωρήσει σε καμία σχετική πρωτοβουλία.
Στο εξώδικο των συγγενών, πάντως, επισημαίνεται πως από το πόρισμα του εξειδικευμένου εργαστηρίου «ξεκάθαρα προκύπτει γενικότερο ζήτημα ασφάλειας στη μεταφορά των επιβατών σε όλες τις επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train αφού τα καθίσματα είναι επικίνδυνα».
Οι συγγενείς θυμάτων και οι επιζήσαντες κάνουν λόγο για «μείζον εθνικό ζήτημα ασφάλειας της μεταφοράς της δημόσιας σιδηροδρομικής συγκοινωνίας προς τους πολίτες και επισκέπτες αυτής χώρας», εξηγώντας πως αυτό δεν αντανακλά μια υποκειμενική εκτίμηση, αλλά πηγάζει από αποτελέσματα πιστοποιημένου γερμανικού εργαστηρίου στο οποίο εστάλησαν τα δείγματα των καθισμάτων των βαγονιών Β2 και Β4 της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC 62.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα αποτελέσματα των αναλύσεων του γερμανικού εργαστηρίου RST Labs έδειξαν ότι τα ελεγχθέντα καθίσματα είχαν σχεδόν τέσσερις φορές χαμηλότερη πυραντοχή από τα ισχύοντα σήμερα όρια στην Ευρώπη.
Οι συγγενείς ζητούν από την ΡΑΣ να προχωρήσει στη λήψη άμεσων μέτρων, υπογραμμίζοντας ότι είναι η καθ΄ύλην αρμόδια αρχή ασφαλείας του σιδηροδρόμου και στο παρελθόν έχει εκδώσει συχνά αποφάσεις για ζητήματα ήσσονος σημασίας συγκριτικά με το ζήτημα της πυρασφάλειας των καθισμάτων των βαγονιών επιβαταμαξών.
Για την Ηellenic Train, η οποία είναι ο δεύτερος αποδέκτης του εξωδίκου και μισθώνει από το Δημόσιο το τροχαίο υλικό προκειμένου να εκτελεί τα δρομολόγιά της με αυτό, αναφέρουν ότι είναι υπεύθυνη για την καταλληλότητά τους υπογράφοντας συμβάσεις με άλλους φορείς ή εταιρίες προκειμένου να συντηρούνται, να επισκευάζονται και να αντικαθίστανται ή να ανακαινίζονται τα βαγόνια.
Συμπληρώνουν ότι καθίσματα όπως αυτά του Β2 βαγονιού της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC 62 αλλά και των υπολοίπων βαγονιών έχουν επισκευαστεί ή συντηρηθεί με συμβάσεις του 2022 ή και παλαιότερες. «Συνεπώς φέρετε ακέραιη την ευθύνη τήρησης των προδιαγραφών των υλικών των καθισμάτων τουλάχιστον ίδιων με τις αρχικές», υπογραμμίζουν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα των αναλύσεων του πιστοποιημένου γερμανικού εργαστηρίου, δεν έχουν δημοσιοποιηθεί ακόμα από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ και δεν έχουν προσαρτηθεί στο πόρισμά του ούτε με τη μορφή κάποιου παραρτήματος.
Με πληροφορίες από ethnos.gr