ΠΝΟ: Χωρίς καράβια την 1η Οκτωβρίου 2025- Εναντιώνεται στη διάταξη για τις 13 ώρες εργασίας

 ΠΝΟ: Χωρίς καράβια την 1η Οκτωβρίου 2025- Εναντιώνεται στη διάταξη για τις 13 ώρες εργασίας

Σε απεργία προχωρούν οι ναυτεργάτες μετά από ομόφωνη απόφαση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), στο πλαίσιο της κινητοποίησης που έχει εξαγγείλει η ΓΣΕΕ την 1η Οκτωβρίου 2025 και τα καράβια θα παραμείνουν δεμένα στους κάβους.

Ειδικότερα, τα πλοία εκείνη την ημέρα και για 24 ώρες θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια και δεν θα εκτελέσουν δρομολόγια. Η ΠΝΟ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις συνθήκες εργασίας και διαβίωσης των εργαζόμενων στα πλοία κι αντιδρά έντονα στη νέα διάταξη του υπουργείου Εργασίας που προβλέπει εργασία έως 13 ωρών την ημέρα, εκτιμώντας πως τα πράγματα θα χειροτερέψουν κι άλλο στην αγορά εργασίας.

Η 24ωρη απεργία, που θα πραγματοποιήσουν οι ναυτεργάτες, θα ξεκινήσει στις 00:01 τη νύχτα και θα ολοκληρωθεί στις 24:00 της ίδιας ημέρας, καλύπτοντας όλες τις κατηγορίες πλοίων σε ολόκληρη τη χώρα. Μάλιστα η απεργία έχει μετατραπεί σε γενική μετά και την απόφαση της ΑΔΕΔΥ.

Στην ανακοίνωσή της η ΠΝΟ, το συνδικαλιστικό όργανο των ναυτικών, εξηγεί πως αφορμή για την κινητοποίηση αποτελεί το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας, που προβλέπει αύξηση του ημερήσιου χρόνου εργασίας στις 13 ώρες.

Οι συνδικαλιστές του ναυτεργατικού χώρου τονίζουν πως αυτή η ρύθμιση καταργεί, ουσιαστικά, το ιστορικό τρίπτυχο «8 ώρες εργασία, 8 ώρες αναψυχή, 8 ώρες ξεκούραση» και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην προσωπική ζωή, την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων.

Η ΠΝΟ επισημαίνει τις δύσκολες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης των συναδέλφων της στα πλοία και ταυτόχρονα προσπαθεί για ευνοϊκότερες συνθήκες εργασίας.

Στην ανακοίνωσή της τονίζει πως αυτή η μείωση εργατικών δικαιωμάτων φαίνεται ήδη «τον Αύγουστο του 2013, που οι πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που επικρατούσαν ήταν αρνητικές για τους εργαζόμενους, κυρώθηκε ο Κανονισμός για την Εφαρμογή Απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, 2006 (MLC), της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας όπου στο άρθρο 8 δίνεται δυστυχώς το δικαίωμα στους πλοιοκτήτες να απασχολούν το πλήρωμα του πλοίου έως και 14 ώρες ημερησίως (!), με εξαίρεση τα Ε/Γ-Ο/Γ-Τ/Χ σκάφη, όπου εκεί ο μέγιστος χρόνος ημερήσιας απασχόλησης του πληρώματος είναι οι 10 ώρες».