Φέρι μποτ: Ξεκίνησε η αποκόλληση-Ερευνάται καπετάνιος και εταιρεία μετά τις καταγγελίες επιβατών για εγκατάλειψη-Νέα βίντεο
Σχεδόν 20 ώρες μετά την προσάραξη του φέρι μποτ λίγο έξω από το λιμάνι στη Νέα Στύρα, ξεκίνησαν και οι διαδικασίες αποκόλλησής του. Ένα απόγευμα που ξεκίνησε με ρουτίνα, εξελίχθηκε σε θρίλερ για τους 105 επιβάτες του επιβατηγού-δρομολογιακού πλοίου «Παναγία Παραβουνιώτισσα», το οποίο προσάραξε σε βραχονησίδα λίγα λεπτά μετά τον απόπλου από το λιμάνι των Νέων Στύρων. Παρότι όλοι οι επιβάτες και το εννεαμελές πλήρωμα αποβιβάστηκαν ασφαλώς με τη βοήθεια ιδιωτικών σκαφών, οι καταγγελίες που ακολούθησαν θέτουν σοβαρά ερωτήματα για τη διαχείριση της κρίσης από τον πλοίαρχο και την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Το συμβάν σημειώθηκε το απόγευμα της Τρίτης 5 Αυγούστου, όταν το φέρι προσέκρουσε στη βραχονησίδα Γλάρος, υπό αδιευκρίνιστες –προς το παρόν– συνθήκες. Παρότι όλοι οι επιβάτες και το εννεαμελές πλήρωμα αποβιβάστηκαν ασφαλώς με τη βοήθεια ιδιωτικών σκαφών, οι καταγγελίες που ακολούθησαν θέτουν σοβαρά ερωτήματα για τη διαχείριση της κρίσης από τον πλοίαρχο και την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Εικόνες πανικού και απουσία καθοδήγησης
Μιλώντας στην ΕΡΤ, η επιβάτις Αθηνά Αποστολοπούλου περιέγραψε στιγμές έντονης αναστάτωσης και φόβου: «Κανείς δεν μας πλησίασε, κανείς δεν μας είπε τι συμβαίνει. Είχαμε πανικοβληθεί». Σύμφωνα με την ίδια, το πλήρωμα δεν έδωσε καμία απολύτως καθοδήγηση, ενώ η πρώτη αντίδραση των επιβατών ήταν να βρουν μόνοι τους σωσίβια και να τα φορέσουν.
Μάλιστα, σημείωσε πως ο κόσμος κατέβαινε από το γκαράζ του πλοίου, μέσω τηλεσκοπικής σκάλας, και πήδαγε μέσα σε ιδιωτικά σκάφη που έσπευσαν στο σημείο. «Το Λιμενικό δεν ήξερε τίποτα για ώρα, και οι μόνοι που έδειξαν ενδιαφέρον ήταν άνθρωποι του Δήμου Καρύστου», κατήγγειλε.
Καθυστέρηση στην ενημέρωση των Αρχών και νομικές συνέπειες
Στο μικροσκόπιο των λιμενικών Αρχών έχει μπει πλέον η καθυστέρηση του πλοιάρχου να ενημερώσει το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης. Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, χρειάστηκαν δέκα λεπτά και επανειλημμένες προσπάθειες μέχρι να εντοπιστεί τηλεφωνικά από τις Αρχές.
Ο καπετάνιος προσήχθη στο λιμενικό τμήμα Νέας Στύρας και αναμένεται να οδηγηθεί στον εισαγγελέα.
Αδράνεια και αδιαφορία από την πλοιοκτήτρια εταιρεία
Την ίδια στιγμή, στο στόχαστρο των ερευνών βρίσκεται και η πλοιοκτήτρια εταιρεία, καθώς –σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας– έχουν περάσει πάνω από 14 ώρες από την προσάραξη και δεν έχει εκπονηθεί κανένα σχέδιο αποκόλλησης ή ναυαγιαίρεσης του πλοίου.
«Μέχρι και τις πρωινές ώρες, δεν έχει ανατεθεί σε εξειδικευμένη εταιρεία η εκπόνηση και κατάθεση Σχεδίου Αποκόλλησης και Ναυαγιαίρεσης προς έγκριση, γεγονός που εγείρει σοβαρό ζήτημα για τη διασφάλιση των περιουσιών των πολιτών αλλά και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.
Το υπουργείο ενημέρωσε τον αρμόδιο εισαγγελέα για τη μη ανταπόκριση της εταιρείας, επισημαίνοντας ότι η αμέλεια αυτή παραβιάζει τις υποχρεώσεις που προβλέπει η ναυτική νομοθεσία σε περίπτωση ατυχήματος.
Ντοκουμέντα από την απόγνωση
Σε βίντεο που κυκλοφόρησε, καταγράφεται η απόγνωση των επιβατών λίγα λεπτά μετά την πρόσκρουση. Οι μηχανές του πλοίου συνέχισαν να δουλεύουν ασταμάτητα για περίπου 5 λεπτά, σε μια απεγνωσμένη –και ανεπιτυχή– προσπάθεια του πλοιάρχου να αποκολλήσει το φέρι από τη βραχονησίδα.
Αναμένονται εξελίξεις
Η υπόθεση πλέον βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με τις λιμενικές Αρχές να συγκεντρώνουν μαρτυρίες και στοιχεία, ενώ η εισαγγελική παρέμβαση θεωρείται δεδομένη τόσο για τον χειρισμό του περιστατικού από τον πλοίαρχο, όσο και για την αδράνεια της πλοιοκτήτριας εταιρείας.
Πέρα από τις νομικές ευθύνες, η υπόθεση θέτει ξανά επί τάπητος το ζήτημα της ασφάλειας στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, της εκπαίδευσης του πληρώματος και της υποχρέωσης των ναυτιλιακών εταιρειών να ανταποκρίνονται άμεσα και αποτελεσματικά σε κρίσεις.