Ψηφιακή στροφή στο ΕΣΥ: Από την αξιολόγηση των ασθενών στην ενοποιημένη γραμμή 1566

 Ψηφιακή στροφή στο ΕΣΥ: Από την αξιολόγηση των ασθενών στην ενοποιημένη γραμμή 1566

Δύο μεγάλες παρεμβάσεις φέρνουν τους πολίτες στο επίκεντρο της Υγείας, με αιχμή την τεχνολογία και τη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης.

Μια νέα εποχή λογοδοσίας, διαφάνειας και εξυπηρέτησης του πολίτη εγκαινιάζει το υπουργείο Υγείας, με δύο πρωτοβουλίες που συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους: Την ψηφιακή αξιολόγηση των νοσοκομείων του ΕΣΥ από τους ίδιους τους ασθενείς και την έναρξη λειτουργίας του τετραψήφιου αριθμού «1566», μίας ενιαίας τηλεφωνικής γραμμής για όλα τα θέματα Υγείας.

Η φωνή των ασθενών έρχεται στο προσκήνιο

Κατά τη διάρκεια σύσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, παρουσιάστηκε το Ψηφιακό Εργαλείο Αξιολόγησης της Εμπειρίας του Ασθενούς, που από σήμερα τίθεται σε πλήρη λειτουργία μέσω της πλατφόρμας axiologisi.esy.gov.gr.

Το νέο ψηφιακό εργαλείο δίνει για πρώτη φορά στους πολίτες τη δυνατότητα να αξιολογήσουν, με ανωνυμία και ασφάλεια, τις υπηρεσίες που έλαβαν στα νοσοκομεία του ΕΣΥ. Μέσα από ένα σύντομο ερωτηματολόγιο, καλούνται να απαντήσουν για την ποιότητα της φροντίδας, τη συμπεριφορά του προσωπικού, την καθαριότητα, την ενημέρωση και τη συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων.

«Από σήμερα η φωνή του πολίτη γίνεται εργαλείο βελτίωσης. Η πραγματική εικόνα του ΕΣΥ θα προκύψει από τους ίδιους τους χρήστες του», τόνισε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

«1566»: Ένας αριθμός για όλα τα ζητήματα υγείας

Παράλληλα, από αύριο Τρίτη 15 Ιουλίου, ξεκινά η παραγωγική λειτουργία του νέου αριθμού «1566», που ενσωματώνει και αντικαθιστά περισσότερες από 100 αποσπασματικές τηλεφωνικές γραμμές του δημόσιου συστήματος Υγείας.

Ειδικότερα, το υπουργείο Υγείας προχωρά στην υλοποίηση ενός ακόμη μεγάλου έργου ψηφιακής μετάβασης: Τη σύσταση του πολυκαναλικού αριθμού «1566», ενός κόμβου πληροφόρησης και εξυπηρέτησης για όλες τις υπηρεσίες του συστήματος Υγείας.

Η νέα γραμμή, δωρεάν και πανελλαδική, θα αντικαταστήσει πάνω από 100 γραμμές, ενοποιώντας αιτήματα για:

  • Ραντεβού σε δημόσιες δομές (ΠΦΥ, προσωπικοί γιατροί, ΕΟΠΥΥ)
  • Πληροφορίες για εφημερίες και φαρμακεία
  • Παράπονα και καταγγελίες
  • Εξέλιξη αιτήματος για κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων υψηλού κόστους (ΦΥΚ)
  • Εμβολιασμούς, προληπτικές εξετάσεις και ταξιδιωτική ιατρική

Όπως εξήγησε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, η ιδέα του «1566» γεννήθηκε από την επιτυχία του αντίστοιχου αριθμού για τις υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας, με στόχο την απλοποίηση της καθημερινότητας του πολίτη και την ενίσχυση της προσβασιμότητας στο ΕΣΥ.

Τρεις φάσεις ανάπτυξης – πλήρης λειτουργία μέχρι τον Ιούνιο 2026

Η νέα υπηρεσία «1566» θα αναπτυχθεί σε τρεις φάσεις:

  • Α΄ Φάση (Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2025): Ενεργοποίηση βασικών λειτουργιών πληροφόρησης και εξυπηρέτησης
  • Β΄ Φάση (Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2025): Επέκταση υπηρεσιών και ενεργή επικοινωνία προς τους πολίτες (π.χ. ενημέρωση για χειρουργεία, check-ups)
  • Γ΄ Φάση (Ιανουάριος – Ιούνιος 2026): Πλήρης ενοποίηση όλων των υπηρεσιών του συστήματος Υγείας στην πλατφόρμα

Ταμείο Ανάκαμψης: Καύσιμο μεταρρυθμίσεων στην Υγεία

Κοινό στοιχείο και των δύο παρεμβάσεων είναι η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, γεγονός που αναδεικνύει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει ευρωπαϊκούς πόρους για δομικές αλλαγές στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.

«Οι παρεμβάσεις αυτές δεν είναι αποσπασματικές, αλλά ενταγμένες σε ένα σχέδιο ριζικής ανασυγκρότησης του ΕΣΥ, με κέντρο τον πολίτη και όχημα την τεχνολογία», υπογράμμισε ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας Νίκος Παπαθανάσης.

Ο πολίτης στο κέντρο: από παραλήπτης υπηρεσιών, ενεργός αξιολογητής

Με τα δύο αυτά εργαλεία —το axiologisi.esy.gov.gr και το 1566— το ΕΣΥ περνά σε μια νέα φάση, όπου ο πολίτης:

  • Δεν περιμένει, εξυπηρετείται
  • Δεν αρκείται, αξιολογεί
  • Δεν αμφιβάλλει, συμμετέχει

Ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, τόνισε πως πρόκειται για μια στρατηγική επιλογή που αλλάζει τη σχέση του κράτους με τον πολίτη: «Η Υγεία δεν πρέπει απλώς να προσφέρεται, αλλά να ελέγχεται, να τεκμηριώνεται και να εξελίσσεται. Και γι’ αυτό χρειαζόμαστε εσάς – τους ίδιους τους ασθενείς».