Ινδία-Βίντεο: Mοναδικός επιζών στη χειρότερη αεροπορική τραγωδία της 10ετίας- 265 νεκροί- Τι λένε ειδικοί
Οι νεκροί στο Αχμενταμπάντ της Ινδίας, στη χειρότερη αεροπορική τραγωδία στον κόσμο εδώ και μια δεκαετία, είναι 265 (242 επιβαίνοντες και 24 στην πολυκατοικία). Το αεροσκάφος, με προορισμό το Γκάτγκουικ, έπεσε πάνω σε έναν ξενώνα όπου στεγάζει γιατρούς από τα τοπικά νοσοκομεία, το απόγευμα της Πέμπτης, τοπική ώρα.
BREAKING: Footage shows plane with at least 242 people crashing near Ahmedabad, India. pic.twitter.com/3yfV2khfxU
— Clash Report (@clashreport) June 12, 2025
Ως εκ θαύματος ένας άνδρας, ο επιβάτης της θέσης 11Α βγήκε ζωντανός από τα συντρίμμια. Πρόκειται για τον Vishwash Kumar Ramesh, ο οποίος είναι Βρετανός. Το BBC επισημαίνει ότι, σύμφωνα με τον κατάλογο των επιβατών, σε αυτή τη θέση καθόταν ο Vishwash Kumar Ramesh, ο οποίος είναι Βρετανός.
Βίντεο που κάνει τον γύρο του κόσμου φέρεται να καταγράφει τον μοναδικό επιζώντα που αποχωρεί πεζός από το σημείο της συντριβής. Η αυθεντικότητα του υλικού δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί. Όπως μετέδωσε το ινδικό πρακτορείο ειδήσεων ANI, ο άνδρας καθόταν στη θέση 11Α του αεροσκάφους της Air India, το οποίο συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή του.
Footage claimed to show the only current survivor of Air India 171, Viswashkumar Ramesh, walking around dazed and confused immediately following this morning’s crash in Ahmedabad, India. pic.twitter.com/PkoGhc9kPd
— OSINTdefender (@sentdefender) June 12, 2025
Μιλώντας από το νοσοκομείο στην εφημερίδα Hindustan Times, ο Ράμες περιέγραψε τη δραματική στιγμή της συντριβής:
«Τριάντα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος και το αεροπλάνο συνετρίβη. Όλα έγιναν αστραπιαία».
Ο μοναδικός επιζών, σύμφωνα με ινδικά μέσα, φέρεται να έδειξε στο νοσοκομείο την κάρτα επιβίβασης, στην οποία αναγραφόταν το όνομά του και ο αριθμός της θέσης του, 11A.

Ο επιζών ανέφερε επίσης ότι ταξίδευε μαζί με τον αδελφό του, Άτζεϊ Κουμάρ Ράμες, ο οποίος παραμένει μέχρι στιγμής αγνοούμενος. Όπως είπε, είχαν επισκεφθεί μέλη της οικογένειας στην Ινδία και επέστρεφαν μαζί στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο ίδιος είπε ότι είχαν πάει στο Ντιού και ήταν μαζί του στο αεροπλάνο, και παρακάλεσε να τον βοηθήσουν να τον βρει.
Η αναζήτηση του αδελφού του συνεχίζεται, ενώ οι Αρχές δεν έχουν ακόμη δώσει επίσημη λίστα με ταυτοποιημένα θύματα ή επιζώντες.
Μιλώντας στο BBC, ειδικοί στην αεροπορία δήλωσαν ότι η θέση των πτερυγίων (flaps) του αεροσκάφους κατά την απογείωση ενδέχεται να αποτέλεσε πρόβλημα.
Βίντεο, που επαλήθευσε το BBC, δείχνει το αεροπλάνο να χάνει ύψος και να συντρίβεται.
«Όταν το κοιτάζω αυτό», λέει ο αναλυτής αεροπορικών θεμάτων Τζέφρι Τόμας, «το σύστημα προσγείωσης (τροχοί) είναι ακόμη κατεβασμένο, αλλά τα πτερύγια έχουν μαζευτεί». Όπως εξηγεί, αυτό σημαίνει ότι τα πτερύγια ήταν στην ίδια ευθεία με το φτερό, κάτι που είναι πολύ ασυνήθιστο τόσο σύντομα μετά την απογείωση.
«Το σύστημα προσγείωσης συνήθως μαζεύεται μέσα σε 10-15 δευτερόλεπτα, και τα πτερύγια μαζεύονται σταδιακά σε διάστημα 10-15 λεπτών», διευκρινίζει.
Ο ειδικός Τέρι Τόζερ αναφέρει: «Είναι πολύ δύσκολο να το πει κανείς με σιγουριά από το βίντεο, δεν φαίνεται τα πτερύγια να είναι εκτεταμένα και αυτό θα μπορούσε να είναι μια απόλυτα λογική εξήγηση για το ότι το αεροσκάφος δεν ολοκλήρωσε σωστά την απογείωση».
«Αυτό θα μπορούσε να δείχνει ενδεχόμενο ανθρώπινο λάθος, αν τα πτερύγια δεν είχαν ρυθμιστεί σωστά», λέει ο Μάρκο Τσαν, πρώην πιλότος και ανώτερος λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Buckinghamshire New University, «αλλά η ανάλυση του βίντεο είναι πολύ χαμηλή για να το επιβεβαιώσουμε».
Από την πλευρά της, σε δήλωσή της στο SkyNews, η πιλότος ελικοπτέρου, Σεούν Κομόλαφε, υποστηρίζει «πιθανότατα πετούσε πολύ χαμηλά και επίσης αργά», καθώς βρισκόταν στη «κρίσιμη» φάση της απογείωσης.
Η Κομόλαφε πρόσθεσε επίσης ότι παραμένει ασαφές γιατί το σύστημα προσγείωσης (οι τροχοί) ήταν ακόμη κατεβασμένο όταν συνετρίβη το αεροπλάνο.
«Σε εκείνο το σημείο, το αεροσκάφος θα έπρεπε να βρίσκεται σε φάση απογείωσης, αλλά θα χρειαστεί να περιμένουμε να ανακτηθούν τα μαύρα κουτιά για να δούμε τι ειπώθηκε στις συνομιλίες», πρόσθεσε.
Ερωτηθείσα για τη σημασία που μπορεί να έχει το γεγονός ότι εστάλη mayday λίγο πριν από τη συντριβή, απάντησε: «Αυτό μου λέει ότι κατάφεραν μέσα σε εκείνα τα λίγα δευτερόλεπτα να συλλέξουν πληροφορίες και να καταλάβουν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, και κατάφεραν να το επικοινωνήσουν πρώτα μεταξύ τους, και επίσης με τον πύργο ελέγχου, ώστε να ενημερώσουν πως υπάρχει πρόβλημα».
Αυτή η προειδοποίηση, όπως λέει, επέτρεψε την άμεση κινητοποίηση των ομάδων έκτακτης ανάγκης.