Βουλή: Πρόσωπο με πρόσωπο Κυρανάκης-Λυμπερόπουλος για τον νέο ΚΟΚ
Το τετ-α-τετ του Κωνσταντίνου Κυρανάκη και του Θύμιου Λυμπερόπουλου (πρόεδρος ΣΑΤΑ) κατά τη διάρκεια της σημερινής ακρόασης των εξωκοινοβουλευτικών φορέων στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή αναμένεται να δώσει το στίγμα της αντιπαράθεσης για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που αφορά το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.).
Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας χθες στην πρώτη συνεδρίαση των συναρμόδιων επιτροπών τόνισε ότι δεν είναι στις προθέσεις του η σύγκρουση με τους οδηγούς ταξί, αλλά “να εξυπηρετηθούν όσοι δεν έχουν χρήματα, ο συνταξιούχος, ο φοιτητής, όσοι παίρνουν το λεωφορείο” παίρνοντας θέση υπέρ των… λεωφορείων, καθώς είπε “έχουμε επιλέξει να πάρουμε το μέρος των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το λεωφορείο που δίνουν τον δικό τους αγώνα για να πάνε στη δουλειά τους με υπομονή και αξιοπρέπεια”.
“Αν θέλουμε να το βελτιώσουμε αυτό, είναι να βγάλουμε τα ΙΧ και τα ταξί από τις λεωφορειολωρίδες” ανέφερε, πρόσθεσε ωστόσο πως “δεν προτάθηκε πλήρης απαγόρευση” και σε ότι αφορά τα “πράσινα” ταξί, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για νομοθετική ρύθμιση εάν στο μέλλον αυξηθούν τα ηλεκτρικά ταξί, ενώ αναφέρθηκε και στην ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και με ηλεκτρικά. “Εμείς δεν το καταφέραμε, οι επόμενες γενιές θέλουμε να κυκλοφορούν στις πόλεις μας και να αναπνέουν οξυγόνο αντί για καυσαέριο”είπε.
Αναφορικά με τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για την ευνοϊκή διάταξη κίνησης που υπάρχει στο νέο ΚΟΚ για την ελεύθερη κίνηση των ηλεκτρικών ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Κυρανάκης είπε πως “ναι, θέλουμε να ενθαρρύνουμε την αντικατάσταση και των ταξί με πράσινα ηλεκτρικά οχήματα, η οποία δεν έχει προχωρήσει, για αυτό παρέχεται και αυτό ως κίνητρο” και πρόσθεσε “σήμερα, όμως, τα ηλεκτροκινούμενα ΤΑΞΙ είναι πολύ λίγα, οπότε δεν θα δημιουργούν πρόβλημα καθυστερήσεων στα λεωφορεία. Εάν υπάρξουν πολλά ηλεκτροκινούμενα ΤΑΞΙ, που θα δημιουργούν πρόβλημα στην κίνηση των λεωφορείων, τότε, εδώ είμαστε για να νομοθετήσουμε ξανά σχετικά”.
Γενικότερα για το νομοσχέδιο ο κ. Κυρανάκης τόνισε “Η προστασία της ζωής δεν είναι θέμα τύχης αλλά οδικής συμπεριφοράς” και επισήμανε ότι “οι σύλλογοι και οι φορείς δεν θέλουν -και έχουν δίκιο- να ακούγεται ο διαχωρισμός μεταξύ ατυχήματος και δυστυχήματος. Καθώς η όποια ζωή χάνεται δεν είναι θέμα τύχης αλλά οδικής συμπεριφοράς και αυτό που απαιτούν από εμάς οι οικογένειες θυμάτων είναι να αναφερόμαστε σε συγκρούσεις. Για τα ήπια περιστατικά να χρησιμοποιείται ο όρος συμβάντα, αλλά όχι, σε καμία περίπτωση να μην γίνεται λόγος για ατυχήματα”.
Επιφυλάχθηκε ότι θα μελετήσει τις προτάσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης και θα αποστείλει στο προεδρείο για να δοθεί σε όλα τα μέλη των Επιτροπών, μια παρουσίαση η οποία απλοποιεί την εφαρμογή του συστήματος των “υποτροπών” ανά παράβαση, όπως θεσπίζονται στο νομοσχέδιο και ότι καταθέσει και πίνακες με τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν τις οδικές συγκρούσεις.
Ο αναπληρωτής υπουργός, απευθυνόμενος στα κόμματα, υπογράμμισε πάντως ότι “η γενική κριτική δεν έχει ουσία” και θα πρέπει η αντιπολίτευση να πάρει “συγκεκριμένες θέσεις για κάθε ένα ζήτημα και να γίνουν συγκεκριμένες προτάσεις επί των άρθρων για να εξεταστούν”
Κοινή διαπίστωση των κομμάτων της αντιπολίτευσης ήταν ότι η οδική ασφάλεια και η μείωση των ατυχημάτων είναι θέματα άμεσης και επείγουσας προτεραιότητας, αλλά διαφωνώντας ως προς την φιλοσοφία, τις στοχεύσεις και σε σειρά διατάξεων του νομοσχεδίου. Για “εισπρακτικό” χαρακτήρα των νέων ρυθμίσεων έκανε λόγο η αντιπολίτευση, με τον Τάσο Νικολαΐδη από το ΠΑΣΟΚ να αναφέρει πως η μεταρρύθμιση του ΚΟΚ δεν πρέπει να είναι απλώς μια άσκηση με στόχευση τις κυρώσεις, αλλά πρόληψη με έμφαση στην εκπαιδευτική διαδικασία και ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος από τον ΣΥΡΙΖΑ υποστήριξε πως ο νέος ΚΟΚ συνιστά “νέο τιμοκατάλογο παραβάσεων”.