Γιατί τα υποερωτήματα 5 και 3 στο θέμα Β3 των Αρχαίων Ελληνικών προοιωνίζονται θύελλα
Σάλο έχει προκαλέσει ειδικά το 5 υποερώτημα στο Β3 θέμα των Αρχαίων Ελληνικών, μάθημα στο οποίο διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Η διατύπωση παραπέμπει σε άλλες εποχές, αποπνέει σεξισμό και παραπέμπει σε έμφυλα στερεότυτπα.
Στο τελευταίο (5ο) παράδειγμα η απάντηση στο κενό είναι το “φερέφωνο”. Δηλ. “Κατάντησες φερέφωνο της γυναίκας σου”. Εδώ λοιπόν η γυναίκα αντιμετωπίζεται ως υποδεέστερη στη σχέση καθώς εφόσον γίνει αποδεκτή η άποψη της τότε ο άνδρας γίνεται φερέφωνό της. Αναπαράγει την αναχρονιστική ιδέα ότι είναι υποτιμητικό για έναν σύζυγο να “συμμορφώνεται” ή να “επηρεάζεται” από τη σύθζυγό του και η γυναίκα είναι άνθρωπος δεύτερης κοινωνικής κατηγορίας.

Επίσης στο υποερώτημα 3 “Στις εκπτώσεις η κόρη μου συνήθως ψωνίζει πολλά φορέματα” είναι σχεδόν σαφές αν και περιγράφει μια “προσωπική προτίμηση ή συνήθεια της κόρης”, ότι αναπαράγεται ένα στερεότυπο που εντάσσει τις γυναίκες σε ένα γενικότερο πλαίσιο κατά το οποίο φέρονται να παρουσιάζονται μόνο ως καταναλώτριες ρούχων και μόδας.
Απαξιωτικές αναφορές που προκαλούν ασφαλώς ερωτήματα εν τέλει για το ίδιο το Υπ. Παιδείας καθώς διαιωνίζουν συμπεριφορές σε νέα παιδιά, τις οποίες η ελληνική κοινωνία επιχειρεί να αποβάλλει επι δεκαετίες και οι οποίες έχουν οδηγήσει σε ακραίες συμπεριφορές και ενίοτε τραγωδίες.