ΠΑΣΟΚ: Επανεκκίνηση με μηνύματα Ανδρουλάκη “εντός” και “εκτός”-Η απάντηση στο κυβερνητικό σχέδιο για τον σιδηρόδρομο
Το εναρκτήριο λάκτισμα της πολιτικής επανεκκίνησης του ΠΑΣΟΚ έδωσε, όπως αναμενόταν, ο Νίκος Ανδρουλάκης στην εκδήλωση του κόμματος, με κινητήριο μοχλό τα στελέχη των Τομέων Πολιτικής του κινήματος , που είτε βρέθηκαν στο ΣΕΦ, είτε συνδέθηκαν ψηφιακά. Με ευρύ κάλεσμα στην κοινωνία και με όρους πανστρατιάς ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ εξέπεμψε μήνυμα ετοιμότητας και ενότητας, ενώ επιχείρησε να κλείσει το κεφάλαιο της εσωστρέφειας ευελπιστώντας να ξαναμπεί το κόμμα του, σε τροχιά δημοσκοπικής ανόδου καταγράφοντας παράλληλα πολιτικές νίκες.
Το ΠΑΣΟΚ ανεβάζει στροφές, όπως λένε στελέχη του και προτάσσει “την μαχητική προγραμματική αντιπολίτευση, ενώ ταυτόχρονα βάζει ως στόχο να δείχνει στους πολίτες ποιος έχει εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης”.
Νέα αφετηρία
Σκοπός είναι να λειτουργήσει η ανανέωση των τομέων και ο εμπλουτισμός με νέα πρόσωπα ως μια νέα αφετηρία, που θα κάνει πράξη το “ανοιχτό κόμμα”. Στο όχημα του επαναπροσδιορισμού και της εκ νέου δραστηριοποίησης, η ηγεσία θέτει πρωτίστως:
- το πρόγραμμα
και
- το “πλούσιο στελεχιακό δυναμικό” που διαθέτει το κίνημα.
Μηνύματα “εντός” και “εκτός”
Επίθεση στην κυβέρνηση εξαπέλυσε ο Νίκος Ανδρουλάκης στην χθεσινή εκδήλωση, ενώ έριξε βολές στο κόμμα της Ζωής Κωνσταντοπούλου. Χωρίς ωστόσο να κάνει ονομαστική αναφορά, υπερτόνισε οτι το ΠΑΣΟΚ δεν είναι ούτε κόμμα-κομήτης, ούτε μονοπρόσωπος φορέας, αλλά “ένα κίνημα λαϊκό, πατριωτικό με βαθιές ρίζες στην ελληνική κοινωνία”.
Η Χαριλάου Τρικούπη επιχειρεί να δώσει ξανά το σήμα της εσωτερικής συσπείρωσης, τονίζοντας σε όσους επιλέγουν την εσωστρέφεια, οτι ο αντίπαλος είναι εκτός των τειχών, ενώ ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ έκανε λόγο για κάποιους που δίνουν χώρο σε “κοκορομαχίες και πυροτεχνήματα”, διαμηνύοντας οτι ο κομματικός μικρόκοσμος δεν αφορά τους πολίτες.
Ο Νίκος Ανδρουλάκης, μιλώντας στην διάσκεψη των Τομέων Πολιτικής, πέρα από τη βαθιά μεταρρύθμιση του κράτους και τη μείωση των ανισοτήτων, έθεσε σε προτεραιότητα την περιφερειακή ανάπτυξη. Σε αυτή τη θεματική θα είναι, μάλιστα αφιερωμένη η φετινή 3η Σεπτέμβρη.
Το σχέδιο για τον σιδηρόδρομο
Εν τω μεταξύ στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών του ΠΑΣΟΚ, μετά την ολοκληρωμένη πολιτική για τη στεγαστική κρίση και το ιδιωτικό χρέος, στις οποίες έκανε χθες εκτενή αναφορά ο Νίκος Ανδρουλάκης, σειρά έχει ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου.
Την ώρα που το Υπουργικό Συμβούλιο παρουσιάζει το σχετικό νομοσχέδιο του Κωνσταντίνου Κυρανάκη, το ΠΑΣΟΚ παρουσιάζει μια πρώτη δέσμη μέτρων προς συζήτηση. “Γιατί για εμάς, αντιπολίτευση σημαίνει εφαρμόσιμες και καινοτόμες λύσεις”, λένε στελέχη της Χαριλάου Τρικούπη, επισημαίνοντας οτι η συζήτηση ανοίγει πέραν των αυτονόητων μέτρων ασφαλείας τα οποία, όπως αναφέρουν, θα έπρεπε να έχουν εγκατασταθεί εδώ και χρόνια.
“Να ενισχυθεί η αξιοπιστία”
“Στόχος μας να ενισχυθεί η αξιοπιστία, η βιωσιμότητα και η ανταγωνιστικότητα του σιδηρόδρομου, ως βασικού μέσου μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών”, τονίζουν οι ίδιες πηγές, εξηγώντας οτι πρόκειται “για την εκπόνηση και τήρηση ενός στρατηγικού σχεδίου για τις σιδηροδρομικές μεταφορές”.
Όπως επισημαίνουν στελέχη της ομάδας προγράμματος υπό τον Λευτέρη Καρχιμάκη, την ομάδα του insocial υπό τον Νίκο Χριστοδουλάκη και τους σχετικούς τομείς που επεξεργάστηκαν το σχέδιο, σκοπός είναι “να μην αλλάζει ο σχεδιασμός κάθε φορά που αλλάζει ο υπουργός, προκειμένου ο σιδηρόδρομος να παίξει τον αναπτυξιακό του ρόλο και να καταστεί και πάλι ασφαλές, αξιόπιστο και οικονομικά προσβάσιμο μέσο μεταφοράς”.
Στο σχέδιο του ΠΑΣΟΚ για τον σιδηρόδρομο περιλαμβάνονται οι :
- Συγκρότηση του Εθνικού Εκτελεστικού Συμβουλίου Σιδηροδρομικών Μεταφορών (ΕΘΕΣΥΣΜ), που θα έχει ρυθμιστικό και συμβουλευτικό ρόλο. Θα συντονίζει και θα εποπτεύει την εκτέλεση των έργων του σιδηροδρομικού δικτύου και θα λογοδοτεί για την πρόοδο βάσει των αρχικών στόχων σχεδιασμού. Θα έχει διοικητική ανεξαρτησία
- Ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), με νέες αρμοδιότητες ελέγχου
- Πρόσληψη εξειδικευμένων τεχνικών, νομικών και επιθεωρητών ασφαλείας, μέσω διαφανών διαγωνισμών και διεθνών συνεργασιών.
Τι περιλαμβάνει η πρόταση για τον σιδηρόδρομο
Σε σχέση με Hellenic Train και άλλους ιδιώτες προβλέπεται:
- Η τήρηση των υφιστάμενων συμβάσεων
- Σαφείς ρήτρες και κίνητρα για την αναβάθμιση του τροχαίου υλικού και την έγκαιρη εκτέλεση δρομολογίων
- Επανεξέταση της σύμβασης με την Hellenic Train.
Για το προσωπικό προτείνεται:
- Καθολικός έλεγχος των ικανοτήτων του προσωπικού για καίριες θέσεις: σταθμάρχες, μηχανοδηγοί, ρυθμιστές κυκλοφορίας κ.λπ.
- Ιατρικές και ψυχολογικές εξετάσεις για τους εργαζόμενους, κάθε 3 χρόνια για ηλικίες κάτω των 55 ετών και ετησίως για τους άνω των 55 ετών.
- Ανοικτοί, αξιοκρατικοί και άμεσοι διαγωνισμοί (πιθανόν σε συνεργασία με ΑΣΕΠ) για νέες προσλήψεις.
- Σύνδεση της αμοιβής με τη βαρύτητα της θέσης, ώστε να προσελκύονται ειδικοί υψηλού επιπέδου.
Στο σχέδιο προβλέπονται συνεργασίες με ξένους τεχνικούς συμβούλους, αλλά και δημιουργία μεταπτυχιακών προγραμμάτων και επανένταξη του πρώην Κέντρου Εκπαίδευσης & Κατάρτισης ΟΣΕ. Στο πεδίο των μέτρων ασφαλείας και των τεχνικών προτεραιοτήτων, δίνεται προτεραιότητα στην:
- Ολοκλήρωση Σηματοδότησης & Τηλεδιοίκησης
- Προστασία Υποδομών & Αντιμετώπιση Δολιοφθοράς
- Αναβάθμιση τροχαίου υλικού
Στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ καταγράφεται και ο ενδεικτικός οδικός χάρτης υλοποίησης.