Οι καυστικές απαντήσεις Πιερρακάκη σε Ανδρουλάκη και Φάμελλο για τα κόκκινα δάνεια

 Οι καυστικές απαντήσεις Πιερρακάκη σε Ανδρουλάκη και Φάμελλο για τα κόκκινα δάνεια

Συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου. “Μέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης και ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, μισθολογικές και φορολογικές διατάξεις, ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις Δημοσίου, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων και βελτίωση του πλαισίου για τα παίγνια, ρυθμίσεις για την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Ανώνυμη Εταιρεία και λοιπές διατάξεις” Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026 (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI)

💡 AI Summary by Libre

Η τροπολογία για τους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη προκάλεσε έντονη αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, με κατηγορίες για πολιτικές σκοπιμότητες.

Ο υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης υπερασπίστηκε την κυβερνητική παρέμβαση, τονίζοντας την ανάγκη ασφάλειας δικαίου και την ενσωμάτωση της απόφασης του Αρείου Πάγου.

Ανέφερε επίσης ότι ο εξωδικαστικός μηχανισμός ρυθμίζει οφειλές με έως 240 δόσεις, ενώ το Υπερταμείο συμβάλλει στην αποπληρωμή του δημόσιου χρέους χωρίς να μεταφέρει βάρος στις επόμενες γενιές.

Τέλος, ο υπουργός υπογράμμισε ότι οι νομοθετικές κινήσεις βασίζονται στους δημοσιονομικούς περιορισμούς της χώρας και αποσκοπούν στη βελτίωση της οικονομικής κατάστασης των πολιτών.

Την σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης τροφοδότησε η τροπολογία για τους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη, με τον Νίκο Ανδρουλάκη να κατηγορεί τον Υπουργό Οικονομικών που “σύρεται” πίσω από την απόφαση του Αρείου Πάγου.

«Οι λύσεις που δίνουμε είναι απτές, ρεαλιστικές, μέσα στα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας και κρύβουν μέσα τους πυρηνικά την αλήθεια, όχι την υπερβολή και το να τάζουμε τα πάντα σε όλους» ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Περακάκης σχολιάζοντας σημεία της ομιλίας του προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκο Ανδρουλάκη στην ομιλία του στην Ολομέλεια.

Ο κ. Πιερρακάκης απάντησε στον κ. Ανδρουλάκη και στις προσωπικές αιχμές που άφησε σχετικά με την πολιτική του προέλευση λέγοντας «είμαι μέλος της ΝΔ από το τέλος του 2015 και είμαι περήφανος γι’ αυτό και για την κυβέρνηση στην οποία μετέχω. Ακριβώς, επειδή δεν χρειάζεται να αναφέρω τους λαϊκισμούς που αναφέρατε εσείς και η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ» και πρόσθεσε: «Διαβάζω τις προτάσεις και όποιες είναι λογικές της υιοθετούμε αλλά κάποιες άλλες, κ. Ανδρουλάκη, αισθάνομαι ότι στον ανταγωνισμό σας με τον κ. Τσίπρα, είστε έτοιμος να εισβάλετε στο Νομισματοκοπείο. Την υπερβολή σας την κατανοώ πολιτικά, δεν την κατανοώ όμως κυβερνητικά και νομίζω ότι είναι λάθος, στο οποίο δεν θα πρέπει να συνεχίσετε να επιμένετε».

Ο υπουργός, σχετικά με τις παρατηρήσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την τροπολογία που αφορά τα δάνεια του νόμου Κατσέλη του επισήμανε ότι «σίγουρα, εάν μπορούμε να συμφωνήσουμε σε κάτι είναι ότι ένας Νόμος για τον οποίο μπορεί να έρθεις να νομοθετήσεις ξανά, μετά από 16 χρόνια, είναι αυτός προκειμένου να αναπροσδιορίσεις σημεία της εφαρμογής του καθώς είχε κάποια κενά. Αλλα εκ των πραγμάτων χρειαζόμαστε μεγάλη ασφάλεια Δικαίου σε ό,τι κάνουμε». Ο κ. Πιερρακάκης επισήμανε και στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ ότι «προφανώς η απόφαση του Αρείου Πάγου παράγει νομολογία» αλλά του υπογράμμισε ότι «εμείς εδώ, ερχόμαστε και κάνουμε κάτι παραπάνω, βάζουμε την αναδρομικότητα, που δεν υπάρχει στην απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου. Αυτή είναι κυβερνητική απόφαση και έρχεται να ενταχθεί σε ένα ευρύτερο σχέδιο νόμου που περιλαμβάνει ρυθμίσεις για το ιδιωτικό χρέος».

Στην κριτική του προέδρου ΠΑΣΟΚ ότι η ρύθμιση δεν συμπεριλαμβάνει και όσους αποπλήρωσαν τα δάνεια που είχαν με το Νόμο Κατσέλη, ο υπουργός είπε ότι «αυτά τα σπίτια έχουν διασωθεί και στην περισσότερες εξ αυτών των περιπτώσεων η καταβολή έχει γίνει εφάπαξ του υπολοίπου κεφαλαίου, άρα πολύ απλά δεν υπάρχει τόκος προς επιστροφή καθώς εμείς εδώ νομοθετούμε τον υπολογισμό του τόκου με βάση τον μήνα». Για εκείνους που έχασαν τη ρύθμισή τους, ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι «έχουν παραχθεί ήδη συγκεκριμένα έννομα αποτελέσματα και για τις δύο πλευρές και το να ανοίξουν αυτές οι υποθέσεις θα δημιουργούσε ανασφάλεια Δικαίου, νομική και δικαστική αβεβαιότητα καθώς θα απαιτούσε την αναδρομική επανεξέταση χιλιάδων παλαιών φακέλων που κάποιοι στηρίζονται σε τελεσίδικες αποφάσεις της δικαιοσύνης δεκαετίας».

Ο υπουργός, σχετικά με την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για 120 δόσεις για οφειλές, επισήμανε στον κ. Ανδρουλάκη ότι υπάρχει και η διαδικασία διευθέτησης μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού όπου σήμερα αφορά συνολικά 19 δισ. ευρώ, ποσό τριπλάσιο από όσους μπήκαν στις 120 δόσεις το 2019. Ο εξωδικαστικός μηχανισμός, πρόσθεσε «μπορεί να φτάσει κατά κανόνα τις 240 δόσεις και σε ορισμένες περιπτώσεις στις 440 δόσεις» και σήμερα με διάταξη του νομοσχεδίου μειώνουμε και το κατώφλι για να ενταχθεί κάποιος στον εξωδικαστικό μηχανισμό στις 5.000 από τις 10.000 ευρώ.

Ο κ. Πιερρακάκης, αναφέρθηκε στο γιατί το Υπερταμείο συνεχίζει να αποληρώνει τμήμα του δημόσιου χρέους λέγοντας ότι «δεν υπάρχει μεγαλύτερη συνθήκη κοινωνικής δικαιοσύνης από το να μην μεταφέρει το βάρος του χρέους στην επόμενη γενιά. Και δεν υπάρχει τίποτα πιο θετικό ότι οι μισές εταιρείες του Υπερταμείου έχουν γυρίσει στην κερδοφορία επιστρέφοντας στην αποπληρωμή του χρέους μας με ένα τρόπο που έχει πάψει πλέον να είναι ρίσκο και βελτιώνουμε την οικονομική συνθήκη της χώρας». Εμείς είπε, στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, «δεν σας λέμε ότι όλα πάνε καλά, δεν σας λέω αυτό, σας λέω ότι όλα πάνε καλύτερα και η δουλειά μας είναι να βελτιώνουμε αυτή την συνθήκη για κάθε Ελληνας και Ελληνίδα στο πρόβλημα που βιώνει, στο πλαίσιο των δυνατότητων της χώρας».

Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών επισήμανε στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ ότι «οι βαθμοί ελευθερίας στην νομοθέτηση εξαρτώνται από τους βαθμούς ελευθερίας που κατακτήσαμε ως χώρα όλα αυτά τα χρόνια ώστε να μπορούμε να ερχόμαστε σήμερα και να κάνουμε αυτές τις κινήσεις υπερ των πολιτών».

Τι είπε στον Φάμελλο

«Μετακίνηση των γκολπόστ» για να χωρέσει η κριτική του, καταλόγισε στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτη Φάμελλο ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, για τα όσα ανέφερε σήμερα στην ομιλία του στην ολομέλεια της Βουλής, σχετικά με την τροπολογία για τα δάνεια του νόμου Κατσέλη.

Ο κ. Πιερρακάκης είπε πως «είμαι πολύ μπερδεμένος, υπό την έννοια ότι επειδή συχνά σας μελετώ και άκουσα τι είπατε στον ΔΣΑ σχετικά με την καθολική εφαρμογή της απόφασης του Αρείου Πάγου για τα δάνεια του νόμου Κατσέλη. Εγώ και ο κ. Στουρνάρας, αυτό που λέγαμε, ήταν να δούμε την απόφαση του Αρείου Πάγου και να δούμε πώς θα την εντάξουμε στο ευρύτερο χρηματοπιστωτικό σύστημα και στις ευρύτερες αποφάσεις του δημοσίου χρέους. Παρακαλώ, λοιπόν, βγάλτε την απόφαση του Αρείου Πάγου και πείτε μου που γράφει την λέξη αναδρομικότητα και σε ποια σημεία, αυτή την επιβάλλει στην κυβέρνησηΓιατί και εσείς κ. Φάμελλε, στην ομιλία σας στον ΔΣΑ, την αναδρομικότητα δεν την είχατε αναφέρειΑντιλαμβάνομαι ότι είστε σε δύσκολη θέση που σήμερα έρχεται η κυβέρνηση και επιβάλει κάτι παραπάνω από την απόφαση του Αρείου Πάγου, καθώς πέραν της καθολικότητας κάνουμε και την αναδρομικότητα».

Ο υπουργός είπε στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ότι αυτό που κάνετε σήμερα, μια και είμαστε και σε περίοδο Μουντιάλ «θα το περιγράφαμε ότι ‘εάν και είστε οφσάιντ κουνάτε και το γκολπόστ’». Σχετικά με όσους έχουν αποπληρώσει τα δάνειά τους, είπε πως «στην συντριπτική τους πλειοψηφία το έκαναν με εφάπαξ καταβολή, συνεπώς δεν είχαν τόκους στην πορεία».

Για τις αναφορές του κ. Φάμελλου σχετικά με όσους έχασαν την ρύθμισή τους, ο κ. Πιερρακάκης είπε πως «αποκρύπτετε ότι πέραν του ότι έχουν παραχθεί τελεσίδικα δικαστικά αποτελέσματα, το 70% που έχασαν την ρύθμιση δεν είχαν πληρώσει ούτε μια δόση ή μέρος αυτής της ρύθμισης».

Ο υπουργός είπε ότι «εγώ θα περιμένω να ψηφίσετε την τροπολογία στο πνεύμα της τοποθέτησης Φάμελλου στον ΔΣΑ που μίλαγε για την καθολικότητα της εφαρμογής της απόφασης του Αρείου Πάγου».

Τέλος, σχετικά με τα στοιχεία που παρουσίασέ ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ για την πραγματική σύγκλιση με την ΕΕ, ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι «το πραγματικό αποπληθωρισμένο κατά κεφαλή ΑΕΠ της χώρας αυξήθηκε από το 2019 μέχρι σήμερα κατά 13% όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 5,7%. Το πραγματικό κατά κεφαλή διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, αυξήθηκε περισσότερο, κατά 14,3% έναντι 6,6% στην ΕΕ. Και αν δούμε και την κατά κεφαλή κατανάλωση και το κατά κεφαλή ΑΕΠ, έχουμε σύγκλιση αυτό το διάστημα». Χρειάζεται να γίνουν ακόμα πολλά, αλλά «έτσι οικοδομείς, όπως το κάνουμε με αυτό το νομοσχέδιο, και όχι με ‘ένα νόμο και ένα άρθρο’» παρατήρησε υπαινικτικά ο υπουργός.

Σχετικά Άρθρα