Χατζηδάκης για Κτηματολόγιο: Από “συνώνυμο της αποτυχίας” στην τελική ευθεία ολοκλήρωσης

 Χατζηδάκης για Κτηματολόγιο: Από “συνώνυμο της αποτυχίας” στην τελική ευθεία ολοκλήρωσης

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συμμετέχει σε συζήτηση με τον δημοσιογράφο Απόστολο Μαγγηριάδη στο πλαίσιο της εκδήλωσης “Κτηματολόγιο. Από μια εκκρεμότητα δεκαετιών σε μια νέα εποχή με διαφάνεια, ταχύτητα και ασφάλεια” που διοργανώνουν το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης και το Ελληνικό Κτηματολόγιο, στο Ωδείο Αθηνών. Τρίτη 23 Ιουνίου 2026 (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ / EUROKINISSI)

💡 AI Summary by Libre

Η κυβέρνηση παρουσίασε την πρόοδο του Ελληνικού Κτηματολογίου, τονίζοντας το τέλος των καθυστερήσεων και την ουσιαστική προώθηση του έργου μετά από δεκαετίες.

Ο Κωστής Χατζηδάκης ανέφερε ότι η κτηματογράφηση αυξήθηκε σημαντικά, με ολοκλήρωση στην Αθήνα μετά από 12 χρόνια και ψηφιοποίηση εκατομμυρίων σελίδων.

Η συνεργασία με την ΑΑΔΕ κινητοποίησε τους πολίτες για δηλώσεις ιδιοκτησιών, ενώ η μεταρρύθμιση περιλαμβάνει και τη σύγχρονη αναδιοργάνωση των κτηματολογικών γραφείων.

Η πλήρης ολοκλήρωση του Κτηματολογίου αναμένεται το 2026, διασφαλίζοντας νομική ασφάλεια, ανάπτυξη και βελτίωση της λειτουργίας του κράτους και της αγοράς.

Την εικόνα ενός έργου που αφήνει οριστικά πίσω του τις καθυστερήσεις και τις εκκρεμότητες δεκαετιών επιχείρησε να εκπέμψει η κυβέρνηση κατά τη συνέντευξη Τύπου για την πορεία του Ελληνικού Κτηματολογίου, στο Ωδείο Αθηνών.

Οι τοποθετήσεις του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη, του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρου Παπασταύρου, του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρη Παπαστεργίου και του υφυπουργού Χρήστου Δερμεντζόπουλου επικεντρώθηκαν στην πρόοδο της κτηματογράφησης, στην εκτεταμένη ψηφιοποίηση των αρχείων και στις νέες δυνατότητες που προσφέρει η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης.

Χατζηδάκης: «Ένα έργο συνώνυμο της αποτυχίας»

Σε μια ομιλία που συνδύασε τον πολιτικό απολογισμό με την ανάδειξη της θεσμικής συνέχειας, ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, τοποθετήθηκε για την πορεία του Ελληνικού Κτηματολογίου, χαρακτηρίζοντας τη σημερινή πρόοδο ως «δικαίωση» μιας προσπάθειας που ξεκίνησε μέσα από μεγάλες δυσκολίες.

Ξεκίνησε την ομιλία του με μια προσωπική αναφορά στις δυσκολίες του παρελθόντος, αλλά και τη σημειολογία της ημέρας: «Σήμερα εδώ είμαστε σε μια εκδήλωση-σταθμό για ένα έργο που για πολλά χρόνια θεωρούνταν συνώνυμο των καθυστερήσεων και της αποτυχίας. Το Εθνικό Κτηματολόγιο ήταν ένα έργο για το οποίο μιλούσαμε για δεκαετίες, που όλοι αναγνωρίζαμε ότι είναι απαραίτητο, αλλά που για μεγάλο χρονικό διάστημα προχωρούσε με βήματα αργά, αποσπασματικά, συχνά βασανιστικά για τον πολίτη, τον επαγγελματία, την αγορά».

Συνεχίζοντας, τόνισε την αλλαγή σελίδας: «Σήμερα όμως μπορούμε να μιλήσουμε διαφορετικά, διότι πλέον το Κτηματολόγιο περνάει από τη φάση των διαρκών εξαγγελίων στη φάση της ολοκλήρωσης και της παραγωγικής λειτουργίας».

Ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε εκτενώς στα πεπραγμένα της θητείας του στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, παραθέτοντας συγκεκριμένα δεδομένα: «Στο διάστημα των 18 μηνών που διετέλεσα αρμόδιος Υπουργός, αυξήσαμε την κτηματογράφηση από το 28% το καλοκαίρι του 2019, στο 65% τον Δεκέμβριο του 2020 για το μεγαλύτερο μέρος της χώρας. Την ίδια περίοδο, τα αναρτημένα δικαιώματα υπερτριπλασιάστηκαν από 2,1 σε 7,4 εκατομμύρια». Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο παράδειγμα της πρωτεύουσας:

«Κάτι συμβολικό: Την 1η Οκτωβρίου του 2020 ολοκληρώσαμε την ανάρτηση του Κτηματολογίου στον Δήμο Αθηναίων, μετά από 12 χρόνια που είχε ξεκινήσει η σχετική προσπάθεια».

Ο κ. Χατζηδάκης περιέγραψε με γλαφυρό τρόπο τη στρατηγική που χρησιμοποιήθηκε για να κινητοποιηθούν οι πολίτες: «Για να ενημερώσουμε όλους τους πολίτες για την ανάγκη να δηλώσουν τις ιδιοκτησίες τους, είχαμε τότε κινητοποιήσει την ΑΑΔΕ. Για πρώτη φορά το Κτηματολόγιο έστειλε μηνύματα μέσω της ΑΑΔΕ και είχαμε τότε μια εκτίναξη των δηλώσεων, λόγω του ότι το brand ΑΑΔΕ προφανώς είναι αρκετά πειστικό για κάποιους συμπολίτες μας. Ήταν τότε μια συνωμοσία για καλό σκοπό που κάναμε με τον κ. Πιτσιλή και η οποία πέτυχε».

Αναφερόμενος στη διοικητική αναδιάρθρωση, ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης σημείωσε: «Βάλαμε σε τροχιά το μετασχηματισμό των 392 παλαιών υποθηκοφυλακείων στα σύγχρονα 79 κτηματολογικά γραφεία της χώρας. Παράλληλα, ξεκινήσαμε το μεγάλο έργο ψηφιοποίησης 600 εκατομμυρίων σελίδων από τα αρχεία των υποθηκοφυλακείων με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης».

Εξήρε επίσης τη συμβολή των διαδόχων του, τονίζοντας ότι: «Η σκυταλοδρομία συνεχίστηκε με συνέπεια και επιτυχία από τους διαδόχους μου υπουργούς και υφυπουργούς στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οι παρεμβάσεις που προωθήσαμε συνολικά τα τελευταία επτά χρόνια οδήγησαν σήμερα στο να διαθέτει το 99% της επικράτειας αναρτημένα κτηματολογικά στοιχεία».

Κλείνοντας, ο κ. Χατζηδάκης έδωσε το στίγμα της επόμενης ημέρας: «Το Κτηματολόγιο είναι μια εθνική εκκρεμότητα που κλείνει, μια μεγάλη μεταρρύθμιση που παίρνει σάρκα και οστά και ένα γερό θεμέλιο προς όφελος της ιδιοκτησίας, της νομικής ασφάλειας, της ανάπτυξης και της ορθής λειτουργίας του κράτους μας. Μέσα στο 2026 θα έχουμε πλήρη ολοκλήρωση, δημιουργώντας ασφάλεια και σαφήνεια για τους ιδιοκτήτες, τους επαγγελματίες και το κράτος».

Σχετικά Άρθρα