Τα μυστικά του food marketing: Πώς μας κρατούν “εθισμένους”

 Τα μυστικά του food marketing: Πώς μας κρατούν “εθισμένους”

Η επιστήμη πίσω από το πώς οι διαφημιστές τροφίμων εκμεταλλεύονται τις αισθήσεις μας και διαχωρίζουν την επιθυμία από την απόλαυση.

Στο επίπεδο του εγκεφάλου, το «θέλω» και το «μου αρέσει» είναι δύο ξεχωριστά φαινόμενα. Σε ένα απόσπασμα διάλεξης στο φεστιβάλ HowTheLightGetsIn, ο Barry C Smith, διευθυντής του Institute of Philosophy στη School of Advanced Study του University of London, εξηγεί γιατί αυτή η διάκριση έχει μεγάλη σημασία στην καθημερινότητά μας.

Εστιάζοντας στο πώς οι διαφημιστές τροφίμων μας κάνουν να εθιζόμαστε, ο Smith αναλύει τον τρόπο με τον οποίο αισθήσεις που θεωρούμε ανεξάρτητες από το φαγητό – όπως η όραση, ο ήχος και η αφή – αξιοποιούνται για να μας κάνουν να επιστρέφουμε ξανά και ξανά. Αυτό συμβαίνει συχνά εις βάρος της υγείας μας, ακόμη κι όταν η πραγματική μας απόλαυση από την εμπειρία μειώνεται.

Θέλω και μου αρέσει: Διαφορετικές λειτουργίες του εγκεφάλου

Μπορεί κάποιος να θέλει κάτι που δεν του αρέσει και να του αρέσει κάτι που δεν θέλει. Η διακριτή νευροχημεία του «θέλω» και του «μου αρέσει» βοηθά στην κατανόηση τόσο του εθισμού όσο και συνηθισμένων συμπεριφορών της καθημερινότητας.

Οι εταιρείες τροφίμων χρησιμοποιούν τεχνικές όπως το sonic branding – δηλαδή συγκεκριμένους ήχους ή μουσική – για να συνδέσουν τα προϊόντα τους με ευχάριστες εμπειρίες. Έτσι, ακόμη και αν η γεύση ή η ποιότητα των προϊόντων μειώνεται, συνεχίζουμε να τα επιθυμούμε λόγω των ερεθισμάτων που λαμβάνουμε μέσω των αισθήσεων.

Η επίδραση των αισθήσεων στην κατανάλωση τροφίμων

Η όραση, ο ήχος και η αφή παίζουν σημαντικό ρόλο στη δημιουργία της επιθυμίας για ένα προϊόν. Οι διαφημιστές χρησιμοποιούν εικόνες, συσκευασίες με ιδιαίτερη υφή ή χαρακτηριστικούς ήχους για να ενισχύσουν το μήνυμα τους. Αυτές οι στρατηγικές οδηγούν σε επαναλαμβανόμενη κατανάλωση, συχνά χωρίς να απολαμβάνουμε πραγματικά αυτό που τρώμε.

Η κατανόηση αυτής της διαδικασίας μπορεί να μας βοηθήσει να αντισταθούμε στις παγίδες του σύγχρονου μάρκετινγκ τροφίμων και να κάνουμε πιο συνειδητές επιλογές για την υγεία μας.

Διαβάστε το αρχικό άρθρο εδώ.