Ρεπορτάζ libre:Εκδικητική απόσπαση δασκάλας μετά την επιστολή… για μη συγχώνευση τμημάτων-Φυγή μαθητών από την τάξη
Σε απόσπαση που έχει φανερά χαρακτήρα ρεβανσισμού υποχρεώνεται εκπαιδευτικός που εργάζεται σε δημοτικό σχολείο της Ανατολικής Αττικής. Μάλιστα, η συγκεκριμένη υπόθεση έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα της εν λόγω περιφέρειας αφού οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής συμπεριφέρεται αλαζονικά και ότι τους στοχοποιεί.
Το… έγκλημα της δασκάλας που αποσπάται (σε σχολείο, μάλιστα, που βρίσκεται πολλά χιλιόμετρα μακριά από αυτό που υπηρετεί) είναι ότι μαζί με συναδέλφους της απέστειλαν γραπτό αίτημα στη ΔΙ.Π.Ε. με το οποίο ζητούσαν να ανακληθεί η απόφαση συγχώνευσης δύο τμημάτων του σχολείου.
Η επιστολή στάλθηκε όταν η εν λόγω εκπαιδευτικός κατείχε τη θέση της Υποδιευθύντριας (αργότερα υπέβαλε παραίτηση) στο σχολείο με τις πληροφορίες μας να αναφέρουν πως αυτό προκάλεσε δυσαρέσκεια τόσο στη Διευθύντρια όσο και στην αρμόδια ΔΙ. ΠΕ.
Μάλιστα ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Γιώργος Μητρόπουλος διέταξε ΕΔΕ και παράλληλα την προσωρινή (τρίμηνη) απόσπαση της δασκάλας η οποία υπηρετεί στο σχολείο της τα τελευταία 15 χρόνια.
Τραγική ειρωνεία είναι ότι η αγωνία των εκπαιδευτικών για τη μη συγχώνευση των τμημάτων, τελικά δικαιώθηκε από τις ίδιες τις εξελίξεις. Μετά από τους πρώτους μήνες λειτουργίας του “συγχωνευμένου” τμήματος, παρατηρήθηκαν τόσες πολλές δυσλειτουργίες που τέσσερις μαθητές άλλαξαν σχολείο με μετεγγραφή!
Ο Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας πάντως δεν άλλαξε την απόφαση και παρέδωσε την ευθύνη της διεξαγωγής της ΕΔΕ σε διευθυντή σχολείου στο Χαλκούτσι (πολύ μακριά επίσης από το σχολείο που ελέγχεται).
Υποδοχή με… κλειστές πόρτες
Την Τετάρτη οι εκπαιδευτικοί προχώρησαν σε παράσταση διαμαρτυρίας στις εγκαταστάσεις της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής. Ήθελαν, εκτός των άλλων, να αναδείξουν ότι το εν γένει πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων έχει γίνει πια αυταρχικό και δίνει δυνατότητες στα ανώτερα στελέχη να προβαίνουν σε ακραίες ενέργειες.
Προς γενική κατάπληξη, οι συγκεντρωμένοι εκπαιδευτικοί βρήκαν τις πόρτες των εγκαταστάσεων κλειδωμένες αν και έφτασαν αρκετή ώρα πριν από το κλείσιμο. Προφανώς κάποιοι ήθελαν να αποφύγουν το διάλογο. Οι υπεύθυνοι είχαν αφήσει ανοιχτή μόνο μία μικρή πόρτα στο πλάι.
“Εν προκειμένω, έχουμε να κάνουμε με μένος, δεν μπορούμε να εξηγήσουμε αλλιώς την απόφαση της απόσπασης. Και ξέρετε, δεν έχει να κάνει μόνο με το εν λόγω πρόσωπο αλλά με το γενικό δόγμα που επικρατεί πλέον στην εκπαιδευτική πολιτική. Είναι σαν να κάνουν επίδειξη δύναμης εναντίον μας” τόνισε εκπαιδευτική πηγή στο Libre.gr.
Οι δάσκαλοι της περιοχής αναμένεται να κλιμακώσουν τις επόμενες ημέρες τις κινητοποιήσεις τους με κύριο στόχο τη ματαίωση της εκδικητικής απόσπασης.
Ο σύλλογος εκπαιδευτικών “Δελμούζος” ανακοίνωσε χαρακτηριστικά τα εξής την Τρίτη:
“Έρχεται τώρα η ΔΙ.Π.Ε απέναντι σε αυτές τις δασκάλες και τους δασκάλους που αποφασιστικά και πάνω απ΄ όλα έβαλαν το επιστημονικό και παιδαγωγικό τους καθήκον και δε σιώπησαν, να τους απειλεί με διώξεις και να τους τιμωρεί. Είναι «ανεπίτρεπτο, απαράδεκτο και συνιστά αδίκημα» για τη ΔΙ.ΠΕ. Αν. Αττικής να διατυπώνεις αιτήματα. Πρέπει να σιωπάς και αδιαμαρτύρητα να αποδέχεσαι να καταπατούνται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών σου, να γίνονται περικοπές παντού, στο όνομα του «εξορθολογισμού και της εξοικονόμησης πόρων».
Και επίσης: “Είναι όμως γελασμένοι αν πιστεύουν ότι θα τους το επιτρέψουμε. Να θυμίσουμε ότι «δάσκαλος σκυφτός, αμόρφωτος λαός». Οι εκπαιδευτικοί δίνουν και θα συνεχίσουν να δίνουν αγώνα για την ολόπλευρη μόρφωση και τα δικαιώματα των μαθητών τους, για να μπαίνουν στην τάξη με το κεφάλι ψηλά και με αξιοπρέπεια και όχι σαν φοβικά και άβουλα εκτελεστικά όργανα”.
Η Ανατολική Αττική πάντως δεν είναι η μοναδική εκπαιδευτική περιφέρεια στην οποία παρατηρούνται φαινόμενα αυταρχικών δοικητικών αποφάσεων. Ειδικά με το ζήτημα των συγχωνεύσεων, οι κατά τόπους επικεφαλής Διευθυντές Εκπαίδευσης (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας) αποφασίζουν χωρίς να διαβουλεύονται και χωρίς να αναζητούν τη βέλτιστη δυνατή λύση.
Αδιαφορούν, δε, για το πόσες διαγνώσεις μαθησιακών δυσκολιών υπάρχουν μέσα σε κάθε τμήμα και πόσες τελικά “συσσωρεύονται” στα συγχωνευμένα (και τεράστια, πλέον) τμήματα. Την ίδια ώρα, οι διευθυντές των σχολικών μονάδων, στις περισσότερες των περιπτώσεων, εκτελούν τις αποφάσεις αδιαμαρτύρητα αν και γνωρίζουν πολλές φορές ότι πρόκειται για αντιεκπαιδευτικούς παραλογισμούς που γίνονται αποκλειστικά για λογιστικούς λόγους.
Έτσι, η δυσαρέσκεια τόσο στην τάξη των δασκάλων και καθηγητών όσο και σ’ αυτήν των γονιών αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Ο λόγος είναι απλός: Υποβιβάζεται η εκπαιδευτική διαδικασία του δημόσιου σχολείου.