Θάνατος αρχιτεχνίτη ΣΤΑΣΥ: Άλλη μία μοιραία περίπτωση που δεν εισακούστηκαν οι εργαζόμενοι
Το δυστύχημα με θύμα εργαζόμενο αρχιτεχνίτη του ΗΣΑΠ την Τετάρτη στις εγκαταστάσεις της ΣΤΑΣΥ στον Πειραιά δεν αποτέλεσε κεραυνό εν αιθρία. Κάθε άλλο. Το παιχνίδι της μοίρας μάλιστα ήταν τέτοιο έτσι ώστε το θλιβερό περιστατικό να συμβεί μόλις πέντε ημέρες μετά τη σχετική προειδοποίηση του συνδικάτου των εργαζόμενων.
Μόλις στις 21 Νοεμβρίου η Επιτροπή Υγείας και Ασφαλείας των εργαζόμενων απέστειλε στη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ επείγουσα επιστολή με την οποία υποστήριζαν ότι οι χώροι της εταιρίας στον Πειραιά είναι ουσιαστικά ακατάλληλοι προς οποιαδήποτε εργασία.
“Υπάρχει ένας σωρός από προβλήματα στον εν λόγω χώρο. Πίνακες ηλεκτροδότησης βρίσκονται στο έλεος των πλημμυρών με την πρώτη βροχή. Συνέβη και πολύ πρόσφατα. Ο χώρος, σας το λέω ξεκάθαρα, πρέπει να γκρεμιστεί” λέει συνδικαλιστική πηγή στο Libre.
H διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, όπως πληροφορούμαστε, δεν απάντησε στην αγωνιώδη έκκληση των υπαλλήλων. Δεν έχει απαντήσει επίσης ποτέ σε καμία σχετική όχληση (γραπτή, πάντα) της Επιτροπής Υγείας και Ασφαλείας των εργαζόμενων.
Το θύμα ήταν περίπου 60 ετών και όχι 50 όπως έχει κατά κόρον γραφτεί. Βρισκόταν μόλις ενάμιση χρόνο μακριά από τη σύνταξη. Είχε παιδιά αλλά και εγγόνια.
“Εχουμε πει και γράψει δεκάδες φορές ότι το προσωπικό της εταιρίας είναι υπέργηρο. Και αυτό δεν αφορά μόνο τους τεχνίτες αλλά και άλλες ειδικότητες όπως τους οδηγούς των συρμών. Η ΣΤΑΣΥ, δυστυχώς, δεν μας ακούει. Δεν έχει κανένα νόημα ένας άνθρωπος 60 ετών να δουλεύει σ’ αυτό το πόστο” συνεχίζει η ίδια συνδικαλιστική πηγή.
Υπάρχει παράδειγμα, το οποίο έχει αναδείξει το σωματείο των εργαζόμενων, με οδηγό ο οποίος βρίσκεται λίγο πριν τη συνταξιοδότησή του. Ο εν λόγω εργάστηκε επί 38 συνεχόμενα έτη ως οδηγός χωρίς ποτέ να αλλάξει θέση εργασίας παρά το προχωρημένο της ηλικίας του
Ο εργαζόμενος είχε αναλάβει εργασία μέσα στο “λάκκο” που μπαίνουν οι συρμοί για την επισκευή τους. Πάντα ο τεχνίτης βρίσκεται από κάτω. Αυτό το σημείο είχε μετατραπεί τον τελευταίο καιρό σε αποθηκευτικό χώρο. Εβαλαν μέσα αυτά οι εργαζόμενοι ονομάζουν τσόπερ. Πρόκειται για κυκλώματα που ρυθμίζουν την ταχύτητα των τρένων.
Αυτά τα αντικείμενα έχουν, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, τεράστιο βάρος. Ένα από αυτά έπεσε στο κεφάλι του εργαζόμενου και ένα δεύτερο ήρθε από πάνω. Όταν διακομίστηκε στο Τζάνειο ο 60χρονος εργαζόμενος είχε ακόμη σφυγμό. Οι γιατροί έκαναν ότι μπορούσαν για να τον σώσουν, ωστόσο ο άνθρωπος εξέπνευσε καθώς τα τραύματά του ήταν πολύ βαριά.
Από το σημείο του δυστυχήματος τον έβγαλε με αρκετό κόπο κλιμάκιο της Πυροσβεστικής που έφτασε στο σημείο.
Η έκτακτη απεργία που έλαβε χώρα την Τετάρτη για το περιστατικό ήταν μόνο η αρχή.
Η οργή στις τάξεις των εργαζόμενων είναι έκδηλη γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει και σε άλλες κινητοποιήσεις στο αμέσως επόμενο διάστημα.
Αυτό που απασχολεί περισσότερο είναι οι ελλείψεις σε προσωπικό στη ΣΤΑΣΥ που χαρακτηρίζονται μεγάλες όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι. Η εντατικοποίηση της εργασίας είναι επίσης μεγάλη. Και αυτό, όπως οι ίδιοι τονίζουν προκαλεί ελλείμματα ασφάλειας με τραγικά αποτελέσματα.