ΕΛΤΑ: “Παράταση ζωής” σε 140 καταστήματα- Κλείνουν 60 σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα (vid)

 ΕΛΤΑ: “Παράταση ζωής” σε 140 καταστήματα- Κλείνουν 60 σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα (vid)

Ραγδαίες εξελίξεις φέρνει η σημερινή ημέρα στα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), καθώς αναμένεται να ανακοινωθεί η οριστική λίστα με τα καταστήματα που θα κλείσουν από αύριο Δευτέρα, αλλά και εκείνων που θα παραμείνουν ανοιχτά για τουλάχιστον τρεις μήνες. Η εταιρεία και η κυβέρνηση, μετά τις έντονες αντιδράσεις των τελευταίων ημερών, αναθεωρούν το αρχικό τους σχέδιο για μαζικό «ξαφνικό θάνατο» 204 υποκαταστημάτων σε όλη τη χώρα και προχωρούν πλέον σε μια πιο ισορροπημένη αναδιάρθρωση του δικτύου.

Όπως αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, σε συνέντευξή του στο OPEN και στην εκπομπή Limit Up, το νέο πλάνο περιλαμβάνει δύο ταχύτητες αναδιοργάνωσης: καταστήματα που θα τερματίσουν οριστικά τη λειτουργία τους και άλλα που θα διατηρηθούν προσωρινά, μέχρι να αξιολογηθούν οι τοπικές ανάγκες.


Σε ποιες περιοχές κλείνουν καταστήματα και πού μένουν ανοιχτά

Σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου 60 καταστήματα θα κατεβάσουν ρολά από αύριο Δευτέρα, κυρίως σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, πρωτεύουσες νομών και μεγάλα αστικά κέντρα.

Αντίθετα, περίπου 140 υποκαταστήματα που βρίσκονται σε νησιά, χωριά και μικρούς οικισμούς της ελληνικής περιφέρειας θα παραμείνουν ανοιχτά τουλάχιστον για τρεις ακόμη μήνες.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με την imerisia.gr, στην Κρήτη αναμένεται να παραμείνουν ανοιχτά σχεδόν όλα τα καταστήματα που είχαν ανακοινωθεί προς κλείσιμο. Αντίστοιχα, σε Βόρειο και Νότιο Αιγαίο τα περισσότερα υποκαταστήματα παίρνουν παράταση λειτουργίας, με εξαίρεση ίσως ένα στη Ρόδο.


Στην Αχαΐα, από τα έξι καταστήματα που είχαν ενταχθεί στη λίστα, μόνο ένα –της Πάτρας– θα κλείσει, ενώ στην Αττική εξετάζεται το ενδεχόμενο να διατηρηθούν ανοιχτά ορισμένα υποκαταστήματα σε περιφερειακούς οικισμούς, όπως το Καπανδρίτι. Παρόμοιο σενάριο ισχύει και για τη Θεσσαλονίκη, όπου ορισμένα καταστήματα της Β΄ Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσουν για ακόμη ένα τρίμηνο.

Το νέο μοντέλο: οι «εφαπτόμενοι κύκλοι»

Ο κ. Σκλήκας εξήγησε ότι το νέο πλάνο λειτουργίας των ΕΛΤΑ βασίζεται στην αρχή των “εφαπτόμενων κύκλων”, που προβλέπει τη μικρότερη δυνατή απόσταση που χρειάζεται να διανύσει ένας πολίτης για να φτάσει στο πλησιέστερο κατάστημα.


«Ο σχεδιασμός των καταστημάτων που αναστέλλεται ακολουθεί την έννοια των εφαπτόμενων κύκλων και υπολογίζει τις μικρότερες δυνατές αποστάσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι κάθε αλλαγή φέρνει αγωνία, αλλά η εξυπηρέτηση δεν θα επηρεαστεί.

Ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ διευκρίνισε επίσης πως οι πληρωμές συντάξεων του πρώην ΟΓΑ δεν θα επηρεαστούν, καθώς γίνονται αποκλειστικά μέσω των ταχυδρόμων και όχι από τα καταστήματα.
«Ούτε μία σύνταξη δεν παραδίδεται από τα καταστήματα. Όλες δίνονται εδώ και 25 χρόνια από τους ταχυδρόμους», τόνισε, επισημαίνοντας ότι το ίδιο σύστημα λειτουργεί ήδη σε 200 περιοχές της χώρας, χωρίς υποβάθμιση των υπηρεσιών.

Έρχονται τα «πρακτορεία ΕΛΤΑ» στα χωριά

Στις περιοχές όπου θα κλείσουν υποκαταστήματα, οι ΕΛΤΑ σχεδιάζουν τη δημιουργία πρακτορείων, σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες.

Όπως αναφέρεται και στην επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, «οι μεταβολές θα γίνουν εντός τριμήνου, ώστε να υπάρξει διάλογος και να εξεταστεί η δυνατότητα λειτουργίας πρακτορείων, όπου υπάρχει ενδιαφέρον».


Τα πρακτορεία θα στεγάζονται σε τοπικές μικρές επιχειρήσεις – όπως καφενεία, βιβλιοπωλεία, λογιστικά γραφεία, μίνι μάρκετ, ακόμα και κρεοπωλεία – και θα λειτουργούν ως σημεία εξυπηρέτησης για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Ο θεσμός αυτός ισχύει ήδη πάνω από 20 χρόνια, με 500-600 πράκτορες σε όλη τη χώρα. Οι ιδιοκτήτες λαμβάνουν μικρή ετήσια αποζημίωση και αμείβονται βάσει συναλλαγών, χωρίς να έχουν ευθύνη διανομής.


Το επόμενο τρίμηνο θα κρίνει το μέλλον

Όπως τονίζουν πηγές με γνώση των διαδικασιών, το νέο μοντέλο στοχεύει στη μείωση του κόστους λειτουργίας και στην αποδοτικότερη κάλυψη της περιφέρειας, με λιγότερα, αλλά πιο ευέλικτα σημεία εξυπηρέτησης.

Το αν θα ιδρυθούν πρακτορεία και σε ποιες περιοχές, θα εξαρτηθεί από τη διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες το επόμενο τρίμηνο, καθώς τα ΕΛΤΑ επιχειρούν να επανασχεδιάσουν τη φυσική τους παρουσία με γνώμονα την οικονομική βιωσιμότητα και την εξυπηρέτηση των πολιτών.