Τι ισχύει τελικά για τις μειώσεις τιμών σε 2.000 κωδικούς προϊόντων-Τι λένε τα σούπερ μάρκετ
ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)
Μειωμένες είναι οι τιμές στο σούπερ μάρκετ, αλλά η πολιτική ηγεσία δέχεται κριτική ότι δεν πρόκειται ούτε για κωδικούς συγκεντρωμένους σ΄ ένα σούπερ μάρκετ ούτε για προϊόντα πρώτης ανάγκης, αφού ανάμεσα σ’ άλλα προϊόντα είναι τσιμπιδάκια για τα φρύδια, πρόσθετες βλεφαρίδες κ.ά., που δεν καλύπτουν τις βασικές ανάγκες των ευάλωτων νοικοκυριών.
Η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ, Γιώτα Καλαποθαράκου ανέφερε πως αυτή η πρωτοβουλία δεν ήταν αυτό που περίμεναν οι καταναλωτές διότι δεν υπήρχε ούτε αρχική τιμή ούτε ποσοστό έκπτωσης. Τα προϊόντα, που έφταναν μειωμένα στον καταναλωτή αφορούσαν μόλις 200 έως 300 κωδικούς σε κάθε σούπερ μάρκετ. Καταναλωτές που ρωτήθηκαν, άλλοι βρήκαν πολύ μικρές τις μειώσεις στις τιμές ή σχεδόν ανεπαίσθητες κι άλλοι είδαν κάποια διαφορά.
Πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης, επέμειναν πως «σχετικά με τη σύνθεση της πρωτοβουλίας μείωσης τιμών που αφορά σε 2.180 κωδικούς προϊόντων, σε πρώτη φάση» και πρόσθεσαν πως «εντάσσονται πρακτικά όλες οι βασικές κατηγορίες συσκευασμένων τροφίμων και βασικών καταναλωτικών προϊόντων».
«Στους 2.180 κωδικούς προφανώς υπάρχουν και πολλά προϊόντα οικιακής χρήσης ή μίας χρήσεως, που επίσης παρουσιάζουν σημαντική αγοραστική κίνηση. Η συντριπτική ωστόσο πλειονότητα των προϊόντων αφορά σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα που είναι απολύτως απαραίτητα σε κάθε νοικοκυριό» υποστήριζαν πηγές του Υπουργείου Ανάπτυξης.
«Κατά μέσο όρο αυτές οι μειώσεις σε βασικά προϊόντα διατροφής και διαβίωσης ενός μέσου νοικοκυριού με δύο παιδιά – με έσοδα 2.000 ευρώ, όπου σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ξοδεύουν το 20% μηνιαίως για τρόφιμα (400 ευρώ) – είναι πάνω από 30 ευρώ στα μηνιαία έξοδα. Μπορεί κάποιοι να το υποτιμούν αυτό, αλλά υπάρχουν πολίτες και νοικοκυριά για τους οποίους αυτό είναι σημαντική στήριξη. Και εμείς ενδιαφερόμαστε για όλους τους Έλληνες και ιδιαίτερα για εκείνους που έχουν πιο δύσκολη καθημερινότητα εξαιτίας χαμηλότερων εισοδημάτων».
Υποστηρίζουν πως «αυτή η συμφωνημένη μείωση μεταξύ πολιτείας και σούπερ μάρκετ αποτελεί τη μεγαλύτερη οργανωμένη μείωση τιμών στη Μεταπολίτευση, ακόμα και για εποχές που ο πληθωρισμός τροφίμων ήταν διψήφιος, ενώ τώρα είναι 1,4%» σχολιάζουν.
Στο θέμα αναφέρθηκε και η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) για τη μείωση τιμών σε χιλιάδες προϊόντα. Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εκπτωτικό καλάθι περιλαμβάνονται 1.074 κωδικοί τροφίμων και 1.106 κωδικοί μη τροφίμων.
Η ΕΣΕ δήλωσε πως κάθε αλυσίδα διαθέτει δικούς της κωδικούς προϊόντων, κυρίως ιδιωτικής ετικέτας, και ότι οι μειώσεις θα εφαρμοστούν σταδιακά έως το τέλος του έτους. Επομένως, δεν υπάρχει ενιαία λίστα προϊόντων για όλα τα σούπερ μάρκετ, ούτε σταθερός χρόνος έναρξης των εκπτώσεων.