Κάμερες κυκλοφορίας: Πόσες λειτουργούν τελικά και τι καταγράφουν;

 Κάμερες κυκλοφορίας: Πόσες λειτουργούν τελικά και τι καταγράφουν;

Η συζήτηση για τις κάμερες κυκλοφορία καλά κρατεί εδώ και καιρό. Από το καλοκαίρι, ωστόσο που έπρεπε να έχουν λειτουργήσει τουλάχιστον σε ικανοποιητικό βαθμό αρκετές μέχρι σήμερα, πολλοί αναρωτιούνται, αν λειτουργεί μία στις 20, για να βεβαιώσουν παραβάσεις, σε αντίθεση με τους οδηγούς που πιάστηκαν να συσπειρώνονται σε διαδικτυακές ομάδες αποφυγής προστίμων!

Οι γνωρίζοντες εκτιμούν πως από το σύστημα καμερών, λειτουργεί μετά βίας το 5%, πέρα απ΄ αυτές που προϋπήρχαν π.χ. στην Αττική οδό. Σύμφωνα με το iefimerida.gr λειτουργούν, 15 κάμερες στην Αττική Οδό, 20 στον ΟΑΣΑ κι από τις 35 κάμερες στις λεωφορειολωρίδες λειτουργούν μόνο οι 12. Οι γνωρίζοντες λένε πως είναι απαρχαιωμένες και δεν έχουν ασύρματη μετάδοση, επομένως πρέπει να τρέξει ο αστυνομικός στο «κουτί» και ν’ αντλήσει το υλικό για να σταλούν ταχυδρομικά ή με email οι κλήσεις στους παραβάτες.

Από την άλλη πλευρά, στο Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, λειτουργούν 250 καινούργιες κάμερες αλλά αυτές βλέπουν μόνο την κίνηση και δεν καταγράφουν παραβάσεις. Λόγω προσωπικών δεδομένων κρατούν δεδομένα μόνο για μια εβδομάδα.

Επομένως μόνο κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας μπορούν να αντληθούν τα πλάνα τους. Το αξιοπερίεργο είναι πως λειτουργούν άλλες 70 κάμερες ασφαλείας αλλά, σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, ούτε αυτές βεβαιώνουν παραβάσεις.

Ο Κίμωνας Λογοθέτης, σύμβουλος διαχείρισης κυκλοφορίας και καθηγητής κυκλοφοριακής αγωγής, που στο παρελθόν είχε το ρόλο του συμβούλου οδικής ασφάλειας στην Περιφέρεια Αττικής, ανέλυσε πλήρως το σύστημα των καμερών στους δρόμους της πρωτεύουσας και πέριξ αυτής. Υποστήριξε πως η όλη δομή είναι ένα σύστημα εποπτείας και άμεσης αποστολής κλήσεων στους παραβάτες του ΚΟΚ.

«Το έργο των καμερών καταγραφής τροχαίων παραβάσεων δεν έχει ξεκινήσει ακόμη. Το επόμενο διάστημα θα τοποθετηθούν 388 νέες κάμερες, που θα ελέγχουν αποκλειστικά την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη. Προς το παρόν, μόνο δύο πιλοτικές κάμερες έχουν εγκατασταθεί στη λεωφόρο Ποσειδώνος και λειτουργούν δοκιμαστικά, χωρίς αποστολή παραβάσεων. Η πλήρης ενεργοποίηση του νέου συστήματος θα γίνει μόλις ολοκληρωθεί το ενιαίο ψηφιακό σύστημα διαχείρισης παραβάσεων, που αναμένεται ως το τέλος Οκτωβρίου σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Mεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη» είπε ο κ. Λογοθέτης μιλώντας στο Action 24.

Κατά το παρελθόν υπήρξε πολύ κουβέντα για τις 1.500 κάμερες του συστήματος C4i. Το δίκτυο με τα «μάτια» των Ολυμπιακών Αγώνων παραμένει ανενεργό. Οι κάμερες βρίσκονται πάνω σε πράσινους μεταλλικούς ιστούς ύψους επτά μέτρων με λευκές κάμερες στραμμένες προς τα κάτω. Οι κάμερες αυτές, δεν συνδέονται με κανένα ενεργό σύστημα.

Επιπλέον, δεν λειτουργούν οι κάμερες ταχύτητας και επιτήρησης ΛΕΑ. Ανενεργές είναι οι κάμερες στον Κηφισό, στη Λεωφόρο Αθηνών και στην Αθηνών–Κορίνθου (σ.σ.: Δαφνί – Ελευσίνα).

«Φαντάσματα» είναι και οι «41 κάμερες» των 17 Δήμων, καθώς ποτέ δεν εγκαταστάθηκαν, διότι δεν έγινε διαγωνισμός ούτε ολοκληρώθηκε κάποια σύμβαση. Άγνωστο παραμένει τι απέγιναν οι 388 κάμερες παραβίασης ερυθρού σηματοδότη.

Το έργο της Περιφέρειας Αττικής έχει ανατεθεί, αλλά χρειάζεται να γίνουν ακόμη βήματα. Όλες τις κάμερες θα τις διαχειρίζεται το Ενιαίο Ψηφιακό Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων. Το νέο σύστημα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης βρίσκεται υπό ολοκλήρωση, όμως μέχρι τότε, οι κλήσεις αποστέλλονται μόνο με e-mail. Μετά την ενεργοποίηση, ο πολίτης θα λαμβάνει SMS και η κλήση θα εμφανίζεται στη θυρίδα του στο gov.gr. Το έργο αναμένεται να αποπερατωθεί στο τέλος Οκτωβρίου.

Προς το παρόν κάμερες παραβίασης ερυθρού σηματοδότη έχουν τοποθετηθεί πιλοτικά στη Λεωφόρο Ποσειδώνος. Συγκεκριμένα, τοποθετήθηκαν το 2021 στη συμβολή Ποσειδώνος – Καλαμακίου. Καταγράφουν περίπου 16 παραβάσεις/ώρα, αλλά δεν αποστέλλουν κλήσεις κι αφορούν αποκλειστικά στην παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

Σε καθεστώς πιλοτικής λειτουργίας είναι όμως και οι 10 κάμερες εντός λεωφορείων ΟΣΥ. Καταγράφουν οδηγούς που κινούνται στις λεωφορειολωρίδες και μόνο κι αναμένεται να ενταχθούν αργότερα στο νέο ψηφιακό σύστημα. Άλλη μία πιλοτική κάμερα έχει τοποθετηθεί και στη Λεωφόρο Μεσογείων και λειτουργεί για δοκιμές και μόνο, χωρίς καταγραφή παραβάσεων ενώ για την επαρχία άγνωστο είναι πότε θα προχωρήσει το σύστημα των καμερών.